1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598857 inlägg · 6213 ämnen

Bra Timrå! Men sedan då?

Sv: Bra Timrå! Men sedan då?
mike66:

Joji, varför sprida ut millarna liksom S-valls kommun är förbannat utspridd? Nu koncentrerar vi skiten och Nolby är lika god som någon annan plats... One fucking mile in one direction or the other! Bygg i Nolby - närmare Västerås...

Det bästa vore om miljardären Laken kunde glänta lite på plånboken. Då får vi se nya Timrå Isstadion i form av LAKENS LADA. 4 000 ståplatser och 3 500 sittplatser.
Nuvarande södra stå får namnet Kongo stå.

DJ Hemp:hur satans hårt suger den här "! ! ! ! ! !"innan påsarna spricker.....man får väl inte suga i sig såna som inte går in med bara två benskydd!

Kongo:
Då får man göra som jag nämde för dig om Katamaranaffären!

Gå och låna pengar och sen inte betala igen dom!

Skitenkelt!

mike66:
Jag är inte så insatt i läget. Men alla i och runt Timrå IK vet nog att en renovering/ombyggnad krävs för att TIK ska hänga med i framtiden.
Finns pengarna är det inga problem.

Dj Hemp:
Eller varför inte flytta hela skiten ut till Nolby, nu när det ändå ska börjas att bygga en ny arena för 6-7 millar härute, då fattas det ju bara 30!

Vi har ju säkert plats för 25000 sitt och 5000 stå, men man måste nog snacka med grannarna först så att det inte ser ut som uppe i Kempis!

Tänkte inte på det!

Draget:

Kanske läge att dammsuga allsvenskan en gång till, fast ännu hårdare... Finns säkert ännu oupptäckta kusiner att fynda på, från Vellinge till Voullerim...

Draget:
Vad hade Ståhlnacke för träningsmetoder?

Jag tycker att man ska bygga en spritt ny Lada direkt på stubinen inget att tveka på.Sen det som kanske är det viktigast om vi nu klarar av den här Kvalserielunken,är ju att det måste till en ganska stor satsning på spelare till laget.det vet väl alla här?eller finns det dom ännu kvar här som sitter och tror att det går att köpa in en massa"nubbendiv1spelare"som inte har något i Elitserien att göra!Sen till försäsongs träningarna hyr inte in Ståhlnacke igen för guds skull...hahaha...man blir tårögd när man fick höra den träningsmetoden...Inte konstigt att Peltomaa blev rädd och stack hem till Finland i sommar när han fick se Ståhlnacke!hehehe

mike66:

Håller egentligen med angående Birsta... Emhart Arena strax väster om IP längs Fabriksgatan vore ännu tuffare... 40 000 platser, varav 39 000 sittisar och VIP-loger runt hela skiten...

Kongo:
Det är ju detta vi diskuterar att man måste våga satsa även fast man ligger sist i ES och kanske får spela i allsvenskan nästa säsong, man måste sätta upp ett mål och oavsett hur det går så ska man stå fast vid detta.

Nu velar man med att vänta istället för att en gång för alla satsa sig upp, ladan måste rustas upp oavsett i vilken division vi spelar i!

Men nått skrytbygge i Birsta, dit är det lång väg!

vem har sagt att de ska göra det.. jag tycker att det sportsliga kommer först ..satsa först på att få ett rejält fotfäste i es sedan kan vi prata om löfbergs lila arenor...

dr-nix:
Jag kan lova att TIK inte tänkt ta 40 miljoner ur ordinarie budget.

yep jag håller med men tik får inte mer pengar för att de går på olika konton lol

Hemp:
Det går utmärkt att förena.

Renovering av isladan och satsning på a-laget gå nog på olika konton.
Den här diskussionen kan vi ta när kvalet är slut - och om Timrå går upp i elitserien.

jag tycker iof att man ska vänta och se om det blir fortsatt spel i elitserien innan man tar några beslut men om tik klarar av detta så tycker jag att timrå ska göra en satsning, först och främst på att få ett bra lag för nästa säsong men våran ishall måste förbättras det är pinsamt när klubbar i allsvenskan och dyligt har bättre arenor än tik som nu spelar i es....suck

Kongo:

Din vision angående "ladans" framtid känns en aning ambivalent, doesn´t it?

Fler sittplatser, fler VIP-loger, ståplats på hela södra... Förenligt? Njaji, says DJ Hemp... Men men, visst låter det fint...

DJ Hemp says: IKANO Arena i Birsta med 30 000 sittplatser och en jävla massa VIP-loger!

Helt allvarligt tycker jag att 39 mille borde gå att skaka fram. Med fler sittplatser och VIP-loger tar det ett visst antal säsonger innan man tjänat igen de pengar som lagts ut på ombyggnad. HV's modell, där dom sålde ut sittplatskort för flera år framåt , borde fungera i Timrå också.
Vad säger ni om att sälja namnet på Isstadion?

Det kan vara en fördel att en eventuell ombyggnad någon gång långt bort i framtiden blir av lågbudgetstuk. Jag vill fortfarande ha kvar ladan-känslan. Fast med högre och brantare läktare och fler riktiga sittplatser och mer ståplatser.
Ståplats på hela södra långsidan vore mumma. Tusan vilket tryck det skulle bli.

Precis rätt inställning Kongo, tror att vi får ta över detta, det var inte du som var inblandad i Katamaranaffären, den som skulle gå från Sundsvallshamn till Suomi?!

En liten kånke är väl inte hela världen då har man åtminstone försökt, sen är det ju bara att börja om igen! Osså får vi lite högre skatt på köpet!

Det ska våga satsas för att vinnas!

Gamm-Kongo:

Äh, håll käften! Klart vi ska bygga om elitseriens sunkigaste arena... Hellre en kanonhall i tvåan under klubbnamnet Timrå Ungdom än nuvarande pisshall i Elitsvenskan (eller va´fan...) under namnet Tirmå Rädd Igels...

mike66:

Nej, har varit hyfsat offline since saturday night...

Visst kan jag ta över - för ett tag...

Hoppas som fan! Kan vi bryta den trista trenden i Haschis Arena är väl allting möjligt... Men "Molla" om någon borde väl veta hur man dansar efter haschpipan! Fan, nu röker vi löv imorgon...! Molla´s got da key to heaven...

Instämmer med HH och mike66. Visst är det vettigt att bygga om för pengar man inte har. En konkurs är väl ingen större katastrof.
/Gamla Kongo

Dj Hemp:
Nu får du ta över för fingrarna glöder och tangentbordet börjar att likna HH:s tangentbord, du har inte vart inne på några dagar!?

Tror ju faktiskt att vi skräller till och krossar Lövet imorgon, så en skön hemresa ska vi bara ha!

Yepp! På fredag ska det krossas stjärnor!

Nu först: Krossa Lövet!

Hela familjen är imponerad!!!!
Trodde aldrig att nån kunde springa så fort med byxorna nere mellan datorn på över våningen o dasset på nedre.

Men det är jobbigt för vaderna!!!

Nä´rå tröck på fel tangent bara skulle stå vart på dasset för sista gången!! för idag alltså! :))

Mike:
Lukten går aldrig ur, du är och förblir en rövbroder till oss alla.

mike66:

Lycka till nu imorgon och hoppas som fan på att ni får en lika skön hemresa som VI fick förra onsdagen...!

Önskar att man kunnat hänga på igen och därmed sluppit undan plågorisen sportradion och text-tv... *djup suck*

Men på fredag kör vi igen... Tillbaka på ståplats!

Rådbjer:
Man blir imponerad av dej, du skriver väldigt mycket med tanke på din oroliga mage, du kanska har bärbar dator eller använder du potta ?.

mike:
Vi ses i morrn på väg till 3 poäng.

Timrå IK är dom bästa.

Timrå - Värmland S:a 7-2
MoDo - Värmland S:a 2-3

Så var vi då åter bäst i Y-län...

Håckla:
Rövbröder jobbar väl på Östrand! Tänkte på detta med lukten!

Har ju slutat där nu så du får nog söka upp en ny rövbroder!

Gå och lägg dig så att du orkar upp och kämpa imorgon!

Förresten så kommer väl det uttrycket från allas våran Rövbroder Jimmy, var ju han som myntade detta uttryck!

Krossa Löven!

Mike: Ja, men han fick väl inte mota ett sånt här löst skott!!

Förresten, varför dra in HH i det här? Det var orättvist mot Hirsch!!

Man ska inte behöva jämföras med målvakternas målvakt H(jälp) H(an)!!

rådbjer:
Du var mig en tjurig rackare, ställ dig själv då så får du se hur lätt det är!

Fråga HH som fick kliva av efter 1 period i suppmatchen!

mike; Du ska få glädjas denna kväll, jag är lite tungsint för tillfället!
Men imorgon blir det GLÄDJE först rekord sen seger med 5-2!!!

Håckla: Bra sagt du är en räddare i nöden!!!

Jag måste bara vara hemma i morgon!!!!!
Rekord ÄR rekord!!! Löven är bara dirt!

Ja, jag såg det men han skulle ändå ha tagit den pucken, ändrar mig INTE i den frågan!!

Han hade all tid i världen att korrigera sig, that´s it!!

Mike66/rövbroder:

Grattis till rekordet !. Klart du skall ha det som är Hockeysnacks okrönte kung.

Rådbjer:

Du slår det säkert i morrn !.

Krossa Löven !.

Timrå IK är dom bästa.

rådbjer

Du har tydligen inte sett repriserna på Bäckers segermål.
I så fall tror jag inte du skulle varit så hård mot dansken....

rådbjer:
Tat som en man, o sluta pjåla!

Om du såg på reprisen så tog pucken på MoDobackens klubba och ändrade riktning och ställde på så vis Hirsch, men planens gigant var ju ändå Gerber som agerar levande vägg! Bara att gratta FBK och nu blir det tungt för våra derbyvänner!

Krossa Lövet!

mike66: Jag kunde ha satt ett rekord som hette duga under matchen mot Bofors, men så rutten är inte jag!!
Jag kör med rent spel o fuskar inte som vissa andra!! :))

Men jag är inte sen att gratulera till snyggt satta rekord, men inte detta! :))

Kom igen Modo!Ni skulle ha vunnit den här matchen, misstag av Hirsch!! Igen!

givitvis ska det stå Färjestad...

mike66 the blyfot..
jag älskar dig jag också..heja Färjstad...

gud:
Skit i det du och sköt dig själv, jag skriver hur mycket jag vill och hur länge jag vill;)

Jag har börjat att ladda för grislöven, äre kvalserie så äre!

Nya foton på TIK031´s hemsida in o kika osså en ny guds ord!

Nu: Sudden mellan MoDo - FBK, nära på mitt tips 3-2 till MoDo!

Krossa Lövet!

mike66...
jag undrar hur dina fingrar ser ut?? sitter du bara framför datorn hela dagarna?? har du inget liv?? kör jag så hårt med dig så du måste söka Doktor hjälp..

HAHA STASI MIKE!!!

Här kommer 9:an och rådbjer kan slänga sig i väggen;)

Nu: 3:e perioden MoDo-FBK

Ni får skriva om inläggen lennon och leffe för jag ska sätta rekord, är ju bara jag som skriver något vettigt här nu!

Krossa Lövet!

Slut 2:perioden och MoDo ser hyfsat starka ut, fortfarande 1-2..

Det löste sig med resan upp till Umeå iaf så nu är man glad igen;) Tack för det Madde men du ringde lite väl tidigt!

Väl mött i bussen imorgon alla TIK:are

Krossa Lövet!

Nu: 2:a perioden MoDo-FBK

Krossa Lövet!

HH:
Nä man förstår ju att det är i pengarna som det hela sitter, men pengar är ju ett världsligt problem!

Våga satsa - våga vinn!

Mike66:
Helt rätt även om man inte har dom miljonerna att bolla med så kan man vinna på att våga,,,

Är lite det som Hockeyn går ut på, våga vara offensiv då omvärden skriker efter defensiven, då brukar man vinna i längden

Som en vis man sa bättre göra något nu för nässta år är det dyrare,

Faan om inte kicki är lik Marion, och "Z" rätt lik den svarte riddaren då han drar sin lanz

73896 · »