1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608118 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
The great one: Ja man kan fundera på dom bitarna.

The great one: Fan vad tråkigt att höra. Men tydligen har många lag varit på Timrås U20-lag nu och legat på rätt duktigt rätt länge.
Några har väl till och med gått förbi den här regeln om att man inte får kontakta för unga spelare.

Villervalla: Hur jobbar vi med talangerna egentligen och hela den biten…

Edwin Annerstedt förlorad från Timrå, Skellefteå nästa.

RYGG HANS: tänk dom här 3 ihop
Uppladdat:

500x0-file00000000a8b8720a8aeb13747ad8e87a.png

Söderöver: Madsen och Marklund ut ja. Men det är bara en lön vi kan tillgodoräkna oss. Uppskattningsvis 40-50k/mån.

Gathlopp: Ja alltså är det bara så att man granskar sitt eget lag med överdrivet kritiska ögon eller varför känns det som att alla andra lag lyckas spela sig ur press i egen zon, 10 ggr lättare än oss?

X-Län: Det fanns definitivt stunder där det kändes som att vi brast i orken, inte minst när vi så ofta blev helt nedtryckta i egen zon i andraperioder. Men annars är det nog extremt komplext om man ska försöka gradera nivån på fysträning, det finns så många olika parametrar som spelar in.

Hade vi haft ett väldigt ungt lag så hade man fått mycket gratis av den anledningen och väldigt bra värden, men har man inte skillsen i laget blir man lätt nedtryckt ändå. Oliver Johansson hade bäst värden år efter år men där brast det i andra bitar. Det hade annars varit en kul tanke om samtliga lag möttes på neutral mark i augusti varje år och utförde generaliserade tester för att mäta vilket lag som är fysiskt starkast. Sen kan man ställa de testerna mot hur tabellen slutar.

Rico01: samtidig så har det varit så vi har spelat t ex under lill-kenta så det är väl en bra målsättning att vi kommer inte bli utkonkurrerade i skridskoåkningen.

Rico01: Ja förhoppningsvis så är det mer av en klyscha som sagt. Man har ju ändå fått ganska bra vibbar av honom innan, som en skarp och rätt klok tränare.

Det är nog inte mer än att han vet att det inte är så enkelt att man jobbar hårdast av alla lag. Däremot så är det nog nåt han trycker väldigt hårt på hos sina spelare. Att det kommer att krävas hårt jobb för att få spela. Att alltid stämpla in och så vidare.

Zäta75: och Marklund med va? Han slutade också efter denna säsong väl?

X-Län: Efter alla intervjuer med Gath så ser jag fram emot både stora känslor på isen och i båset nästa år.

300k per månad för Dahlen, 300k för Emil. 600k bör vi få 2 riktigt bra forwards för. Blir otroligt spännande att se vilka kvalitetsspelare för 300k vi kommer att ta in de kommande veckorna. Sedan har vi pengar från Nässen, Pilö och Boyce samt en ledare som försvinner (Madsen) som vi har pengar att värva en riktigt bra back för.

Silly är roligt i år!

X-Län: Jag får tyvärr Jokinen-vibbar av ett sånt uttalande, men tar det som en form av klyscha han måste säga.

steveroper: när man lyssnar på Gath när han säger att de ska vara svårt att jobba hårdare än oss. Då kommer frågan upp, vem ska ta över fysträningen?
Det finns fog att ifrågasätta vart i ligan vi ligger fysiskt. Är det någon som tror vi är topp sex när de kommer fysträning?

Maktankan: Sannolikheten är på minussidan

RYGG HANS: Är sannolikheten ens så stor efter hans spel i JVM? :-)

RYGG HANS: E han draftad? Vart spelar han? E han intresserad av Sverige? Men faan va bra han va i JVM de är ju som att se Jonte i högform=2.0som han rör sig!! Honom tycker jag att dom borde värva!!🤣🤣🇱🇸

DenRöda: Han var sjukt bra under JVM.

Andersson och DenRöda: Tunn, visst, men alla som följde JVM såg väl ändå honom och vad han kan?

Sannolikheten att han skulle hamna här är 0,00%.

DenRöda: För tunn?

Gathlopp: Japp. Hoppas Nubben kollar...

Har lekt lite hobbyscout på min lediga dag från jobbet och snubblade in på en jävligt intressant spelare som jag tror skulle kunna färga i SHL och som jag tror kan ha jäkligt kul tillsammans med Sundin i ett andra backpar nästa säsong.

Problemet. Kontrakt 2 säsonger till.. Men det kanske är vanligt med SHL-out i Tjeckien? Har inte en blekaste aning där.

bar mofftak: haha dom behärskade fan inte ens konceptet icing i slutdelen. Herregud vad blöt den här säsongen var nu när man landat lite och börjat se på andra lag.

bar mofftak: Men .... vi hade ju kunnat vara öjebjo....

Gathlopp: Vi hade verkligen inget att hämta i det här slutspelet, våra backar hade kanske kunnat slå något icing-rekord.

Sättet Malmö tar sig ur egen zon för det mesta. Det är som ett parallellt universum efter att ha följt Timrå denna säsong. Jag är avundsjuk.

Kvällens domare lär inte vara så glad i Christoffer Holm just nu. Eller snarare situationsrummet. :-)

mattias - 74: Gillar junisarna men inte dyrgården som klubb dom e faan bra altså!!🤣🇱🇸

cloon: Jag håller på DIF och Luleå

Unnar DIF:s unga spelare lite framgång innan de drar över, man måste vara imponerad över att man har fått fram 3 sådana bra juniorer som dessutom dominerar i de flesta matcher, dessutom är inte Björck draftad än

Som hockeyälskare älskar man när lilla landet Sverige får fram sådana här spelare

Frondell, Eklund och Björck är en fröjd att skåda så passa på att njut

Jag tror de avgör idag

Björck är helt sjukt bra på denna nivån, killen är född 2008

Andersson: japp helt klart håller jag på Malmö och Lule

Synct: Så fort DIF är ute från slutspelet så blir det bättre

Andersson: Jag hade hellre velat se Frölunda-Djurgården i en kvart. Frölunda-Malmö känns sömnigare.

Då ska vi alltså hålla på malmö och luleå iquell

Mustard Tiger varför inte 😊

JanneH: Andas! 😄

bar mofftak: Går Axel Dahlén igenom medical så kan jag inte tänka mig att Emil stoppas…

Cobbel: Svårt att se Borgström hamna här. Om vi inte lägger upp ett 350+ kontrakt. Men kan ju få ännu mer i Schweiz säkert.

Cobbel: Ja tyvärr är väl det från den hyllan det lär handlas :-(
Dahlén och EP ersätts med Kopacka och Nick Shore och sedan hoppas man att alla spelare från gångna säsong ska ta steg, utvecklas och börja producera.
Ursäkta att jag blir så där ironi-sur nu igen men blotta tanken på att jag har rätt och jag växlar upp till heligt förbannad istället. Blir väl nån jävla repris på förra våren när vi tror vi ska värva Joel Kellman från FBK men istället blev det Westfält.

JanneH: Kan ju också vara Nick Shore :D

Maktankan: Det är väl alltid en medical som kan strula i schweiz.

Tom Topp: OK! Hade inte sett det, och ser nu att Expressens "uppgifter" även är källa när schweizisk media skriver att han är klar. Vilket han är...

Woody Jokinen: Jag tänkte som dig.🤣

Woody Jokinen: Bra intervju för övrigt. Jag tror att han är helt rätt typ för Timrå: tydlig, engagerad och en jävla vinnarskalle!

Tom Topp: Ja, det är inget att hymla med.

Gathlopp: nämen så är det. Han kommer lämna, och hela den biten.

Montén Python: lyssnade man på intervjun i P4 så var det glasklart. Reportern nämnde EP och sa typ ”det är inte officiellt men..” och Nubben valde att kommentera det som att han lämnade.

Tom Topp: Fast jag tolkar det nog lite annat..

"Sportchefen Kent ”Nubben” Norberg poängterar att ett beslut om framtiden är taget för Pettersson.

– Vi har haft exitsamtal i dag (tisdag) så jag vet vad Emil ska göra. Vi kommunicerar någonting när det är klart. Han är fortfarande Timråspelare, sen vet jag att det kan hända saker, han har till 15 maj på sig att säga upp sitt avtal spel i Schweiz, så att där är vi just nu."

Det är uppdrag jaga förstacenter på menyn!

Maktankan: Nubben säger i ST idag att det inte är klart. Och det kan väl vara sant, att han inte har skrivit på nånting. Inte än i alla fall.

Villervalla: Det märks att Gath har umgåtts frekvent med Nubben de senaste dygnen när han redan i början av intervjun drar av en ”och hela den biten”….

Tom Topp: Jag kanske tolkar dig fel nedan, men Emil P är redan klar för Schweiz.

« · 3006046 · »