Montén Python: Tror du kan glömma att Lander blir 4:e center. Vi kommer att ta in 1:a center i denna silly mest troligt. Lander ses nog fortfarande som 2:a eller 3:e center och kan få en nytändning med Gath som tränare förhoppningsvis. Jag tror inte att Lander är slut än. Han visade bitvis att han har kvar de gamla takterna fast han inte är lika snabb längre förstås.
RYGG HANS: Även om han går på en kant så känns ju det som att han är utanför 4 kedjor. Inte det han hade tänkt när han kom hit direkt. Ja alltså jag blir glad om två av trion Pääjärvi, Lilja, Westfält ryker. Blir det Lilja och Pääjärvi blir det skitbra.
Smörgåsen : Tja, han fick väl gå på en kant ungefär lika ofta som i mitten. Både han och Levinsson är användbara då de kan nyttjas i båda positionerna. Jag tror bägge blir kvar. Sätter slantar på att 10 och 91 lämnar i någon form.
Montén Python: Ja alltså jag ser inte mycket i Erikssons spel som tyder på att han ska bli en särskilt producerande spelare i 5v5 eller kunna styra i 5v4. När det gäller Lander så är det dags för honom att kliva ner i hierarkin. Att det går sakta utför för kaptenen är ingen hemlighet. Kan vi få 15-20 poäng av honom ska vi vara nöjda. Inte heller han ska bära ett PP. Rollen där bör vara framför och runt kassen.
Som C är det dessutom enklare att kliva ut på en kant än vice versa. Det öppnare alltså upp fler möjligheter till att kunna laborera.
Vidare så är jsg inne på de flestas linje: En potentiell förstaback behöver adderas. Det är nästintill ett måste.
RYGG HANS: ”Hur jävla svårt ska det vara att hålla sig till den här tråden när det rör just silly season och hela den biten?”
För om jag vill svara dig så måste jag vara kvar i tråden du skrivit i. Mitt svar nu t ex bör vara i ”apropå nånting” men det hamnar i Silly för att folk ska kunna trycka på ”Sv:” och se hela ditt inlägg som jag svarar på.
Så vill man använda den enkla funktionen ”sv:” då kan man inte styra vilken tråd man hamnar i.
Denna trådfascism är löjlig när någon byggt ett forum som inte fungerar i praktiken.
•••Enklaste hade varit att när man trycker ”kommentera” så ska en rullruta ”välj tråd” komma upp där alla nyligen använda trådar finns som valalternativ. •••
Då blir både tråden rätt och funktionen ”sv:” kommer fungera. Om man väljer rätt tråd vid ”kommentera”.
RYGG HANS: Man kan ju undra hur Westfält tänker om man tar in två centrar. Går från 4:e center i FBK och utanför laget i Timrå på två säsonger. Lär knappast vara nöjd med situationen. Vore super om han ville söka sig vidare då, och att vi kör Levinsson som ”5:e” center. Han kostar dessutom hälften så lite och gjorde fler poäng än Westfält.
Borgström har kontrakt ett år till enligt Johan Svensson. Så enligt honom har Eliteprospects alltså fel. Så det är nog bara att ställa in sig på att Nick Shore it is!
Hur jävla svårt ska det vara att hålla sig till den här tråden när det rör just silly season och hela den biten?
Noterar att inte alltför många tänker i banorna om en starkare centrallinje. En uttalad förstacenter, en offensiv andrecenter, Eriksson och Lander, samt Westfält därbakom. Det skulle iaf jag gärna vilja se.
Unnar DIF:s unga spelare lite framgång innan de drar över, man måste vara imponerad över att man har fått fram 3 sådana bra juniorer som dessutom dominerar i de flesta matcher, dessutom är inte Björck draftad än
Som hockeyälskare älskar man när lilla landet Sverige får fram sådana här spelare
Frondell, Eklund och Björck är en fröjd att skåda så passa på att njut
Jag tror de avgör idag
Björck är helt sjukt bra på denna nivån, killen är född 2008
Cobbel: Ja tyvärr är väl det från den hyllan det lär handlas :-( Dahlén och EP ersätts med Kopacka och Nick Shore och sedan hoppas man att alla spelare från gångna säsong ska ta steg, utvecklas och börja producera. Ursäkta att jag blir så där ironi-sur nu igen men blotta tanken på att jag har rätt och jag växlar upp till heligt förbannad istället. Blir väl nån jävla repris på förra våren när vi tror vi ska värva Joel Kellman från FBK men istället blev det Westfält.
Montén Python: lyssnade man på intervjun i P4 så var det glasklart. Reportern nämnde EP och sa typ ”det är inte officiellt men..” och Nubben valde att kommentera det som att han lämnade.
"Sportchefen Kent ”Nubben” Norberg poängterar att ett beslut om framtiden är taget för Pettersson.
– Vi har haft exitsamtal i dag (tisdag) så jag vet vad Emil ska göra. Vi kommunicerar någonting när det är klart. Han är fortfarande Timråspelare, sen vet jag att det kan hända saker, han har till 15 maj på sig att säga upp sitt avtal spel i Schweiz, så att där är vi just nu."
Villervalla: Det märks att Gath har umgåtts frekvent med Nubben de senaste dygnen när han redan i början av intervjun drar av en ”och hela den biten”….
Ja trot Mads å Z å Nubban fix... Mads kann ta mä sä Spittekaga å gåsmidda å Dynamit å Strørom 80 % å polsk städhjälp så bli vi Topp SiX 26/27 👊👊👊💪💪💪 Låt dä rinna lätt ida rabbuslingar 🎉🎉🎉🥳🥳🥳 HALLELUJA 🙏🙏🙏
Cobbel: De ska ha kritik också, vi lusade av dem nyligen i Domustrappan av precis den där anledningen. Slö bevakning under säsongen, de har liksom ett SHL-lag att bevaka vilket det sannerligen inte är många lokaltidningar som har. Det ... | Läs mer
Det lär bli 1 center in som sagt.