dr-nix: Sitter och skummar på jobbet. Spolade fram tills jag hörde något om nyförvärv.
Kimmo lovar minst en back innan start, förhoppningsvis kommer de släppa nyheten de närmsta dagarna (när detta spelades in vet jag inte). Jag har min gissning på vem det är 😏 Men kul!
Nisse på Mon or: vi har en enda backplats kvar att fylla och den vill du fylla upp med Eronen? Vi måste bara kunna hitta något bättre för de pengar han begär
Kanske gammalt, men vad händer i Eronenfallet? Om han vill till Schweiz, kan han väl inte vänta hur länge som helst? Och varför blir det inte ett def. nej till Timrå?? Jag ser gärna honom kvar, och det trodde jag att Timrå också ville.
Tom Topp: Halloran har haft tydliga problem att leverera på en nivå som generellt förväntas av en importspelare i lag som befinner sig i den bästa ligan, mot de bästa spelarna. Det är nog ingen slump att han lyckats med konststycket att klara av fyra klubbar under de senaste två säsongerna. Well, isn't that impressive!? SAIPA 25 matcher 7+10, Örebro 20 matcher, 6+6, Timrå 27 matcher, 7+8 och Modo 16 matcher, 3+7. Jag säger inte att det är så, men orsaken till varför han flyttat runt så mycket kan, det kan ju bero på att han inte motsvarat kraven som ställts? Förutom hos länsgrannen - en nivå ner. Där var man tvärnöjda med hans tjänster. Har någon undrat över orsaken? Nä, jag tänkte väl nästan det.
100 dar kvar tä uppkast i ES 2024!! Va fan ä spettsbakken?? Hört ja en skål rabbuslingar ! 🥳🎉 Ligg i hammocken å lyssna på Göken!! Fan vicken kväll!! Halleluja 🎉🎉🎉🙏🙏🙏
1a: Kan inte släppa tanken på den trion, när dom fick kemin att stämma var dom en av seriens bästa kedjor. Det fanns brister, men tror Ante kommer sätta ihop dom igen och testa. Funkar det inte så är det bara att ändra.
2a: Wedin lirade ihop med Hanzl innan skadan, lite kemi fanns det väl ändå, och Pääjärvi lirade ihop med Hanzl i slutspelet. Här får Hanzl fart och tyngd bredvid sig.
3e: Potentiell hundkedja? Hållander och Hartmann har bra fart och kan även producera. Tillsammans med en Lundin som växte i slutspelet och som får ha en tydlig centerroll kan dom bli riktigt jobbiga att möta.
4e: Här ska det vara klassiskt hårt jobb. EA och Meiho ytterst begränsade offensivt. Får nästan bli som en avlastningskedja. Tror Oliver kommer överaska dock, kan bli lite av en joker som kan hjälpa till att sprida ut offensiven över fler kedjor.
OlliJanne: Rindell, Lyytinen, Pääjärvi, Meiho är alla med från start. Bör göra skillnad. Pääjärvi såg ut att hitta rätt ju längre säsongen gick, drev kedjan med Hanzl och Dahlén med sin fart. Sen har vi del spelare som bör vara rejält revanschsugna efter lite svagare grundserie, exempelvis Hartmann och Pettersson, EA och Hanzl. Även hela laget lär vara revanschsuget. Besvikelsen efter vi åkte ut mot Örebro vittnar om det iaf. Lätt att glömma är att vi saknade både Wedin och Rindell i slutspelet, där tappade vi spelskicklighet och fart. Även Erixon missade 7e avgörande. Plus en Johansson i kassen som hade stått mer eller mindre varenda jävla match under hela säsongen. Det märktes i slutspelet. Kommande säsong kommer se annorlunda ut, två pigga och fräscha målvakter.
KniveN: Jag använder samma app Sportstats för den eller de olika matcher som jag vill bevaka. Det gäller främst sånt som jag inte har möjlighet att följa själv, antingen live på plats, eller via TV/andra mediaformer.
Så jag behöver egentligen inte ha Timrås spelschema i min kalender eftersom jag ändå har koll. Det är mera för sakens skull, för att jag är van att ha det så 🤭😁😆
Pinaceae: ok så då har vi alltså fått in Hållander, Wedda tillbaka från skada, Dalle har acklimatiserat sig till SHL och EA kommer göra en Alvarez. Se upp SHL här kommer Timrå!
Något helt annat! Om man vill lägga in spelschemat kommande säsong i mobilen, alltså i färdigt format, jag vägrat sitta och knappa in alla matcher själv, vet någon hur man kan göra?
Tom Topp: Som att han helt plötsligt skulle börja leverera poäng nu, när han i stort sett misslyckats i alla klubbar som han spelat för på SHL-nivå tidigare? #visomstopparhuvetisanden2.0 🙈🫣🤔
Rätt enkelt att tippa i år 1. Skellefteå 2. Luleå 3. Färjestad 4. Frölunda 5. Rögle 6. Växjö 7. Timrå 8. Oskarshamn 9. Hv71 10.Leksand ----- 11-14 kan bli hur som helst
{10015}: Er övertro på Karlin är nästan lite charmig 😅 Halloran trivdes och funkade hos er för att det var ett sämre lag i en sämre serie. Helt logiskt redan när övergången blev officiell
{10015}: ” För att han inte höll med vad fan er tränare nu heter ?”
Haha så otroligt löjligt att du ska låtsas som att du inte vet om Antes namn. Alternativt är det en rätt okunnig sak att erkänna som supporter till ett SHL-lag. Men såklart vet du vad han heter, speciellt eftersom du är här inne 24/7.
Costanza: Kan du skicka lite av de där svamparna elr de du röker jag betalar bra för att få hamna i den där drömvärlden du lever i elr tar du 70-tals drogen LSD=syra!!!🇺🇿🇺🇿🌿🌿🌿
Tom Topp: Han blir inte kvar för att han var klar för en annan klubb redan innan han signade med oss. Men han satte inte jaget före laget hos oss, så har ingen aning vad du snackar om.
Herminator: För att han inte höll med vad fan er tränare nu heter ? Det är ju ganska naturligt att en flytt är nyttig om det skaver mellan tränaren och spelaren. Säger också att han tycker det var jobbigt att vara ensam import.