mikenomad: kollar man in Lehtonen på eliteprospects går det att avläsa att han typ nästan aldrig missar matcher på någon säsong överhuvudtaget. Då utgår jag ifrån att en full säsong innebär ca 50-55 matcher. Men i Timrå då är han i flera olika omgångar inte tillgänglig till spel av olika orsaker.
Abron: Jo precis precis, har dock en härlig känsla av Timrå just nu. Även fast vi är med om ett surt nederlag mot MODO så är det fortsatt GO i laget - börjar känna igen gamla goa Timrå igen som aldrig i helvete ger upp. Vinner vi imorgon vilket jag tror vi gör, så tror jag vi kommer klara slutspel. Men det är som du säger, denna serie är snuskigt jämn och kommer nog inte avgöras för än två sista omgångarna.
Så kanske Lehtonen är borta i morrn igen....suck. Frågorna måste ställas; Hur många hundar är begravda här? Hur prioriterat är det egentligen att förlänga med en kille som lirar halva säsongen men håvar in full lön, antagligen ingen dålig sådan heller?
Men det är annurlunda i år, inget lag kan nyttja nått andningshål, serien är på tok för jämn. I princip kan LHC få kvala, rent teoretiskt så klart. Men även om man vinner 5 av kvarvarande matcher å Djurgården 12 så passerar man. Om jag räknat rätt så här i hastigheten...... Men finns andra lag som förlorar så det är en hypotes....
Men det vore en mindre katastrof för halv Danskarna om Malmö missade.
Abron: Mmm 12 omgångar kvar för Malmö att fixa detta. Kommer de till playoff lär de rycka upp sig och förmodligen ta sig till kvalspel... Men vette fan om de kan vända detta, de är lite skumma Malmö... Som Timrå nästan när vi gick som sämst, skapar jävligt mycket men har sjukt svårt att trycka in pucken i mål. Helt klart en självförtroendegrej.
Tekla kommer snart från kneget så jag hoppas det finns en bra förklaring.
Jo faktiskt, MIF kommer å fixa detta om man bara börjar knapra lite points. Om i fall komer tuppkammen att växa, publiken strömmar till å vipps är man där å slåss med DIF, SSK, L-sand å Solnapacket.
Per HApps: Näe, själv har jag inte "haft tid" att sjukanmäla mig på 4år.....Känsn som en kraftig spark i arselet när han har feta lönen och har "semester" varannan dag!
Abron: Såg Almtuna - Mora (1-0) jävligt bra match förövrigt. Tror fan Almtuna kommer stå för årets hockeyskräll (med tanke på att de har en av allsvenskans lägsta lönebudget) i år och ta sig till kvalserien - de spelar ruskigt bra hockey på alla plan. Kul för Muppsala!
MIF suger ju - såg halva sista perren, tragiskt att beskåda. Ser dock gärna Carl Söderberg i Timrå nästa säsong! Kommer den karln någonsin att få spela i NHL?
Hahl Bundy: Dårå? vi är ju på gång vi ska ju till playoff, väl där tror ja vi kan bli obehaglig för vilket lag som helst.Och självklart måste Mikko vara frisk ;)
Men det kanske finns andra viktiga matcher som han skall lira i, har ingen koll på detta.
Men Lethonen kanske blir kurant till i morgon. Frisk å kry skulle man kunna kalla den typen av Vodka (kurant) man kan köpa på bolaget, Häggerfors skämt, sorry.
Abron: Ja precis, ja släng in Sean imorn de skulle ju gå fint de han klarade sig utmärkt i ett länsderby med fullt hus så absolut borde dom kalla upp honom.
Finns andra som kan spendera pengar på div schapp i staden. Men han är helt okey, men troligen finns inte resurser att plocka hit honom, eller någon annan def-man.
"Kimmo Lotvonen och Mikko Lehtonen är tveksamma till spel"
"Det var länge oklart om han skulle hinna bli spelklar, men i sista stund kom de nödvändiga handlingarna från Internationella Ishockeyförbundet vilket gör att Martin Sonnenberg kan spela matchen mot Södertälje på lördagen."
Så inga oklara saker nu ;-) Jag tror fan timrå gilalr att skriva "i sista sekund" får dom någon sorts hjälta känsla?
Abron: Men asså de går ju inte att vara sjuk varannan match de håller ju inte han måste vi ha med varje kväll de är ju han som är kungen tillsammans med Styfen.
Varenda gång jag spela upp något i Windows media player får jag alltid detta meddelande;
"Det går inte att spela upp filen på grund av att det angivna protokollet inte stöds. Om du angav en URL i dialogrutan Öppna URL försöker du med ett annat överföringsprotokoll (t.ex. "http:" eller "rtsp:").
Vad är det för fel? Någon som vet vad jag ska göra? PLEASE.
Nån som vet vad som hänt med den duktiga skribenten Ann, vart har hon tagit vägen? Lagt av med hockey eller? Har inte varit varit inloggad på HS sen den 4 oktober 2008.
Det är rent sagt åt helvete! Helt oacceptabelt, oavsett religion, hudfärg, supporter för ett annat lag, är helt ovidkommande. Man går dit för att njuta av idrotten och fördriva några timmar på att göra det man gillar.
Är det typ PEST i Sundsvall/Timrå-området eller?