I år är det slutspel som gäller sa Peo Larsson på första isträningen i höstas och jag är riktigt nöjd över våra nyförvärv !! Det var då det ! Nu med facit i hand så vet vi supportrar vad som gick snett, bollplanket De Roueville höll inte,Nordgrens målskytte höll inte, Simons centerspel höll inte, kusinerna Halvarsson och Wallins backspel höll inte och Hautamaas och Karlssons ryggar höll inte samt en lägsta nivå på flera spelare som måste höjas. Hoppas nu att Timrå ledningen med sportchefen Kent Norberg i spetsen analyserar säsongen och vilka MISSTAG som gjordes och att vi slipper misstagen nästa säsong.
Inför nästa säsong blir Kapanen kvar sen vill jag ha Lövens Petter Sandström som backup till Kapanen sen så hoppas jag att Rajamäki blir kvar han är en av få backar som spelar på kropp och inte bara petar med klubban,Styf är nog bäste back i år så han är viktig att knyta upp, Jindrich verkar vara en humörspelare men ack så duktig när han vill, Casselståhl kan inte vara nöjd med sin säsong för han kan bättre, Tägtström och Hansson två utropstecken som absolut skall vara med nästa säsong, Hedberg har bra spelsinne men måste ju bygga på sig massa muskler. På backsidan behövs minst två backar här har jag tips till Kent Norberg: AIKs Thomas Johansson,Jan Houkko, Luleås Petter Nilsson eller Djurgårdens Björn Nord, Frölundas Ronnie Sundin det måste var några med landslagsmeriter.
På forwards sidan måste vi först ta bort: Nordgren, Simons, Ward, Crippe, Eriksson och Peltomaa sedan försvinner ju kvalräddaren, OS mannen och blivande hockeyfrillan Zäta. Matihasson, Fagemo måste det skrivas kontrakt med för Lind, Hallin, Carlsson står under kontrakt samt några juniorer att krydda anrättningen med. Ytterligare några värvnings tips: Roger Kyrö Brynäs, Joakim Eriksson Djurgården, Peter Ström V:a Frölunda inga spekakulära värvningar men dessa är kloka, tekningsvana och erfarna CENTRAR. Bygg upp nästa år lag efter att ha bra centrar för nästa år har vi ingen Z vi kan förlita oss på. Vi kan även ta några Finska lejon nästa säsong men lova att inte värva i blindo och på andras rekommendationer. Jag tror på ett lag med fyra jämna kedjor och tre starka backpar.
Tack Timrå IK för den här onödigt spännande säsongen och bättre slutspelsjakt nästa säsong ?
Den låga spelskicklighetsnivån bland backarna är ett minst lika stort problem i defensiv zon. Att vi haft så svårt att snabbt spela oss ur, bli fastcheckade, tappa puckar osv beror ju i hög grad på att man saknar förmåga att skapa tid ... | Läs mer
Det var då det ! Nu med facit i hand så vet vi supportrar vad som gick snett, bollplanket De Roueville höll inte,Nordgrens målskytte höll inte, Simons centerspel höll inte, kusinerna Halvarsson och Wallins backspel höll inte och Hautamaas och Karlssons ryggar höll inte samt en lägsta nivå på flera spelare som måste höjas.
Hoppas nu att Timrå ledningen med sportchefen Kent Norberg i spetsen analyserar säsongen och vilka MISSTAG som gjordes och att vi slipper misstagen nästa säsong.
Inför nästa säsong blir Kapanen kvar sen vill jag ha Lövens Petter Sandström som backup till Kapanen sen så hoppas jag att Rajamäki blir kvar han är en av få backar som spelar på kropp och inte bara petar med klubban,Styf är nog bäste back i år så han är viktig att knyta upp, Jindrich verkar vara en humörspelare men ack så duktig när han vill, Casselståhl kan inte vara nöjd med sin säsong för han kan bättre, Tägtström och Hansson två utropstecken som absolut skall vara med nästa säsong, Hedberg har bra spelsinne men måste ju bygga på sig massa muskler.
På backsidan behövs minst två backar här har jag tips till Kent Norberg: AIKs Thomas Johansson,Jan Houkko, Luleås Petter Nilsson eller Djurgårdens Björn Nord, Frölundas Ronnie Sundin det måste var några med landslagsmeriter.
På forwards sidan måste vi först ta bort: Nordgren, Simons, Ward, Crippe, Eriksson och Peltomaa sedan försvinner ju kvalräddaren, OS mannen och blivande hockeyfrillan Zäta.
Matihasson, Fagemo måste det skrivas kontrakt med för Lind, Hallin, Carlsson står under kontrakt samt några juniorer att krydda anrättningen med.
Ytterligare några värvnings tips: Roger Kyrö Brynäs, Joakim Eriksson Djurgården, Peter Ström V:a Frölunda inga spekakulära värvningar men dessa är kloka, tekningsvana och erfarna CENTRAR.
Bygg upp nästa år lag efter att ha bra centrar för nästa år har vi ingen Z vi kan förlita oss på.
Vi kan även ta några Finska lejon nästa säsong men lova att inte värva i blindo och på andras rekommendationer.
Jag tror på ett lag med fyra jämna kedjor och tre starka backpar.
Tack Timrå IK för den här onödigt spännande säsongen och bättre slutspelsjakt nästa säsong ?
Tjosse