1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608339 inlägg · 6214 ämnen
« · 2977255 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2026-01-27
Kerstin_k: Malmös game-plan verkar vara hårt arbete, men vi har mer skills. 2-2!

Halva matchen spelad.. dött på isen.. dött på läktaren. Som en avslagen folköl

Montén Python: Drälla med puck defensivt och missa frilägen offensivt. Game planen idag alltså.

JonteD: Har fortfarande inte förstått varför Dahlen alltid ska dribbla när han e fri. Skjut med skottet han har

Montén Python: Dags för en timeout snart och ta in Modano i båset!
Uppladdat:

500x0-chatgpt-image-27-jan-2026-195817.png

Jokipajka: Skägget e tebax i sitt rätta mode iaf spelar riktigt bra!!😎🇱🇸

Jokipajka: ja!!!

Seriöst!

Vart blev han träffad av klubban?

Jag kunde inte se någon highstick men jag är färgad som en hel finlandsfärja…

Woody Jokinen: hade velat se en repris på den höga klubban, ser inte att den är i närheten av att komma upp i ansiktet på malmöspelaren?

JonteD: Jaha. Den höga klubban var ju onödig. Då kommer det att fortsätta att se ut som 5-4 för Malmö då

Söderöver: Suck.. Kunde inte Linus bara hållt kylan där så vi fått ett PP!

En fucking klockren diving!!!!!!!!!

Allmänhetens åkning.. vakna nån gång

Söderöver: Bara så att ni vet Jonte har problem med axeln men inte mer än att det går att spela me.......n!😎🇱🇸

Malmö bra.

Vi har lite bekymmer med intensiteten.

Blir individuellt nonchalanta lite för ofta.
Keep it simple!

Juels placering är olycklig på 1-2 men oklart om det hade räckt om han var på plats.

Nu spelade Eriksson också nonchalant.
Vi vill verkligen inte chanspassa på offensiv blå…

Det kan kosta mycket det!

Kryset: Jag tror att förväntningarna på Hardegård blivit lite för höga när vi inte har nån riktig poäng back i laget. Han är en topp 4 back. Men kanske inte den som skall vara poäng bästa back i laget om man skall vara lite krass.

Både Freij och Forsmark måste få igång nån form av produktion i fall det skall hålla till nästa säsong.

Framförallt då ynglingarna Barkemo och Hallquisth är de enda backar in som det ser ut.
Hade verkligen hoppats på att man insett vikten av värva in en riktigt bra tvåvägsback med typ en 30 poäng i sig.

solbacken: Skilsmässa kanske då!(ironi)😂🇱🇸

solbacken: Nu är upp ur badet och fimpa cigarren i 2:a

SnabelA: Frugan hotar med att börja heja på Modo om man fortsätter med dessa vansinniga bakom ryggen passningar. Sedan dessa petningar som passning och sällan går fram.

erathoo: Ja, klar offside.

Aja vi har ett mål mer än mot FBK i lördags efter första perioden.
Vi få bygga på det då.

KÄMPA TIMRÅ!

erathoo:
Solklar offside.

Visst borde det har varit offside här? Mitt i deras press, blev inget mål för men ändå...
Uppladdat:

500x0-img20260127193931.jpg

Vart är farten? Vi står i princip stilla längs sargen och slår blinda backhandpass in i mitten, och dom gånger vi rör på oss överhuvudtaget snubblar man runt, tillsynes på sin egen ambition.

Är alla bakfulla? Vart det halligalli ändå?

Montén Python: För övrigt är Malmö ett exempel på hur jag skulle vilja att vi bygger våran backsidan.

Hade vi satsat korten rätt, så hade vi också kunnat utnyttja lönebudget som frigörs till nästa säsong. Till att hitta en "Robin Salo" eller "Thompson". Ja tänk att de hade båda dessa herrar i sin trupp förra säsongen.

Jag vidhåller att Nubben (och sportsligt råd) kanske underskattar vikten av att bygga en riktigt bra backsida i SHL.

Jag hade fortsatt gärna sett att vi gått på nått liknande som ovan nämnda finnar till nästa säsong. När vi behöver täcka upp för tappet av Dahlén. Och göra det över hela laget, även produktion bland backarna.

Detta är inte bara baserat på denna match och att man sitter och skriver i affekt. Jag hade ställt mig in på att det blir tufft idag.
Malmö är bättre och är rättvist på topp 6.
Med liknande budget som oss. Om inte sämre till och med.

Det går att bygga smart med små medel. Malmö är verkligen ett exempel där som sagt.

Jokipajka: det är synd för Genborg att han inte har någon avlastning i kamperna i sin formation för både EP och Dahlén ser ut som spagetti som gått lite över på koktiden och det funkar INTE ALLS mot Malmö som vill ha kamp på allt.

Det gäller att vara stark eller ha rörelse som Linus Erikssons formation så det går att spela på ytor där ingen Malmökämpe står.

Men att köra kamp på kamp på kamp när man bara har Genborg som är intresserad av det då vidhåller jag att det är bättre att spela ju isen och ställa över Dalle tills det bli PP…

Säkrare för Dalle med…

Jag vill ha igång åkningen på på Walli

Och jag vill ha igång tacklingar på Walli.

Han gömde sig i första perioden och det håller inte!

Käka taggtråd och kom igen!

Hypocrisy:
Malmö suger anus.
Vi suger bara ännu mer anus.

Helt oacceptabel period av samtliga. Kan inte minnas en sämre period på flera flera år

Montén Python: vi skulle verkligen behöva en trea ikväll med tanke på att nästa match är Skellefteå borta..... och sen Rögle borta.... vilket med vårt bortaspel är lika med noll poäng

steveroper: Dahlén kedjan minus 2. Förstår inte att de sätts in med 38 sekunder kvar i egen zon

She: framförallt Hardegård. Med tanke på vilka förväntningar man hade på honom inför säsongen kan jag konstatera att han är den största floppen iår. Ser ut som han åker runt med två 10 kilos hantlar under skridskorna. Så sjukt seg så de är helt otroligt

Jokipajka: Tror du glömde att man spelar fast sig i sargen också precis som DIF gjorde förra matchen. Ska man ha en chans måste man spela rakare och gå på mål och slänga in puckar, det går inte kladda med pucken vid sargen på utsidan mot Malmö, då blire tvärförlust.

Vi har lyckats spela fast oss/tappat puck bakom eget mål runt 20ggr. Lägg där till att vi kan inte hitta var sin spelare, hönsgård är en komplimang. Att vi bara ligger under med 1 mål är otroligt.

Kimkim89: klassigt Timrå. 8 mål senast och nu kliver man in på isen och är inte där längre. Ineffektiviteten är tebax och slarvet också.
Torsk ikväll.
Därför Timrå aldrig kan få några winning streaks.

She: Tänker inte såga Timrå, Malmö är riktigt bra. Spelet måste upp om man ska ha en chans. Timrå ser bra ut i omställningarna dock.

She: Ja, Hardegård verkar ju livrädd i närkamperna. Vad gäller Forsmark så orkar jag inte kommentera mer än att han har otur väldigt ofta.......

She: spelmässigt blir vi totalt överkörda av Malmö. Vi kan inte hantera närkamperna, gap control eller ligga i skottlinjen. Det enda vi kan göra är att lägga puckar på yta och spela på kontring, Malmös backar är riktigt tröga.

Dags att vakna nu. Denna vinner man 8/10.

Kerstin_k: Yes. Malmö har varit mer stabila över tid.
Och vi fortsätter med vårat jojo spel. Malmö har verkligen rörliga backar dock.

Lite avis blir man allt på hur de med liknande budget har byggt en modern backsida med en rätt offensiv uppsida.

Aja än finns det tid att vakna!

She: finns väl ingen som kommer upp i nivå i 1a

JonteD: Samuelsson kommer elda upp röda kuvertet från Pensionsmyndigheten framför spelarna.

Hur kan man vara så jävla arroganta och slarviga.. Fy fan vad pinsamt. jävla lallare

Kerstin_k: Under en sekund kvar. Men sjukt rättvist. Sämsta perioden den här säsongen?

Säsongens sämsta period.

She: Snedstudsar och fladder. Vi får stolpskott. Får vi be om lite flyt i andra.

Bänka Forsmark.

Det där var väl mål…

Kan inte tänka mig annat.

1-2 är rättvist.

Vi har haft en del vassa chanser men Malmö är bättre.

Vi är inte riktigt ansvarsfulla på isen…

1-2 rättvist? Svar ja

Kerstin_k: Forsmark Hardegård är kass i dag

Montén Python: hård press och rörliga backar, då har vi det tungt.

JonteD: Fy fan så enkelt de har det….

Dom slutade spela ..... Vad i helvete är detta?

Söderöver: MÅSTE BLI HÅRTORK I PAUSEN!!!!!! Ser ju ut som de e pp för faaan!!!! Skärpning!!!🤬🤬🤬🤬😎🇱🇸

« · 2977255 · »