är det någon som INTE har fått tag på matchbiljetter till matchen mellan Frölunda - TIMRÅ IK den 13/2 kan kontakta mig eller RedEagleJkp härinne på HS innan Måndagen..
RedEagleJkp (TIK036) har 6 stycken biljetter...
2 biljetter på sektion C 1 biljett på sektion B 3 biljetter på sektion O (rad 3, 7 och 13)
gud: Jag måste bara säga det att du gör ett fantastiskt arbete inför matchen mot Frölunda...tyvärr kan jag inte joina er.......befinner mig i Bergeforsen då......men en dröm vore om Timrå IK stötte på HV71 i kvartsfinalen då skulle vi träffas igen.......vore kul om det blev så? Lycka till i Scandinavium..
gud: Ja.....det är synd,men jag får ju se returmatchen mellan Timrå och Luleå den 15/2 i ladan och den matchen slår högre än Frölunda matchen......tänk returmatchen mellan torpeden Sjögren och riksbusen bulan Berglund........det slår HÖGST för mig och så vill jag ju träffa ALLA Timrågalningar ifrån norr här på gb:n oxå......vi träffas fler gånger i livet det är jag BOMBSÄKER på!!!
Chief: klart att du ska offra skolan för att lifta ner till Götet för att sedan sova ute vid Liseberg..på mogonen så kan jag köra dig till lastbilscentralen så fixar vi skjuts tillbaka till Linköping..;0)
gud: Det låter onekligen som en plan! Vad gör man inte för att se Timrå IK... Ingen annan som ska ner som passerar Linköping och tycker att liftare är bara trevligt...?
SMÅLAND: Luleå är ett riktigt skitgäng som försöker dra ned på tempot och minska ytorna för sina motståndare. Okej, de spelar efter sin förmåga men det blir aldrig bra matcher.
Johan J: Jag tror att matchen mellan Timrå och Luleå blir en härlig Norrlandsfight.....mycket kroppshockey och mycket mål......sån hockey gillar jag........det kommer att bli SLUTSPELSHOCKEY!!!!!!
SMÅLAND: Lille vän, tro mig, Luleå bjuder aldrig till. Har sett nästan alla matcher lagen emellan de två senaste säsongerna och underhållningsnivån har legat klart under genomsnittet i de flesta av dessa.
Johan J: Lille vän(är jag inte äldre än dig,eller).........Ja....det är möjligt,men jag såg Timrå möta HV71 förra torsdagen och det var banne me inte något större underhållningsvärde på den matchen....i för sig så saknade Timrå 8 ordinarie spelare...men det var mest mittzons hockey och målsnålt och knappt någon kroppskontakt alls......nä tacka vet jag Norrlandsderby med blod,svett och tårar.....det är mål och kroppshockey man vill se.... Det är vad jag kallar underhållningsvärde..!
Lulekickan: Johan J kanske hellre gillar målsnåla och taktikmatcher som endast innehåller defensiv hockey.. Timrås senaste fight mot Malmö innehöll 9 mål det är mål man vill se i hockey inte målsnåla matcher..... Jag tror att matchen mellan Timrå och Luleå kommer att innhålla allt av vad som menas med underhållsvärde i en hockeymatch....
Lulekickan: Nej, jag missade inte den. Skiter i vad media tycker. Min objektivitet är betydligt större än så. Luleå är för mig ett kryssgäng och det har aldrig legat mig nära om hjärtat. Gå ut på isen för att vinna och inte spela lika.
JJ har lite rätt.. Luleå kryssar mest i Elitserien. Självklart vill alla lag vinna varje match. Men det är stor skillnad på att VILJA vinna och att verkligen SPELA för att vinna. Exempel: MoDo - TIK senast i Kempis. MoDo var "nöjda" med ett oavgjort resultat efter två perioder och vågade inte spela för att vinna i sista. Medans TIK verkligen ville vinna och spelade därefter.. Hur det gick minns vi ju!
Mr Magoo: HV har kryssat lika många gånger som LHF, och självaste Frölunda bara två gånger färre än LHF, så jag vet inte om LHF är så jävla kryssigt jämfört med andra lag trots allt.
Lulekickan: Jo jag vet. Orkade bara inte skriva det. Ville inte heller på något sett dissa Luleå utan bara konstaterade att JJ hade LITE rätt i att dom kryssar ofta. Så det finns ingen anledning till att svära.
Lulekickan: Nej, men ärligt talat. Vill ha mer go i laget och har visserligen fått det också. Luleå Hockey såg mycket tafatta ut första halvan av serien men verkar ha hittat rätt positioner medan tiden gått.
Portello: Ungefär så. Kommer det ett topplag ekar det på bred Malmfältsdialket i omklädningsrummet: Nu spelar vi oavgjort grabbar, kosta vad det kosta vill.
Johan J: Sedan Tavve blev tränare har LHF alltid inlett säsongen trevande för att sedan komma starkt, och allra starkast efter jul när vi ofta dominerar helt. Vet inte om det beror på försäsongsträningen eller något annat, men det ska inte behöva ta flera månader att komma upp i normal form. Särskilt inte om man spelat hur bra som helst under försäsongen.
Lulekickan: Vet inte att jag skrivit att Luleå är dåliga. De ligger på sjätte plats och har spelat upp sig betydligt efter den trevande inledningen. Nu var det inte riktigt det jag kritiserade.
Den låga spelskicklighetsnivån bland backarna är ett minst lika stort problem i defensiv zon. Att vi haft så svårt att snabbt spela oss ur, bli fastcheckade, tappa puckar osv beror ju i hög grad på att man saknar förmåga att skapa tid ... | Läs mer
RedEagleJkp (TIK036)
har 6 stycken biljetter...
2 biljetter på sektion C
1 biljett på sektion B
3 biljetter på sektion O (rad 3, 7 och 13)
OBS..
ingen av dessa platser är på bortastå...