1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597275 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Dom funderar på en mysdress nu den här säsongen.

BlackBay: Vore trevligt , är ju bara 11 år sen man tog upp detta med Timrå IK

Nån som hört nåt nytt om nästa säsongs matchställ?
Snackades ju förut att loggon eventuellt skulle få sin rätta plats på tröjan nästa säsong.
Eller kommer vi heta "Timrå Miami pool" även nästa säsong?

Olli Nomadinen : Inte helt av, men nära på enligt artikeln i ST. Verkar dock som rehab går bra.

Olli Nomadinen : ja vi har inte råd med nån större skadefrånvaro på backsidan

OlliJanne: Inre ledband helt av under slutspelet. Låter ju som rehab en bra bit in på hösten. Men vad vet jag?

OlliJanne: Rehab IK.
Vi får skippa tallarna och ersätta till denna som klubblogga istället.
Uppladdat:

500x0-249-63-ambulanceswedenlogo.jpg

Pinaceae: Du får nog tyvärr räkna in Rindell till rehab gänget också

OlliJanne:

"men nog känns det mer rimligt att vara Timråit och hoppfull nu för tiden än vad det gjort på läääääänge"

Det gör det JanneH.

Frågan är hur statusen "egentligen" är på "borde varit VM-lirarna" Dahlén och Lander samt rehab/Rebound-grapparna Hanzl, EA, Wedin och Strömberg?

Vill inte se spelare som gör en Hartmann halva säsongen på grund av taskig budget, då får någon motivera SCA med att det ska grävas i "jaktgate" igen om inte extra kapital tillkommer.

Pinaceae: så då har vi sparkapital i även Hanzl då. Lite beroende på hur backsidan (börjar jag bli tjatig?) kommer bli så finns det ju hopp om att sluta top 6 igen. Ska vi nå längre i slutspelet så krävs nog att vi får ihop alla pusselbitar men nog känns det mer rimligt att vara Timråit och hoppfull nu för tiden än vad det gjort på läääääänge

{8179}: Hanzl spelade högst sannolikt med skada på underkroppen. Nämns bland annat i domustrappan, podden i det här fallet.

Näkyvä till Davos... i fall nån fortfarande trodde han var aktuell för oss

{10299}:

Såg många tränare från SHL på läktaren.

Såg eran tränare på Sverige matchen lol

OlliJanne: den kedjan kostar minst 500 loppor varje månad. SnabbSebbe är king 😄

OlliJanne: låter som ett bra val för dom! 👍

Tom Topp: Alvarez är tydligen aktuell för Modos första lina tillsammans med Sebbe Ohlsson och Walli

Rip Kirby: Hade velat ha en likadan intervju med Hanzl

OlliJanne: Verkar ha haft rätt jobbiga saker att hantera i det riktiga livet utanför hockeyn som nog påverkade honom rejält negativt. Det kan förmodligen vara svaret på hans svaga säsong senast. Låt oss hoppas och tro att en stark försäsong med så nära fullt fokus på hockeyn som det nu går kan ha en positiv effekt på hans spel..

OlliJanne: Alvarez förresten, att ingen har plockat upp honom än!

Bra intervju med EA. Verkar vara en bra karl, nu hoppas jag verkligen att han får en sån där "Alvarez säsong". Ni vet går från att vara sämst till att vara grymt bra

{10015}: Du fixerar mig…

Och jag gissar att ni är avhängda senast i 25 omgången.

{10015}: Haha, här är förstasidan i respektive bok. Plot twist: Alla 11 inlägg om Modo i timråboken härrör från den här diskussionen att det skulle finnas någon sjuk fixering vid Modo.

Även om det inte var det: Fortfarande ingen fixering. Det tycker man endast om man stör sig på att Modo omnämns.
Uppladdat:

500x0-img4569.png

500x0-img4568.png

{10015}: Så vad tycker du själv då? Börjar det inte kännas lite brunt med det lag ni har? För det är sannerligen inte mkt SHL-kapacitet där, ni måste ha Oink på speed-tur med det ni ska ha in. Jag är genuint nyfiken på hur ni löser det faktiskt, ni är för första gången på rätt länge en konkurrent på riktigt. Så ja, ni berör mig iaf

{10015}: Det hade du aldrig vetat om du inte satt konstant på Timrås forum ändå så…Timrå IK berör?

{9908}: På tal ibland? Går på allvar inte en dag utan att MoDo inte nämns minst 5 gånger sen vi gick upp.

The great one:

Var en del sådana i HA-finalen som jag minns det. Inte alltför många, men i åtminstone en av matcherna fanns där en och annan fight. Så ditt påstående är aningen överdrivet.

DJ Hemp:

Förutom att hockey inte innehåller fighter längre överhuvudtaget.

Synct:

Har inte skrivit det om MMA. Tycker bara att det är en menlös sport. Föredrar hockey som är roligt att se på och som dessutom innehåller en del fight.

Nej, det ska inte kunna gå att läsa mig som en öppen bok.

Ja, det var en sorglig samling mesiga Giffare på fjolårets derby i Helsingborg.

DJ Hemp: "Tycker att han är en jävla fjant och att den sporten är patetisk. Har noll respekt för det där."

Samtidigt är GIF-fansen mesiga för att dom inte vill misshandla ett par vakter?
Sen har du pratat om våld här inne, pratar om att du delat ut "Raka Sundsvallshögrar" och erbjudit dig slagits med Nectis om jag minns rätt.

Det är extremt svårt att placera dig i någon debatt om våld. Man är mesig om man inte vill slåss med vakter, du tycker Fight Club vore något, MMA är patetiskt. Känns som att läsa en bok baklänges utan blad.

Tycker du MMA är töntigt för att det är lagligt, har jag förstått det rätt då?

Synct:

Kvinnomisshandlare är bland det lägsta som finns. Har blivit knuffad och till och med slagen av en del kvinnor, men inte lyft det minsta lilla finger till försvar. Utan bara bett dem gå.

Antar att det är ”The Mauler” du talar om. Tycker att han är en jävla fjant och att den sporten är patetisk. Har noll respekt för det där.

Handlar mest om att ta hämnd på ett par hif-vakter för vad de utsatte mig för förra sommaren, men GIF-fansen är ju bara så mesiga att det aldrig lär bli av.

{9908}: "Sjukt fixerad vid svensk klubbhockey i allmänhet och Timrå IK i synnerhet"

Där har du nog mig

{10015}: Nej, det gör vi inte. Det kommer upp på tals ibland, absolut inte 24/7. På riktigt ny lägstaribba för fixering.

Häng med under säsongen ska du få se vår ”fixering” vid önskan om att IKO någon gång ska åka ur. Att LHC, Växjö och Örebro är plast. Att Frölunda alltid har domarna med sig. Att Malmö har kass publik. Att SHL inte behöver Stockholmslag. Sjukt fixerade vid allt är många av oss!

{10015}: Gör verkligen alla det i den här gästboken, hela tiden, 24/7? Nu får du allt skaka liv i gamla klockradion. Som jag ser det ser det snarare ut som att vissa - långt från alla - supportrar till ditt lag, tycker att vi på alla sätt som finns "borde" känna så. Och när vi då, återigen på ett generellt plan, inte bryr oss ett kattskit om hur Modos lag eventuellt ser ut, det är det som istället i slutändan skapar irritation, bara för att det är något vi "borde" göra?

Nog finns det bra mycket bättre saker att göra än att sitta och häcka här och bevaka när någon eventuellt skriver något elakt om Modo?

Hos mig skiner solen och när Timrås silly season går i ultrarapid finner jag inte så mycket att oroa mig för.

Rip Kirby:

Jag skrev som man kanske kanske kan jämföra med
Utan Sylvegård hade kanske inte Malmö klarat sig

Älskar den den där typen av spelare

DJ Hemp:

Exakt det jag menade

DJ Hemp: " Snarare mer om uppgjorda slagsmål som t ex i filmen Fight Club. Kan inte komma på någon bättre liknelse."

Det finns en jättepopulär sport där det är helt lagligt att misshandla varandra, MMA kallas den runt om i världen, finns många gym runt om i Sverige där dom slåss lagligt hela dagarna.

Där kan kvinnomisshandlare som Alexander Gustafsson (Ja han har brutalt misshandlat en tjej ute) få utlopp för sina aggressioner helt lagligt.

Knass:

Har läst den. Ja, den är tänkvärd. Men Herregud, jag talar ju inte om att ha ihjäl någon här. Snarare mer om uppgjorda slagsmål som t ex i filmen Fight Club. Kan inte komma på någon bättre liknelse. Fattar dock att man inte lär få något gehör härinne.

(Att det sedan även handlar om hämnd är en annan historia.)

Tom Topp: Idiotisk diskussion? Om man får använda våld i sanktionerad idrott som boxning och hockey osv, måste man väl få slå någon man tycker är lite ful eller håller på ett annat lag på stan? Rimlig debatt!

{9908}: Fixering är för mig när man inte kan släppa något. Och ni diskuterar hela 24/7 hur det kommer gå för MoDo. Eller rättare sagt att vi kommer behöva kvala och allt det där. Jag tycker det är en fixering.

DJ Hemp: det är väl en jävla skillnad! Oskyldiga människor kan inte drabbas i rinken! Nog om detta nu, en idiotisk diskussion enligt mig!

DJ Hemp: blaljus.nu/nyhetsartikel/en-supporters-reflektion rekommenderar denna artikel starkt

Knass:

Erkänn att du inte har ett enda vettigt svar på den fråga som ställdes utan bara skriver en massa idiotiska floskler.

{204}: Nu är jag emot alla typer av obefogat våld alla kategorier. När vi pratar slagsmål och kopplar ihop det med ishockey så byter väl uttrycket snarare både namn och orsak till varför det ses som ett naturligt inslag i sporten.

Du har i regel lättare att nå fördel om du som lag spelar snäppet tuffare eller fulare än din motståndare. Och detta regleras ju av dom gränser som finns i regelboken och som domarna förväntas följa. En hockeymatch helt utan kamp och tacklingar är ju aldrig någonsin värd entrépengen.

Men att jämföra Emil Sylvegård med Matthew Tkachuk - don't even go there haha

DJ Hemp: Du är supporter. Du är en medelåldersman som vill att giffers ska slåss innan fotbollen?

Fråga vilken spelare som helst vad dom tycker om supporters som slåss, tror du dom blir stolt över er ? eller tror du dom skäms ?

Knass:

Svara då på följande fråga: Varför är det helt legitimt att slåss i rinken, men inte utanför den? Vari består skillnaden…?

{204}: Du missade helt min poäng, är helt för tuffare tag på hockeyn men att man som supporter slåss är det vi diskuterar

{204}:

Om man nu inte trycker ner någon under vattnet och försöker dränka varandra, för då är väl inte det okej heller 😎

Knass:

Slagsmål skall få finnas i hockey

Är man på en match som är rena sömnpillret så kan ett slagsmål pigga upp stämningen och göra matchen bättre

Jag tycker däremot att fula överfall inte hör hemma i hockeyn precis som fula knätacklingar mm som kan ge långvarig skada

Jag saknar spelare som Jämtin Ledin Kåberg mfl i SHL som var retstickor men som bidrog otroligt mycket till laget

Sylvegård är en spelare ex en jag vill se i mitt lag ex

Han är väl kanske den enda i SHL som man kan jämföra med Tkachuck i NHL

Retar gallfeber på motståndarna men gör viktiga mål och bidrar med mycket till laget

Om du inte vill ha tuffa tag i hockeyn föreslår jag att du kan titta på vattenpolo. 😎

Knass: "Vad tycker du är rimligare, att man efter druckit för mycket slåss med nån som gjort nåt eller att man ska i nyktert tillstånd uppvigla till att man slåss före eller efter match ?"

Inget av dom, jag skiter väl i någon jävla statistik, går väl att jämföra precis ALLT med statistik.

"Om du på allvar tror jag är 14 så blir jag mörkrädd"

Jag blir mer mörkrädd om du är över 14 och har en profilbild på en skoter. Det luktar så mycket Epa-unge kiss att jag mår illa.

Hejdå för idag.

« · 2543235 · »