1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597284 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Enda anledningen att se Sve- Ung hade ju varit att se JJ

Andersson: Svar Nej

Olli Hahl: Totalt ointressant idag då , med andra ord . Orkar man lyssna på Härenstam 2,5 timme i en match som Sverige vinner 99,5 gånger av 100 ?

KulltorpsOlli: Lyssnat på denna låt? Green Day skrev om den efter en match mellan Timrå och Modo 2020!
Uppladdat:

500x0-doodle2023-05-18t075615z.jpeg

FH - avdammad: Ingen JJ i målet idag. Tror inte han får stå en sekund i VM såvida inte nån av de andra spräcker ljumsken.

Modo? Orka…

Olli Nomadinen : Extremt tröttsamt. Jag är genuint ointresserad av Modo.

{10015}: Många här som har en sjuk fixering vid Modo och darrar nu när ni är tillbaka. Väldigt övertydligt

{10015}: Det tar aldrig slut säg....

Rip Kirby: Sjukt att det där talet pågår fortfarande i er värld 😂😂 Rent free MoDo i den här boken

{10015}: Du kmr att bli varse att de är en tredjekedja på sin höjd

Olli Nomadinen : Jag var ju lätt ironisk här, vill jag bestyrka

Sonnenberg: Glöm inte bort Sture Andersson. Han fanns med när Moodoo vann guldet -79. Varför tror du hans tal var så evighetslångt om inte för att kunna göra det omöjligt att inte ta ut honom.

{297}: Jag tror dom kommer satsa på Foppa, Näslund, Sundström, Svartvadet och Anders Hedberg eller kanske Sedinarna. Hasse Jonsson och Timander är nog också på. Jag säger som travikonen Uno Hedin: Lyyyyycka till!

{10015}: jag tvivlar inte på att ni kommer ta in spelare. Jag tvivlar på kvalitén på det ni lär hitta så här sent på silly. Ni har ju i princip inte en enda spelare som är testad och bevisligen klarar av SHL. Rundblad, nån mer? Walli då men knappast som producerande spelare för en 2:a kedja.

Sen sa väl nyss hinken att ni ska in med 1-2 backar, inte 3? Ni hade ju behövt 4 nya.

{10015}: I Kulltorps värld är varenda myggjävel MoDoit 😂

KulltorpsOlli: Jag läser nog mest att de tror de kommer ingå i bottenstriden men att de kan överraska och klara sig från kval. Även om jag tippar kval för dem så tycker jag nog inte det är orimligt att som supporter ha förhoppningar om att slippa. Kan helt ärligt inte hitta nån som tippar SM-guld till Modo

KulltorpsOlli: Men hahahahah var fan får ni allt ifrån? Allt vi hoppas på är att klara oss från kval. Och det jag skriver är att det är en möjlighet med Karlin och Gradin.

Och för den delen så tror jag att Aagaard, Dickinson och Woods är en bra andrakedja i SHL!

{10015}: Grattis till SM guldet Modo!
Det kan gå, trots att eran nuvarande första femma inte skulle gå in på 3 femmor i MIF.

Tom Topp: Mission impossible, lär behövas haha

Tom Topp: Modo går för guldet… lätt att se det i Modoboken.
Låt dom hållas de små liven…

{10015}: Lycka till!

{7043}: Nej, det har han verkligen inte sagt, haha. Vi kommer antagligen göra oss av med Ingman (redan avslöjat att han försvinner), Berg och kanske Brickley. Sen ska en förstakedja in, plus bryter vi med Vela och Mannberg. 5 forwards och 3 backar.

{10015}: Vart ska dom 5 forwards in? Sa inte er sportchef att en till back ska in bara?

{10015}: det gäller att hitta dom där åtta spelarna också! Plus en toppmålvakt, och en hyfsad/ lovande backup!

{297}: Vill man så är allt möjligt. Motivation slår alltid klass. Vi vann mot er när vi var ett korpenlag 20/21.

Sen har vi ju inte ens byggt klart än. Skulle gissa att kanske 5~ forwards ska in och 3 backar.

{10015}: tror det är en viss skillnad mellan det lag han hade i Västervik och hockeyallsvenskans topp 4-lag jämfört med det lag ni nu har mot SHL-lagen. I hockeyallsvenskan finns det ju max fyra bra lag, resten är ju korplag. I SHL har alla lag bra spelare med kanske 1-2 lag som sticker ut negativt.

KulltorpsOlli: Tror ni underskattar Karlin och Hinken. Karlin har ju haft sämsta materialet i ligan innan och gjort under.

Villervalla: JAG vill att JJ står i Sveriges mål imorrn

OlliJanne: Och Frankrike chockar direkt efter en minut, Larmi står och sover.

Villervalla: Käkar du de svamparna så kommer du vakna upp dan efter med en Ingman tatuering

KulltorpsOlli: Skulle vara intressant att äta samma svampar som den som gjort den listan.

{9908}: ” Lyckas man hitta rätt med en stabil förstamålvakt och tre forwards av yttersta SHL-klass så kan Modo segla upp och slåss om slutspel.”

Har lite svårt att finna ord när jag läser den där analysen 😅. Men en någorlunda balanserad fråga som jag ändå ställer är: var ska man få tag på tre forwards av yttersta SHL-klass? Alltså då snackar vi Lander-nivå, vi snackar Karlqvist-nivå, vi snackar Suomela-nivå. Den typen av spelare snubblar man inte över varje dag, speciellt inte i form av sista minuten-värvningar mitt i sommaren.

{9908}: Kommer enligt hans Linkedin från Linköping, men bor i Lunde, Kramfors. Toni Lappalainen.

Öndulat: Varför då? Är ju omöjligt att tippa när ligan förmodligen kommer vara jämnare än säsongen som var, kommer finnas upp mot 10 lag som lätt har trupp för att gå till en semifinal.

KulltorpsOlli: Toni Panda, som står bakom listan, gör ju att ens Mododetektor ger fullt utslag, mätaren bara spinner hejvilt. Speciellt när man kikar hans Twitter och ser ett han skriver en del om regionen samt befinner sig i Kramfors en del :-)

Så att herr Panda bräkar upp Modo på 12e-plats, utan två toppkedjor och en backsida som får anses som bra med HA mått mätt, samt slänger ner Timrå på en 10e med hänvisning till just backsidan, får nog ses som Öviksintellekt snarare än en respektabel tippning.

KulltorpsOlli: Den här listan känns ju lite hål i huvudet. Tror inte han får ett rätt.

KulltorpsOlli: MoDo-monstret under din säng, Kullis!

Timrå Isstadion: Seriöst, hur kan inte modo tippas sist med den trupp de har?
hockeycorner.se/power-ranking-shl-maj/

Verkar ju vara ngn modoit som ligger bakom den rankinglistan.

{9908}: Det jag menar!

Rip Kirby: Även jag är en CCCP-romantiker men det där stämmer ju faktiskt inte alls. Räknat Summit Series, Canada Cup och World Cup är Kanada överlägsna historiskt.

{8179}: Är det så att det är pensionerat, lägg därtill att det hände denna säsong, så är det ju milt sagt lite halvpinsamt att presentationen av Hållander gick till som den gjorde.

{9908}: Har ingen aning om hur det är med Näslunds nummer, men Fille fick inte ha 11 iaf. Kanske är upp till personen som fått sitt nummer hissat att bestämma? Då tolkar jag det som att det är pensionerat iaf.

Summa summarum så är det ju väldigt märkligt att en sån här sak kan gå helt obemärkt genom föreningen, man skapar vedeos och presentationer utan att någon säger något. Man kan ju bara skratta åt hur dåligt det är skött.

{8179}: Är numret verkligen pensionerat? Hissning är väl inte automatiskt pensionering?
Näslunds #24 hade ju Walli flera år.

{9908}: Hysteriskt rolig är den.

{10015}: Yes, den är nog bäst hittills!
Uppladdat:

500x0-img4454.jpeg

Sputnik: Bert-Ola Nordlander.

{8179}: Oki, vem var det som hade nr 11 som blev penionerat?

{9908}: Det kontot är riktigt roligt. Ännu roligare tweet från honom är den med Patrick Laine.

Sputnik: 11 är pensionerat.

{9908}: Nån annan på gång in som Hållander bereder plats för nr 11? 🥸

« · 2542155 · »