{297}: Men snälla nån. Sluta lyssna på Wikegård och kolla vad han gör med åkriktning och överkroppen efter att han missade pucken. Extremt typisk tacklingsrörelse.
Olli Nomadinen : Säga vad man vill om Modo. Men vinsterna mot LHC och HV(som det ser ut) har varit med riktigt undermåliga målisar och motstånd. Myrenberg var riktigt urkass av det man såg i matchen mot LHC.
LHC, Oskars och Kanske HV kan kanske bli Modos räddningsplank denna säsong. Det är ju dessa matcher Modo kommer behöva vinna och just nu ser de ut att ta vara på bottenkonkurrenternas misstag.
{297}: Jag tror Modo orkar ikväll men herrejävlar vad usla HV är 😂 Eftersom Nubben aldrig sparkar tränare tippar jag att han själv sitter löst. Helt ärligt bör ju tålamodet snart ta slut med honom därnere
bar mofftak: Men han tacklar ju honom inte på hakspetsen, det är ingen tackling överhuvudtaget? Modospelaren åker ju dubbelvikt och dom kör ihop. Helt obegripligt.
{297}: Jag förstår att man tycker det är en vek utvisning eftersom det inte är någon kraft och lätt att undvika. Men det är också jävligt lätt att undvika att tackla någon på hakspetsen.
Om han fått utgå med hjärnskakning hade ingen tyckt det varit en konstig 5:a.
Lomond: Tikka gör ju inte en ansats att ens tackla och Dickinson åker vikt i 90 grader när han kör in i honom. Ett helt otroligt matchstraff. Sen att Dickinson ligger kvar och tar sig för ansiktet när han knappt fick en touch, så bedrövligt att se.
cloon: Herregud vilken dunderfilmning av Dickinson. Trist att se. Tikka får 5+game för att Dickinson åkte in i axeln på honom. Måste vara det lättaste matchstraffet på år och dag.
Olli Nomadinen : Det gjorde inte Modo mot oss heller efter första men dom mattades av. Vi får se om dom har orken med sig en hel match nu när dom har hemmaplan.
Zäta75: Unnar verkligen Walli att få mer speltid än dom 6 -7 min han fick i Tik, gjorde ett bra val och spelar med Modos tyngsta 5a Timrå får nu lita på junisar i försvaret vilket kan bli tufft
Rip Kirby: Hoppas MoDo tar det!👊 Ogillar verkligen HV...
Kvartsfinalserien 2009 sitter i än med tappet av skenan o pååkningen av Hedberg samt många filmningar av Thörnberg som man fick uppleva.😈 Och nu dessutom Montén vid rodret(hur nu Nubben kunde plocka in han😲).
Rip Kirby: Minns inte att det var så tyst i modos arena? Är ju tystare än i Skellefteå till och med… Ser nu att inte ens ståplats verkar fylld.. ointresse ?