The great one: Ha ha, det var väl det jag försökte hinta lite subtilt men du tog verkligen bladet från munnen. Som Leksand spelade i slutet av grundserien kanske det fanns nån (Vejdemo) men som de spelat i kvalserien så inser man att vi bör nog "stay the f**k away" från att värva därifrån
Jåkkinen: Jag har ju redan varit inne på spåret att det blir svårare att hitta räddningsplankor kommande säsong men precis som du satt jag och tänke att det är alltid nåt lag som kommer överraska negativt. Kanske Djurgården får en tuffare andra säsong? Frondell och Eklund drar till NHL plus att några av de gamla blir ännu äldre?
Jävligt irriterande att LHC ska göra en så pass vettig tränarvärvning dock. Lite mindre skador på nyckelspelare och Ante på det så kanske de får spela slutspel.
steveroper: Vågar nästan lova att LHC haft en helt annan stabilitet den här säsgongen med Ante vid rodret. Skit också, var LHC tvugna att göra nått smart för en gång skull. 😔
Hursomhelst så är känslan att det inte lär finnas nån riktig slagpåse till nästa säsong. Möjligtvis typ Björklöven då de lär få det tufft sin första säsong om de går upp.
De har väl inte riktigt DIFs och BIFs förutsättningar med massa hemvändare sin första säsong och sådär tänker jag.
Niikeliito: Jaså? Hade helt missat att Timrå var i jakten på honom. Var det 3 SHL lag eller var det tredje alternativet att fortsätta det redan påskrivna kontraktet i Mora?
Nougath: Ante är hockeyklok som en pudel, kan göra underverk med clöbben. Det är en förening som behöver pränta in ödmjukhet och skynda långsamt så (tyvärr) tror jag Ante är som klippt och skuren för den uppgiften
Znark: Orealistiska värvningar är dom definitivt inte. Ja, Fagemo är det nu när han är klar för Frölunda. Det räcker med att man fladdrar på sedlarna. Ta Lucas Carlsson som ett exempel. En gävlepojk som bara går att förknippa med Brynäs, går till Djurgården för några tusenlappar mer än vad hans "Moderklubb" ger.