1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613949 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
lincoln: Tycker ändå vi måste sansa oss lite ang. Backlund. Grabben har 92.6% idag.

Nihlstorp har 85.7.

Laken: Vi gör en skitmatch och vinner. Det händer andra lag hela tiden och det hände oss nu. Backe är inte stabil för tillfället. Det ser du väl. Han gör minst en tavla per match. Javisst, han gör räddningar också - men du måste ju hålla med om att han kan bättre

Laken: Såg inte matchen men Backe verkade bra enligt sr.
Men han har inte varit jämn, och därför kanske många här inne ha "hånat" honom. För Backlund är ingen topp målvakt.

Rögle var bättre och var värda segern men Backe räddade oss, förstår inte hur ni nästan kan håna honom.

Jag tackar Backe för segern!

Otroligt viktigt att vi har klättrat i tabellen - Otroligt viktigt att vi har hyfsad målskillnad. From nu kommer alla lag ju att plocka pinnar av varandra, så att tillräckligt många lag skall kunna passera oss måste betecknas som osannolikt. Inte omöjligt, men osannolikt.

Tex skall Ouögle (eller hur det nu stavas) plocka in 0,7 pinnar per omgång eller nått. Tveksamt i långa loppet. Då måste vi klappa ihop rejält.

Dagens spel dock oroväckande. Hoppas att inga andra lag ser denna instruktionsvideo i hur man får stopp på Timrå.

Men grymt viktig seger - grymt viktig skitseger.

Oroväckande med Backes sviktane form. Han var ju så på gång efter jul?

Simmalugnt: Blev lite spontan där ;-) Jo! vi får kämpa härifrån och hålla tummarna.....men det är jag ju van med.

Simmalugnt: Ingen orsak=P fan jag hade inte åkt grillor på flera år - men det är ju ganska snarlikt inlines så det gick fan kanon, riktigt kul också!

Portello: Woooooooohoooooooo!

Grymt skön seger ikväll ! Trots bedrövligt spel.... Lotvonen å RJ vilka superbackar !!! Ett speciellt tack till Backe som match efter match visar upp ett tryggt spel utan tavlor.... Nu tar vi Modo på torsdag !!!!

Yellowcard:

Hahaha tack för den passningen. ;oD

Bara pojklagshockey inget att skryta med.

mikenomad: Nästan rätt. Texten går:

Omark är vår idol istället för Omark gör mål i år.Annars helt rätt.

Simmalugnt: aha surt,lösfot som foppa?=) vad hade du för hockeykarriär?

Yellowcard:

Själv pajade man tassen under hockeykarriären så det blir inge mer skridskoåkning innan jag har haft tid att ordna det.

"Luleåklacken är på tårna ikväll och det är klart att har man 3-0 i ryggen så inbjuder det väl till sång. Linus Omark var inne nyss och försökte sig på en lurig dragning och nu sjunger klacken (på melodin till 70-talsplågan ”I am an astronaut”):

Omark gör mål i år,

Omark gör mål i år.
Käkar Marshmallows och gör mål.
Omark gör mål i år."

Visst, vi har en klack som hörs. Men lite fantasifullhet och up to date-ramsor a´la Luleås här ovan vore inte fel....

falo: "fy fan vilken dålig match timrå gör jag vill ha pengarna tillbaka 109 kr på canal+webbtv"

Ja men kan du inte ta och mejlbomba dem?

Simmalugnt: Into studenternas idag och hade friluftsdag=) Helveteeee vad man åkte grillor!

MB:

Ja vad vill du? hehe

Lustigt för övrigt att vi alla tre har Uppsala som gemensam nämnare. =oD

"Tyske nykomlingen Christoph Stephan är en av de stora utmanarna till Björn Ferry och Carl Johan Bergman i VM.
Så här beskriver han helgens seger i Anterselva:
- Att vinna var 3 000 gånger bättre än att ha sex."

Nu handlar det här visserligen om skidskytte. Jag fick bara en aha-upplevelse när jag insåg varför det aldrig blev någon elitidrottsman av mig. Fel värderingar helt klart.....

Yellowcard: simma lungt...

MB: Ja jag är helt färdig.. Tror jag tar ett bad och kopplar av nu ett tag..

Yellowcard: Ha ha tänkte också på det....

Sjukt viktig seger! Och en av de mest krampaktiga jag sett den här säsongen, vilket sannerligen inte säger lite.
Hualigen!
Tungan på vågen blev de berömda marginalerna samt flytet att rätt spelare fick pucken i rätt läge och gjorde rätt saker (Pärssinens 3-1 mål).

Annars: bryt ihop och kom igen. Måste upp ett antal snäpp tills på torsdag. Å andra sidan kan jag aldrig tro att Modo mäktar med att spela med en sådan frenesi som Rögle gjorde i dag.
Rögle hade i dag förmågan att göra Timrå riktigt dåliga. Tack och lov fick dom ingenting för det. Å andra sidan har bollklubben som bekant använt såväl denna som nästa säsongs turkvot allaredan.

Upp på tå nu Timrå!

mikenomad: jajamensan

Jajjen Lyckas vi ta oss dit så blir vi nog valda.

Yellowcard: Fy fan....man blir ju för fan helt slut.

Kanonresultat ikväll, någon?

Tur IK vann idag. Skönt som fan, fruktansvärt nervöst. Nu är vi ett mål från den övre halvan!! :D

Haha jävligt kul intervju nu med RBK-spelare så hör man:

"faaaaaan också!! helvetes... BAM"

sedan sekunden senare

"Weeeeeeeeeeeeeehaaaa!!! YES!!!"

Åh herreguud så skönt!

Vi går minst förbi Brybäs men om det står sig så går vi upp på sjätte plats. Inte för att placeringarna gör sååå himla mycket men det känns bra att det är andra lag som får känna mer flås än vad vi gör ett par dagar.

Spelet var sådär och Modo borta blir det ultimata testet. Två eller tre pinnar där och livet känns fantastiskt.

Skål!

El Maco: Typ...

Yellowcard: Man tackar och bockar!

Bra match! Vilka väljer ni i slutspelet?

El Maco: A walk in the park! :-)

Raggaren Putte: Äntligen en ter poängare efter uselt spel. Dom behövs dom också!!

Men vi måste upp oerhört till på Torsdag. Hjälp vad vi har svårt med det här formidabla skitlaget

Tack före trean!!

Yellowcard: Åhhhh så skönt så skönt... Herre gud.. TACK!!

Grattis!

Raggaren Putte: vinst iallafall, men jädrar vad nervöst det var.....

Så jävla enkelt!

Raggaren Putte: YESS!!

Jag kan inte tro mina ögon. Fy fan vad usla domare i den häär serien.

Felaktig avblåsning...

El Maco: Kom igen nu pajkar! Vi är många Brynäsare som håller på er just nu!

El Maco: Fullständig normal Timrå match ;-)

Yellowcard:

Inte blir man lugnare av förmågan att tappa 2-målsledningar.

MB: cirka minst en varannan match

El Maco: Jag har nerver av stål...NOT

Raggaren Putte: Ledsen. Jag tar på mig kvällens förlust. F#¤%#!!!!!

Jag vet inte hur det är med er men jag är lite nervös.

Yellowcard: fan sitter och pustar och åmar mig som en gammal gubbe. Sjukt illamående och nervös.

Yellowcard: Backe är ju fan otrolig....HUR MÅNGA JÄVLA TAVLOR GÖR KARLFAN PER SÄSONG????

« · 1118794 · »