1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 603466 inlägg · 6212 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Apropå spelare och deras utveckling. Fick precis höra av en kollega att Stadin numera huserar i VIKs j20 lag.

Tråkigt för honom att byta j20 i ett SHL lag till j20 i ett bottenlag i allsvenskan.

JanneH: sex ä bäddre omm vi ska behåll topp sex 💪💪💪

EXPLORERSMÅLAND: håller med den som skrev att allt under 5 pinnar nästa vecka är underkänt.
Eller man kan väl få hoppas i a f

En viktii vekka vänt oss mä två rak i EON!!
Lekssann ska vi väll dra över på torsda 🤔
Öret ha vi så förbannat svår för männ nog fan ska vi väll dra över dom mä 🤔
Vi ha revansch på bägge lagen å utkräva så dä ä bar å kämpa på nu ett par dar å trän PP så dä sitt å " Lass Ketchup effekten " retroaktivt!!
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏

The great one: Tolkar Nubben lite som att han kanske vet att Stridh har nåt annat på gång? När han nämner om att Stridh förmodligen lockas av utlandsspel etc.
Så för att inte ge nåt så drar han till med ett sånt uttalande.

Men håller med dig annars. Mycket behövs fortfarande bli proffsigare i vår kära klubb.

Rip Kirby: Om man ändå hade en Tom Wilson i laget... Visst, vi har Sheriffen men en anfallare med. Och nej dra inte upp Pikkarainen hahah..

Hälge: Ett mål, en assist nu. Nej, ändrat.

Elias Pettersson har målat tidigt i matchen mot Washington.

Kaj Ko: Först trodde jag på SAIK inför, igår Björklöven. Men ja, idag blir de tufft

The great one:precis .det här med "om han vill hem" låter ju som om stridh kan välja exakt själv..oavsett om det finns andra tränare i klubben .
TS är vår tränare och om det nu går bra så är han det även över nästa säsong .

”Om han vill hem” den här kompismentaliteten måste ju läggas ned. Vi är ingen välgörenhetsorganisation.

Rico01: hahaha, oavsett om den är sann eller ej så var det en jävla rolig historia.

En historia från Sanny som jag inte tror att jag hört tidigare:

"Under lockoutsäsongen 2004 flög Dallas Stars över fyra av organisationens starkaste namn till Timrå för att göra en bedömning huruvida Yared Hagos, som de draftat tre år tidigare, var redo för en flytt till Nordamerika. Hagos var märkbart tagen under hemmamatchen mot Södertälje med vetskapen om Dallas närvaro och gjorde ingen av sina bättre insatser. Dagen efter var återigen delegationen på plats för att kolla på träningen. De antecknade och följde Hagos minsta lilla skridskoskär under den timslånga träningen. Miika Kiprusoff, som vid tidpunkten var världens bästa målvakt, märkte av Hagos nervositet. När Yared kom mot mål fintade han bort Kiprusoff å det grövsta varpå den finska målvakten blev fly förbannad och slog av sin klubba. Gången efter gjorde Hagos mål igen, och efter det igen och igen...

Representaterna från Dallas tycktes anteckna medan Yared fortsatte att ösa in mål. Tillslut blev det uppenbart för alla att Kiprusoff medvetet lät honom göra mål samtidigt som han låtsades bli lika förbannad varje gång han släppte in ett mål. Under nästkommande övning hade Kiprusoff även fått med sig de finska backarna Aki-Petteri Berg och Kalle Koskinen som även de överdrev och lät Hagos knuffa undan dem i närkamperna och ta sig mot mål för att göra ännu ett snyggt mål. Det slutade med att alla i laget lät Hagos se ut som en dominant och överlägsen spelare, vilket till och med fick Dallas representanter att brista ut i ett gott skratt.

Efter säsongen skrev Yared Hagos på ett treårskontrakt med Dallas Stars. Huruvida det var denna träning som fällde avgörandet låter jag vara osagt."

Sakic: Yes, vi kanske ses! Men det blir en kassaskåpssäker förlust idag, tyvärr... (Eller har TS hittat koden och nyckeln?)

Har lite svårt att förstå artikeln i ST om Boyce frånvaro i spelande trupp. Vem eller vilka ska han ta platsen av när alla är friska ? Samma gäller Levinsson. TS säger det de flesta förstår. Andra går före. Denna säsong torde vara den sista som spelare för den gode Boyce. ingen fler förlängning tack.

cloon: Det man huvudsakligen vet är att modo inte kommer att se SHL på några år, dom sprattlar till i toppen detta året för att sedan sjunka i avgrunden som sig bör.

GAMEDAY! Ses i Skabbinavium senare!!!

bar mofftak: Tycker vi hugger Dower Nilsson till nästa säsong!
Sen kan vi bryta med Levinsson om ingen större utveckling sker denna säsong..

Sisst Ja vingla förbi såg dä ut så hä??
Dä va bäddre förr nä dä tog betalt kontant!!!
Låt dä rinn lätt på Avenyn ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-screenshot20251017214441chrome.jpg

cloon: eller Ätägg

bar mofftak: Det vore ju väldigt skoj om Löven lyckas i år och byter plats mot Håve eller öret.

Joslan00: Näe, han är från Borås och Frölunda. Vi lockar med gratis Ellos katalog så är det klart

bar mofftak: Sägs att Dower tackade nej till HV för att köra ett år till i HA, fast jag hade hellre plockat Tellström.

Hank: är det en från öjvik så blir det svårt.

bar mofftak: Honom ska vi ha!

Joslan00: Aldrig någonsin kul när Löven vinner hockeymatcher, förutom i dussinmatcher mot Modo i grundserien som inte är avgörande för avancemang.

Joslan00: Löven ser ut precis som vanligt, det eviga HA laget. Märkligt att Dower Nilsson inte testats av något SHL-lag den här säsongen.

Joslan00: Stackars lillgrabben som blir siste straffläggare där. Skulle kört han som första istället.

Löven - MoDo förlängning 3vs3. Var nog det sämsta jag sett på länge.

Rallarn: absolut, åker förbi ett gäng gröna skärmar vid vakten bara. Då känns det säkert inte lika jobbigt då någon äldre herre utan swish får stanna till för att betala på gamla hederliga sättet. Skulle oavsett få parkeringsituationen att flyta på oändligt mycket bättre än idag.

Rallarn: Så länge de inte gör som i Gävle, har app/SMS-betalning. När vi mötte Brynäs senast hade vi bilen med oss och p-avgiften hamnade på 70 kr exkl avgifter. Då blir det dyrt att gå på hockey, tur man inte åker till Gävle så ofta ;)

Öndulat: Kan nog underlätta en hel del, tänk en förare ska stanna och ta fram sin swish istället för att någon annan i bilen kunde gjort klart betalningen innan, eller om föraren inte har swish och det ska skickas fram en annan telefon.. ja du förstår.
Det är ju så enkelt ordnat och det är ju bara för att göra det smidigare och enklare för konsumenterna.

Rallarn: Jag förstår det. Men vad jag ville belysa med mitt bildbidrag är att huvudfokus hos vår kära klubb kanske inte är i att uppdatera de skyltar man satt upp för att förtydliga för oss supportrar.

SKRIDSKOSKENAN: reflekteras lite om det av Heino i Dickens show när bagen ligger i Östersjön igen med…

Rallarn: varför inte ta det ett steg längre? 100 000 drönare i himlen i QR-formation? Jag dummar mig men varenda liten grej för att underlätta parkeringen är nödvändig och om då en stor skylt med swish-QR hade underlättat är det värt den engångskostnaden.

Rip Kirby: Nu förstår jag ingenting, jag syftar på en STOR och tydlig skylt "Parkering Swish nr ********** 20 kr" vid infarten till stora parkeringen, när man väl är framme vid kontrollanten kan man bara visa sin gröna swishbild och parkera.
Det är ohållbart att varenda bil ska stanna, scanna, buffra och visa sin betalning.

SKRIDSKOSKENAN:

Är det så? Måste vara dålig exponering för företaget då att punga ut med 800-900 k och ingen vet vilka som sponsrar det hela. Borde jus tå att det är frivilligt då.

Väldigt oklart allting.

Rip Kirby: Med i matchen är ju knappast den som ansvarar för skylten där det står "Eon Arena"... fanns ens Swish på den tiden?

Rallarn: Det syns väl klart och tydligt att det är en skylt som visar vägen till E.ON Arena? Tio år gammal är skylten. 10?!

Rip Kirby: Vad är det där ?

BlackBay: medan de finska hemlängtande kontrakts hatarna harvar på i botten av sm-liiga. tänk så de kan bli

Rip Kirby: även Kapanen gjorde mål i natt. Går bra för våra TIKare nu där borta

Rallarn: Det är nog på sin plats att väga in verkligheten här. Den här skylten fångade jag vid Arenaskolan nu i somras. Med i matchen, någon..?
Uppladdat:

500x0-screenshot20251017093027gallery.jpg

The great one: Swishbricka, vore det inte smartare att sätta en skylt med swishuppgifter vid infarten så allt är klart när man kommer fram till p-ansvarige?

SKRIDSKOSKENAN: Skulle tro att swishen enbart är bonus.

The great one: är de inte nått företag som gått in o täckt parkerings kostnader så de ska va gratis? swishen är väll bara om man vill.

Parkeringen 🅿️ på hemmamatcherna. Betalningen måste ju gått ned kraftigt sedan började med ”frivillig” betalning med Swish. Är ju en tappad intäktskälla.

Står två stycken och ska ta betalt med swishbricka. 98% går ju förbi bara.

erathoo: Precis, men alla mål räknas!

Rip Kirby: det var inte världens vackraste, men såååå roligt!

mattias - 74: #11 Filip Hållander GWG 👈💪👏❤️

« · 2923241 · »