1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581910 inlägg · 6215 ämnen

Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK

« · 2671190 Till forumet


Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Nu tvålar vi dit de här skåningarna.
Örebro vinner mot Luleå sen så gräver vi guld i småland mot Läjkerz
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
nu jädrar tar vi dom...
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
roger_sundsvall: Ja det vore på tiden minns inte när vi tog 3 poäng senast enda jag kommer ihåg nu är att backarna gör mål minnet har blivit kort...
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Ett litet hopp utanför ramen. Undrar verkligen om HV fixar detta?
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Grundserien är slut, och här är mina topp 3-listor där Timrå inte kvalar in:

Säsongen positiva överraskningar:
1. Modo - Nykomling som hänger med i slutspelskampen till sista omgången.
2. Linköping - Lyfter efter många tunga år.
3. Malmö - Klarade sig undan kval med god marginal.

Säsongens negativa överraskningar:
1. HV71 - Slutar näst sist med 12 poäng till säker mark.
2. Örebro - Topplag och semifinal ifjol. Klarade åttondelen på målskillnad.
3. Oskarshamn - Var nederlagstippade, men 37 poäng och avsågade i omgång 30 är ändå uselt.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
TD: Växjö för 7 matcher sedan, Vi avslutar 6 sista med tabellraden 0 3 3 och 4p när vi hade allt i egna händer bli topp 6. Hur i helvete ska detta lag bli ett vinnande lag igen?
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Greven: Vi är en poäng sämre än förra säsongen. Så inte så illa som alla vill få det till även om årets varit mer ojämn.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
TD: En sista resa med gänget för Ante. Måtte den avslutas - som han är värd - med värdighet.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Vargher85: Hade velat byta ut Oskarshamn där mot Rögle. Örebro och Rögle är ju två lag som underpresterat något så otroligt, det är ju enda skälet till att Modo ens var nära slutspel även om dom gör en bra säsong.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
SCAarena: Förra säsongen gick vi vinnande in i slutspelet. 4 0 1 sista fem matcherna. Viss skillnad. "Slutspelsknappen" var redan tryckt på då
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Olle: Det var på gränsen. Förväntningarna på Rögle var stora med tanke på värvningarna av Ryfors och Abols. Tycker ändå att de räddar någon form av heder med tanke på att de tangerade fjolårets placering och bara tog två poäng färre.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
NU bögar vi om för FAN!!!
Daxs att stopp undan ALLA jävla mjukdelar vi har å VÅG gå IN i duell istället för att gå UR som vi gjort nu sen efter Jul!!
NU bögar ALLVARET Å DAXS ATT VAKNA TIMRÅUSLINGSAR!!!
INT FAN vill ja att säsongen ska ta slut i helgen!!
Nä jag VILL att vi ska var klar för KVARTINGEN näst vecka!!
SÅ SNÄLLA VIS ATT NI VILL OCH SKA KRIG OM SM-GULDE I ÅR!!
Låt dä rinna lätt var da rabbuslingar 🥳🥳🥳
Så jävlas trött på besvikelse nu å GE OSS SUPPORTAR GLÄDJE!!!
Nu töm vi å glöm vi å gå vidare....
KROZZA ÄNGLEHOLM I 2 RAGA!!!
TACK PÅ FÖRHAND!!
NU LADD VI TUSEN I HEMMABAREN!!💪💪💪🎉🎉🎉
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Ja prat mä SHERIFFENS far igår å Pekka skull gå in mä full kraft på plan å i båse å i omklädningsrumme!!
DÄ ä daxs att väck lage nu när FESTEN börja!!💪💪💪🎉🎉🎉🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Andreas Lidén i Sundsvalls Tidning:

"Nu har vi fått besked att Timrå flyger hem från Ängelholm. "Annars hinner vi inte hem i tid", sade Ante Karlsson till Kenneth Fahlberg alldeles nyss."

Ett ändå ganska väntat val. Annars har man ju pusslat, av ekonomiska orsaker gissar jag, att bussa halva vägen och flyga resten. Nu väljer klubben det bästa alternativet vilket på förhand måste sägas vara väldigt förnuftigt. Det gäller ju att skapa de allra bästa förutsättningarna som bara är möjligt inför den här matchserien.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Rip Kirby: Har man varit borta härifrån större delen av vintern och kommer tillbaka lagom till slutspelet för att upptäcka att stämningen här inne är på HV-nivå. Vad är ni för dysterkvistar? Visst, lägstanivån har varit alldeles för låg den här säsongen, högstanivån har varit bra.

MEN, nu är det slutspel. Jag är tillräckligt gammal för att ha fått uppleva nästan alla år i division 1 norra, tillräckligt ung för att komma ihåg säsongen när vi förlorade 3 av 4 derbyn mot sundsvall i hockeyallsvenskan, tågade till kommunhuset med fackla i näven när det höll på att gå åt helvete på riktigt.

Gaska upp er nu för fan. "Den som ger upp nu kommer jag aldrig att förlåta"
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Hassan:
Bra. Äntligen nån som fattar vad det rör sig om. Toppen.
Vi måste peppa och vara positiva.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
solbacken: Ja, vi ska vara glad att vi får vara med och lira lite slutspel! Bästa tiden i hockeysammanhang är ju nu.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Rallarn: En liten rättelse. Play in är inte slutspel, snarare förfesten ingen egentligen vill gå på, men som är ett måste om man skall få chansen att hänga med de stora boysen på huvudfesten senare.. 🥸
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Sputnik1: Förkröket med andra ord
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Dubbeld: Hehe, nej men skämt åsido. Lite pepp börjar man bli inför imorgon trots allt!
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Sputnik1: Tack
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Rallarn: Haha, obs var en del ironisk som sagt. Man kommer sitta klistrad och peppad framför dumburken imorn. Krossa Mögel! 😎
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Dubbeld: Snarare den långa kön till festlokalen medan de som står på listan glider förbi kön
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
JanneH: Risken finns att vi istället för att kunna korka upp och njuta av godsakerna står kvar med bara slattar kvar och undrar vad fan det var som hände.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Sputnik1: Spekulerar men tror ni går till kvart. FBK blir för tufft för RBK men ni har nog en större chans mot dem.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Charliejfz: Jag tror det blir tufft och jämnt! Av alla lag vi kunde fått i Play in så har vi haft det tuffast mot just er under säsongen. Det känns nästan 60/40 till er fördel. Då väger jag in att vi är så dåliga i special teams.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
SHL Åttondelsfinal 1:3 Catena Arena 14 mars 2024
Ishockey från Catena Arena där Rögle BK ställs mot Timrå IK i åttondelsfinal i SM-slutspelet.
Match ett i bäst av tre.
Kommentatorer Björn Oldeen, Almen Bibic
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Andersson: Gamla kläder.. nä, men gamla matcher och minnen och matchprogram. Jag rotade i gömmorna och dök på två gamla rariteter. Förstås med anknytning till Timrå mot Rögle.

Det första är i Allsvenskan 1992, där Sundsvall/Timrå Hockey och Rögle delar på poängen, 4-4. Målskyttar är Christer Granström, Anders Wikberg och Jocke Nilsson som gör två mål. Övriga namn i laguppställningen är bl.a Fredrik Modin och Peter Smedberg

Nästa möte med Rögle är i Playoff 2, säsongen1995/96. Timrå IK hade vunnit den första matchen borta med 5-4, och hade ju helt ärligt kanske inte precis rosat marknaden med toppinsatser de senare säsongerna. Så det var ju bra drag på biljetterna.... Så pass mycket att 5500 pers. tog sig dit. Det var alltså total lapp på luckan! Man stängde grindarna 20 minuter före match och därinne, herregud vilken trängsel! För den som inte kommer ihåg, arenan eller ishallen som det hette på den här tiden, bestod ju av majoriteten ståplatser. Det var bara på läktarna bakom spelarbås på ena sidan och sekretariat/utvisningsbås på den andra som det fanns sittplatser. Annars fick man stå. Och trängas.

Känslan var dock att man släppte på bra mycket mer än taket vad gäller antal åskådare. I programmet har jag för övrigt skrivit in några iakttagelser som jag gjorde där och då. Se här: 😆🤣

"Vilken enorm stämning!! Det var kö utanför hallen klockan 16.00. Grindarna stängdes 20 i 7."

Publik: 5.500 Mendet (ja, jag citerar ju här, ok!?) var nog 6.500!!

Vad undertecknad ansåg om domare Olle Östman den här kvällen framgår också av programmet, med all önskvärd tydlighet: "SKANDALDOMARE!!!"

Matchen då? Ja, Rögle avgör matchen i förlängningen, 2-3 och vinner även match 3 i serien och Timrås säsong var över.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Rip Kirby: Anders Huss gjorde ju sin första sejour i Timrå den här säsongen. Jag glömde bort att nämna honom tidigare. Kent Norberg också. Då 28 år gammal
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Rip Kirby: Plus att vi ledde 2-0 en bit in på tredje. Christer Jenssen satte väl tvåan vad jag minns delvis från bakom Rögles bur. Och som man minns trängseln där, hur i helvete kunde hallen ta det dubbla en gång tiden.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Greven: Okej. Detaljerna vid målen hade jag glömt bort. Tack för informationen 👍

Ja, men eller hur? Taket vad gäller publik var under 70-talet 10.000. Men då kan det inte ha funnits några sittplatser alls. Helt galet trångt var det alla gånger. Visst kan det vara trängsel i arenan även idag, men det är liksom på ett annat sätt. Nu idag så är ju sikten perfekt var du än står på läktarna.
Förutom dom stackare som står på rad 3-5 i entrén till ståplats där det i en match med bra tillströmning av folk är omöjligt att ta sig upp.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Timrå och Rögle har spelat jämnt inbördes under säsongen. Totalt sett har Timrå varit bättre i lika styrka och Rögle i special teams.
Ser man till trupperna och spelarnas game score under säsongen så är det klar fördel Timrå som har bra defensiva siffror på sina backar och en väldigt stark topp-6 bland forwards. I Rögle finns mer att önska från toppspelarna.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Jobbet är lämnat.
Bolaget är besökt.

Låt dä rinn lätt som SMÅLAND skulle sagt.
Ikväll är det en vinst mot spettekakorna som gäller eller så kan alla avgå och dra åt helvete.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
vonDöbeln: ikväll ska vi bli rabbuslingar! Framåt Timrå!
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Jobbet lämnat, lagt troccan på kylning.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
TIK_TIK: Blir att missa lite, föräldrarmatch på M&Z arena, (NSK) sedan hem och ta en malt och hoppas på vinst, fast fan trot.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Villervalla: ikväll sänks pilsnern åt Medelpad era jävla. Sätt dessa högtravande gröningar på plats nu!!
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Bara jag som känner mig helt lugn inför aftonen? Vanligen brukar man så här dags, med 2,5 timmar kvar till do-or-die-premiären för säsongen, ha stämplat ut mentalt redan efter morgonfikat. Icke så idag. Fokus, produktivitet, säkra armhålor.

Räknar iskallt med att säsongen är över på lördag. Allt annat vore fullständigt chockerande och en gigantisk bonus.
Med det sagt blir det ändå intressant att se hur spelarna tar sig an uppgiften.
Är det någon gång det är läge att "trycka på knappen" är det nu.
Eller så väntar vi tills lördag.

Något crazy demondrag från Ante? Modano aviserar kedjeförändringar. Kanske bryter man upp WHL för att "få igång Jonte"?
Vi som har lever får se.

Mot GULDET!!1
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Bragd-Birger: Här blev det snurr i formationerna, nope🤣
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Bragd-Birger: Ibland undrar jag om vi härstammar från samma livmoder?! 😅
Håller med till 💯
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Lite om-möblerat blev det
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Bragd-Birger: Och helt plötsligt leker Ante hela havet stormar med forwardsuppställningen. Dit det bär, dit bär det 😅
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Min hjärna fick en mini stroke.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
mikenomad: mieho första kedja spelare? Haha det säger ALLT om denna säsong, tack och ajdö
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
TIK_TIK: Va fan spets mann mä Troccan?🫢😳🎉🥳
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Vad ända in i helvetet!?
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
mikenomad: Jag ger upp
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
russkiy medved blyat: Känslan är att tjurskalle-Ante i säsongens viktigaste match hittills jävlas lite med oss härinne. Jaja, jag har BB-moode och känner bara "bring it on". Noll nerver
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
mikenomad: han har såklart fintat alla under grundserien, nu fingertoppskänslan kommer fram och avgör till vår fördel! Eller inte, tiden får utvisa, men han gör ju något iaf! 🤪
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Rätt ändå tycker jag att sära på förstakedjan, Hållander och Wedin kan bära upp en hel kedja själv. Men att Rindell är sjunde back? Visst han hade en usel match senast men vet en annan back som gått en hel säsong som genomgående usel
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Ante under bygget av kvällens lag
www.youtube.com/watch?v=3DeURx3mYck
Låst ämne

« · 2671190