1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613816 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne:
+ Sheriffen är en klippa att luta sig mot.

+Juel överkom den lite tuffare starten och det känns som han och JJ håller på att kalibrera in sitt växelvisa dragande. Det kan vara tungan på en och annan våg under våren att de kuggar i som duo och att coacherna använder dom med fingerspitzgefuhl.

+Wedin har varit frisk en längre tid.

{297}: ja egentligen skapar vi en hel del stormar i vattenglaset. Vi ligger 6a trots allt det du nämner och glädjeämnen finns det ju gott om, om man bara skrapar lite på ytan. Forsmark och Edfeldt har pga av skadorna tagit plats som ordinarie SHL backar och gjort det på ett fantastiskt sätt. Forsmark har väl varit vår genomgående bästa back nästan, eller? OJ har tagit kliv och känns han kan bli spännande på allvar nästa säsong. Hållander börjar mer och mer komma igång.
Fyll gärna på denna lista...

Herminator: Släpp pucken!

Söderöver: Gott Nytt År alla Röd/Vita, 2024 Då jäklar...

Söderöver: Gott Nytt År alla Timråfans! 👏🥅🏒🎉

GOTT NYTT ÅR!

2023 var ett riktigt piss år så jag tror stenhårt på 2024!

Dubbeld: Gott slut samt Gott Nytt!

solbacken: Gott nytt år på er!

solbacken: Grått nytt hår

EXPLORERSMÅLAND:
Gott nytt år alla Timråsupporters och alla er andra.

Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar å Gott nytt år 🎊🎉🥳

Charliejfz: Detsamma.

Rip Kirby: Gott nytt alla!

Zäta75: Wedin 18-19 var ju som en våt dröm 👊❤️‍🔥

Rip Kirby: Wedin kommer att bli bättre och bättre. Det märker man nu att han blir för varje match. Förra året var det samma. Som bäst nån månad efter han kom tillbaka och sedan skadad. Om han får vara skadefri vilket jag hoppas så kommer han att vara vår bästa spelare framåt det är jag säker på. Han får vara med på fler och fler intervjuer nu också. In Wedda we trust.

Jåkkinen: Haha.. nä, sant! Var väl mer uppåkningen som typ glänste där 😉🤘

Rip Kirby: Ah, den var fin! Men själva avslutet var väl inte direkt kliniskt där heller 😅

Jåkkinen: Hmm.. jag som hade för mig att Wedins uppåkning från egen blå resulterade i ett mål?

Nä, för det var ju i Skellefteåmatchen..!! 🫣🫵

Rip Kirby: Det var väl Rindell & Hartmann som nätade igår? Wedin blev serverad av Dahlén men bomma.

Synct: Jo, där kan jag hålla med! Hjärtat slår några extra slag när han åker i backen! Men jag tycker att han ser starkare ut, så håller han sig hel och ställer in siktet så tror åtminstone jag på en trevlig vår för Wedin!

Jåkkinen: Dock så stod väl Anton Wedin för ett klassmål igår. Sedan syns det ju att det finns mer att hämta där. Han behöver tid, javisst. Frågan är bara om han kan nå nivån han hade i Timrå IK, 18-19?

OlliJanne: Jag, och kanske fler, får nog erkänna att man hade för stora förväntningar på våra ”stjärnspelare”. Sämst effektivitet i ligan är riktigt svårt att smälta tycker jag.

Samtidigt är det mycket kvar av serien och vi ligger just nu 6:a i tabellen trots vår offensiv, trots backskadorna, trots turbulensen på ledarsidan. Det är för mig, smått otroligt. Det finns fortfarande hopp om att vi gör en bra säsong av det här, vi har definitivt inte peakat formen ännu.

Synct: Mm, det tråkiga är väl att han bränner många lägen likt andra spelare i truppen

Zäta75: verkar ju inte bli någon avstängning,så Ante hade rätt där

Tom Topp:
vi har ett bra lag, men de är nåt som e fel

Tom Topp: " Wedda kommer mer och mer, där är jag inte orolig!"

Där är jag extremt orolig, så fort han ramlar ner på isen funderar jag "Jaha, är säsongen över?" Sen kliver han upp, så kan man pusta ut.

Men det syns klart och tydligt att när det väl stämmer så är han våran bästa offensiva spets och kan skapa lägen själv som ingen annan kan.

OlliJanne: när det gäller våra "stjärnspelare" så tycker jag att EP har motsvarat mina förväntningar den här säsongen. Wedda kommer mer och mer, där är jag inte orolig! Hållander har varit bra, men får ut lite utav allt sitt slit. Lander, nja. Bitvis så visar han vad han kan. Dahlen, okej. Men alla vet ju att han borde vara minst lika bra som en Elvenes! Hanzl är Hanzl. Il proffezore!

våra stjärnor har underpresterat hela säsongen
även JJ har svajjat
finns positiva inslag, EA är en av dom
vi har glimrat till ibland*
men de har inte sett bra ut
kommer de se ut så här framöver??
kommer vi lyfta oss rejält??
jaa hm*är tveksam

Zäta75: Ser absolut max 4 lag jag. Med den backsida vi besitter vore det årets bragd att vinna guld. Eller ja, tycker vi saknar rätt mycket för att gå hela vägen, från spelare till tränare.

Zäta75: Gott Nytt år Timråvänner! Fantasin om att stjärnspelarna ska börja leverera stort låter vacker men nu har över halva säsongen gått och handväskorna de bär på verkar bara bli tyngre och tyngre. Jag är skeptisk!

sargad: Ante tycker inte att det är matchstraff på Lundin, punkt slut.

Ante Karlsson var därför inte alltför missmodig över sitt lags prestation.

– Vi möter Sveriges bästa lag och kunde lika gärna ha vunnit så vi kan inte grina för det, säger han.

Sveriges bästa lag vet jag inte. Men just nu kanske de är det. Fortsätter de spela såhär blir Leksand en allvarlig utmanare om SM-guldet. Som jag ser det finns det en 7-8 lag som kan vinna guldet, inklusive Timrå om vi prickar toppformen och alla stjärnor står rätt. Vi fortsätter att drömma om stordåd under 2024.

sargad: Gott Nytt År alla Timråvänner!

2024 tar vi nya tag och siktar mot högre höjder. Det blir året när vi får igång våra stjärnspelare som då kommer att leverera stort :)

Gott ,Nytt År 🎆

Tur att vi har Forsmark 1
Uppladdat:

500x0-screenshot20231231-095956chrome.jpg

Ny hemmamatch idag och det bör vara helt omöjligt att det inte blir slutsålt. Leksand skulle väl själva kunna fylla SCA ikväll om de bara fick.

Nåt som jag funderar på ibland är vad en fullsatt hemmamatch ungefär genererar för intäkter till klubben. Någon som har ett hum om det eller kan killgissa?

Vad tycker ni om upplevelsen i SCA egentligen? Personligen tycker jag det är fantastiskt när det är spel på isen. Varit förtrollad av känslan i hallen sen -99 då jag såg min första hemmamatch mot Arboga i gamla ishallen.

Dock tycker jag väntan inför och pauserna är jävligt tråkiga. Man pissar kanske, dricker lite bränt kaffe samt nickar åt lite folk man känner. Dock kan jag inte komma på vad man skulle vilja göra under dessa 18 minuter som man ska slå ihjäl innan det blir spel igen. Sen den där bilkön därifrån efteråt.. den har dock blivit bättre. Förr i tiden hann vi lyssna klart på Karlavagnen innan vi kommit ut på E4an.

JonteD: tack! Skönt att veta att det inte bara är för att man är Brynäsare. Man kan ju lätt bli blind annars :)

Farsang: Absolut!!!! Enligt mig väldigt stabil o duktig 🏖️🏝️🇺🇿

Synct: ja han hade behövts i Brynäs ikväll😮‍💨

Farsang: Ja, han visar stabil allsvensk klass.

Hehe.

Godkväll på er! Måste bara fråga om jag är Partisk när jag tycker att Lindstein är småkronornas stabilaste back?

Bättre att fråga icke Brynäsare :)

Starostenko: Ja Kapanen får nog klippa och klistra om han ska få ihop det med både stark centersida och en lite starkare backsida.

{10473}: sparar man säg 90 på lundin om det inte förlängs samt får ner hanzl 60 så har vi 150 till ny 2/3 center med samma total kostnad för centersida . Men beror såklart på andra prioriteringar (backar). Om värmehed kan mönstra nästa år ’sprarar’ man lite där. Tycker inte vi har utrymme för en billig chansning på centersidan förutom då som en tredje center.

Någon som kommer ihåg de fyra mediaskärmar som monterades upp i gamla Timrå Isstadion under mitten av -80-talet (och som har tillgång till bilder)? Det finns säkert någon som postat på FB eller liknande, men jag orkar inte leta.

Starostenko: 160 lök har vi nog inte råd med till en 3e center (tror jag) samtidigt som vi då måste ha in en ny 1a center. Hade inte klagat över det dock, att ha kvar både Hanzl och Lander samt ny 1a, men det ser jag som rätt orealistiskt.

{10473}: tresiffrigt är det nog ingen som spelar för men säg han drar in 230.000 idag så kanske 2-års kontrakt på 160.000 kan funka på ålderns höst. C sidan ser jag som direkt svag nu jmf andra topplag när det gäller djupet. Kan vara värt veta vad man får också då vi annars ska in med en ny andra (eller första beroende på var man ser lander) center samt ev en tredje center (räknar med att antingen ea eller al försvinner).

{10473}: Fem lakan i böter divingen igår mot Håve för Josh Dickinson. Avdelningen ingen är förvånad.

Starostenko: Då ska Hanzl behöva gå ner i lön i tresiffrigt belopp, det har jag svårt att se han acceptera tyvärr. Framförallt när han har varit en toppcenter i flera år i diverse ligor i Europa.

Sputnik: Jag tänker att om man vill uppgrada centersidan är det en bra ide att Hanzl får två år som tredje center? givetvis förutsatt prisnivån är ok men med ett 2 års kontrakt kanske det är möjligt. Sen en ny 1/2 bredvid Lander. Alternativt kanske det är dags for Anton att bli vår Joel och acceptera en roll som 3e center? Om han nu inte studsar tillbaka,

Vääääldigt skön seger för spelare, ledare, klubb och inte minst fans. Nu får vi hoppas på lite arbetsro.

Tittat på och sammanställt lite stats från SHL oficiella sida..
Först en titt på spelade sekunder per poäng på våra förväntat offensivt vassare pjäser och de som normalt får lite mera tid i PP av våra forwards.
Jonte: 1690
*Hartman: 2679
MPS: 2300
EP: 1296
Wedda: 1936
*Hanzl: 1520
*Lander: 2741
Hålla: 2604
* Spelare som jag tror också bär mer tid i BP vilket inverkar negativt i just denna statistik

Tittar man på GameWinningGoal ser man viktigheten hos Jonte som har 5 GWG och alla övriga i laget har 1 eller 0.

Kollar man backsidan har Forsmark o Sheriffen tydligt bästa stats om man ser över de fyra kategorierna Poäng/Tacklingar/Blockerade skott/+-.

Frågan är hur tillförlitlig all statistik är?
Kan det verkligen stämma att trion Eronen, Wedda o Jonte sammanlagt har 4 tacklingar på hela säsongen?
Då t ex EP har 11...

Högst på tacklingslistan ligger förstås Mieho o Sheriffen följt av, lite överraskande, Rindell och sedan Lander.
Noterbart inom denna kategori är att Ecke Andersson o Boys följer som 5 och 6 trots relativt lite speltid.

{297}: Verkligen, Modos förstärkningar är i klass med hur Örebros såg ut under kvartsfinalen förra året

The great one: Nej och samtidigt har man Eronens nivå i slutspelet i bakhuvudet. Där tycker jag han var riktigt bra,
Så nog finns en extra nivå att hämta.

Vi får se nästa säsong helt enkelt med en ny tränare vad det ger för effekt.

« · 2622470 · »