Olli Nomadinen : Märkligt att Wennerholm i sin analys inte med ett ord nämner vår starka målvakssida. När hade ett SHL-lag senast en sån här stark duo på papperet? Jag kan inte minnas det. På förhand ligger vi i topp både på forwards- och målvakssidan. PS: den här säsongen kommer MPS att kliva fram rejält.
Rip Kirby: 5:e-platsen och kvarten ger onekligen lite välförtjänt arbetsro åt Kapanen. Sedan är jag trygg med att äntligen ha en SC som inte lägger alla ägg i samma korg innan seriestarten utan uppenbarligen både har kunskapen och modet att förändra truppen under seriens gång
Rip Kirby: 😅 Ang vår tråkiga silly så vill jag återigen poängtera vilken oerhörd lyxsits (på förhand) och så sanslöst sällan förekommande det är att hålla på Timrå och tippas högt i SHL med ett lag som endast krävt lite finjusteringar. Har vi någonsin varit i den här situationen? För FBK, SAIK mfl är det ju vardagsmat men vi brukar ha legoknektar som drar efter 1-2 säsonger och konstant behöva byta 7-8 bärande spelare
Olli Nomadinen : #dåligkolltvåpunktnoll 🙈🤣 Nä, men då snackar vi, är väl den spontana känslan. Jag hade bara koll på Hardegård, men enligt mig är känslan för honom inte den där utstuderade toppbacken som konstant knackar in stenhårda slagga från blå i PP. Han är högst random på just den punkten, iallafall enligt mig.
Rip Kirby: Nja, Pontus Andreasson är ju inte kattskit heller. Sen Eklind, Lilja, Pasic och nån tjeck el vad det var. Samt Hardegård och ett par till på backen. Så inte "bara" Omark
Olli Nomadinen : Håller såklart med om Omark. Men det är EN spelare tänker jag. Jämfört hade nog inte SHL slagit runt av fabless om Timrå IK "bara" fått hem Anton Lander inför den gångna säsongen. Får Växjö behålla Emil Larmi, är väl en stor fråga?
Olli Nomadinen : Drar till med en kvalificerad gissning, Omark landar in på 4 mål och 10 assist efter 46~ omgångar. Eller så skadar han sig och missar halva sässen.
Rip Kirby: Ang Växjö tror han på baksmälla där men om inte motståndarna dyrkar upp deras försvar så kan det sluta som i år. Omark är SHL:s bästa värvning enl honom
Olli Nomadinen : Trevligt och skrämmande på samma gång att bli högt tippad av Wennerholm såklart. Men varför ska Växjö tappa så pass mycket och han måste ju ha full tillgång till Luleås kristallkula som tippar dom tvåa. Man kan ju inte bygga ett blivande finallag enbart på Linus Omark.
Nisse på Mon or: ja nu är vi kanske lite tjejsura då han var en sådan ruggig besvikelse i den trupp som spelade ner oss den gången han gästade föreningen men nog faan skulle jag undvika att plocka in honom om jag var sportchef för ett HA-lag med ambition att gå upp.
Rip Kirby: Oliver fanns med i det Växjö som vann guldet säsongen 19-20. Skitsamma, i Timrå IK lyckades han inte med ett skit! Som defensiv back i ett försvarsspel som mer liknade smurfar totalhöga på hallonsaft måste det varit i stort sett omöjligt att hålla spelet uppe på en godkänd hyfsad nivå. Han blir säkert bra en nivå ner. Fysiskt spel fixar han och det kommer du långt med i HA.
Rip Kirby: Tyckte helt ärligt att han var kass hos oss. Höll iaf inte i SHL, för långsam. Känns inte som att topplag i HA ska gå efter honom heller tycker jag men visst. Är jag snäll skulle jag säga habil på HA-nivå
bar mofftak: Spelade inte samme Bohm i nåt av Växsjös plastlag som gick bra i SHL för ett par säsonger sedan? Hur presterade han där? Åsikter bland lagets fans?
OlliJanne: lite intressant men ändå på gränsen till lyteskomik, att Expressen ändå lyckats vaska fram hela 20 stjärnorna. När i princip alla stjärnor tackat nej.. pg av nageltrång veterinärbesök och allt vad det kan vara. .. Hockey-vm måste vara världens mest urvattnade idrotts turnering. 😂
OlliJanne: Ilskan över att behöva t v i n g a s betala för att kunna läsa artikeln är nog knappt mätbar 🙈😆🤣 Nu brukar det inte vara så jättekomplicerat att få ta del av rostern hos varje VM-lag ändå, men jag hittar bara Canadas lag hittills. Och den ende som jag på förhand både vet vem det är och har sett spela är Milan Lucic. Bara han. En enda spelare i ett lag som förståeligt nog verkar skita fullständigt i turneringen numer.
dagens roligaste måste väl ändå vara att Expressen har premium-låst artikeln med rubriken "Här är 20-storsta-stjarnorna-i-vm-2023". Som om nån hade läst den oavsett 🤣🤣🤣 för att spä på skämtet så länkar jag till den för säkerhetsskull
Sputnik: Skulle vilja säga att med Didde så har vi väl i a f 4 backar som håller för SHL även om de kanske inte dominerar på nåt sätt. (Lyytinen, Erixon, Rindell). Nu är det alltså en lång frånvaro på Didde och en tunn backsida känns ännu tunnare. Sedan ska ni skrämma upp mig genom att säga att Rindell är fortsatt skadad också men han borde väl snart vara tillbaka, eller?
{297}: haha, men ta inte allt så seriöst. Inlägget på twitter skrevs med glimten i ögat. Finns större problem i världen att lägga negativ energi på. ;)
Nu har alltså Timrå hankat sig fram ett antal säsonger med för tunn och för dålig backsida. Och nu ska man snåla sig igenom ännu en säsong. Lika som med Wedin måste Kimmo ta höjd för skador redan innan säaongen, nu på Didrik än en gång. Om det fattas 1 förut lär det fattas 2 nu
Olli Nomadinen : Här har du ännu en anledning varför man ska hålla modoiterna ute i kylan. Till och med deras officiella konto styrs av tomtar. Men det är å andra sidan logiskt att dom sysslar med lillebrorsfasoner.
Niikeliito: fullt återställd till säsongsstart... ja men han missar ju hela jävla försäsongsträningen. Nu är väl Didde en av de med bäst fysik i laget men ändå. Hur kommer styrkan och konditionen vara? Och är det risk för nya skador senare under säsongen nu när han missar försäsongsträningen med Sandra?
De senaste säsongerna har kantats av skador. Nu, efter säsongen, har Didrik Strömberg tvingats till ett nytt ingrepp. – Han väntas vara fullt återställd tills dess att säsongen drar igång igen, säger lagläkaren Christian Johansson.
PS: den här säsongen kommer MPS att kliva fram rejält.