1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597331 inlägg · 6213 ämnen
« · 2571359 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
{7043}: Jag är rätt van. Jag verkar dock ha domarna på min sida.

Lomond: tog han någon medalj med juniorkronorna?

bar mofftak: Du är rätt ensam i den bedömningen.

Tom Topp: Montén lyckades ju med Timrå o Djyrgårn så han borde ju kunna lyckas med att få ur HV också. Om han nu blir kvar vill säga hela säsongen...😁

{297}: Men snälla nån. Sluta lyssna på Wikegård och kolla vad han gör med åkriktning och överkroppen efter att han missade pucken. Extremt typisk tacklingsrörelse.

Olli Nomadinen : Säga vad man vill om Modo. Men vinsterna mot LHC och HV(som det ser ut) har varit med riktigt undermåliga målisar och motstånd.
Myrenberg var riktigt urkass av det man såg i matchen mot LHC.

LHC, Oskars och Kanske HV kan kanske bli Modos räddningsplank denna säsong. Det är ju dessa matcher Modo kommer behöva vinna och just nu ser de ut att ta vara på bottenkonkurrenternas misstag.

Zäta75: Herregud! HV är klappsämst!

Tom Topp: Monten bör få åka först Wikegård ger bitter kritik, men modo växer in i kostymen

Tycho: Precis så. Men vissa letar filmningar när det inte finns några.

Olli Nomadinen : HV faller ihop totalt. Chans på chans för Modo frilägen etc. Ser vi 7 eller 8 mot 0?

Är Monten kvar till jul? Och Nubben?

modomille: Det var ingen filmning av Dickinson men det var inte en 5:a. Tycker nog inte ens det var en tvåa. Känns mest som en krock.

{297}: Jag tror Modo orkar ikväll men herrejävlar vad usla HV är 😂
Eftersom Nubben aldrig sparkar tränare tippar jag att han själv sitter löst. Helt ärligt bör ju tålamodet snart ta slut med honom därnere

TD: Brattström läcker som ett såll. 4-0 Modo

bar mofftak: Men han tacklar ju honom inte på hakspetsen, det är ingen tackling överhuvudtaget? Modospelaren åker ju dubbelvikt och dom kör ihop. Helt obegripligt.

bar mofftak: även om han hade fått utgå avliden ur matchen så är det en helt felaktig utvisning.

Man ska inte åka ut för att man jagar puck och en motståndare skallar en på axeln

cloon: Ja herregud vilket tafatt HV man beskådar..
Ja Monten ser ju lika energifull ut han med i båset. 🙈

{297}: Räknade till fyra Timrå filmningar när vi mötte är, usch säger jag bara! Usch!

{297}: Jag förstår att man tycker det är en vek utvisning eftersom det inte är någon kraft och lätt att undvika. Men det är också jävligt lätt att undvika att tackla någon på hakspetsen.

Om han fått utgå med hjärnskakning hade ingen tyckt det varit en konstig 5:a.

bar mofftak: Båda kommer ju från sidan och ser varandra.

Lomond: Tikka gör ju inte en ansats att ens tackla och Dickinson åker vikt i 90 grader när han kör in i honom. Ett helt otroligt matchstraff. Sen att Dickinson ligger kvar och tar sig för ansiktet när han knappt fick en touch, så bedrövligt att se.

{297}: Han träffar Dickinson så är inte någon filmning men hårt dömt absolut.

{297}: Det är en axel i huvudet blindside, klart det är game.

{297}: Lite svårt att se riktigt på tv bilderna tycker jag men känns ju inte som ett matchstraff i alla fall!
En 2:a hade man kunnat ta förvisso.

{297}: absolut inte en femma. Det var hårt dömt

cloon: Herregud vilken dunderfilmning av Dickinson. Trist att se. Tikka får 5+game för att Dickinson åkte in i axeln på honom. Måste vara det lättaste matchstraffet på år och dag.

cloon: Linköping och Oskars vore ju drömmen

Olli Nomadinen : Jag tror det är två lag som kommer sluta i botten vi ser ikväll.

Olli Nomadinen : Det gjorde inte Modo mot oss heller efter första men dom mattades av. Vi får se om dom har orken med sig en hel match nu när dom har hemmaplan.

Zäta75: vad surrar Babyface om? Kan han hockey?

Zäta75: HV är usla ja men man ska inte ta ifrån Modo nåt. De ser verkligen inte ut som nåt bottenlag ikväll

Andersson: Monten ser dock lite äldre ut nu när han har fått grått hår

Zäta75: Unnar verkligen Walli att få mer speltid än dom 6 -7 min han fick i Tik, gjorde ett bra val och spelar med Modos tyngsta 5a
Timrå får nu lita på junisar i försvaret vilket kan bli tufft

För övrigt är Monten Sveriges svar på Ralph Macchio ( karate kid ) Karl'n blir äldre men ser aldrig UT att vara äldre än 35

Lomond: Montén näste man att se till att hv spelar allsvenskan nästa säsong, fint dä.

Lomond: Nej, med den tränaren är det nog kört. Vågar Nubben kicka någon eller blir han överkörd igen? I deras forum börjar det bli väldigt uppgivet.

4 poäng just nu och då har de mött, LHC, FBK, IKO och MoDo.

Zäta75: Tror de kommer få det tufft. Och som sagt inte bättre med Montén i båset...

{9233}: Walli 2-0 med 30 sek kvar. HV ser bleka ut

Östersund ligger under med 1-4 mot SSK efter första perioden i hemmapremiären

Numera finns 2 alternativ
1 Skägget kör dubbla skift
2 Kapanen handlar

Zäta75: Men det är helt tyst i hallen?

{9233}: Modo kör över HV. 12-2 i skott

{9037}: har hv 4 fjärdekedjor då? Med tanke på 9-2 i skott ;)

Rip Kirby: Hoppas MoDo tar det!👊 Ogillar verkligen HV...

Kvartsfinalserien 2009 sitter i än med tappet av skenan o pååkningen av Hedberg samt många filmningar av Thörnberg som man fick uppleva.😈
Och nu dessutom Montén vid rodret(hur nu Nubben kunde plocka in han😲).

Nä veck med HV!👊🏒

{297}: Modo är riktigt bra i kombination med ett genomuselt HV. Vad fan tänkte Nubben när han värvade Montén?

Rip Kirby: Monténs gäng ser inte skräckinjagande ut direkt 😂. Otroligt passivt försvarsspel och verkar rätt uddlösa offensivt.

Rip Kirby: Men Brattström då..?

Rip Kirby: Minns inte att det var så tyst i modos arena? Är ju tystare än i Skellefteå till och med…
Ser nu att inte ens ståplats verkar fylld.. ointresse ?

Wikegård säger att m0d0 har 3 st 3e-kedjor och 1 4e-kedja.

Rico01: Modo gör mål på sitt första skott 🙈🤭

Modo 1-0

« · 2571359 · »