1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

das Boot

« · 1304707 · » Till forumet


Sv: das Boot
Dallas: Ni verkar för övrigt ha fullt upp med att kasta skit på varandra och lär inte behöva någon hjälp av mig.
Kommentera

Sv: das Boot
Dallas: Jag hade lunch och jag har aldrig någonsin kastat skit på timrås supportrar. Däremot har jag retats en hel del.
Kommentera

Sv: das Boot
250kg kärlek:

Vet det, och det är du inte ensam om att tycka. Men jag anta att det bara är att gilla läget, försöka se framåt med tillförsikt så gott det går. Knyta näven och hoppas att laget gör en bra omstart.
Kommentera

Sv: das Boot
250kg kärlek:
Sedan måste det ju jobba några riktiga praktarslen på marknad som inte kan det där med att jaga spons.

Gällande souvernier så finns det en del  att göra, då jag misstänker att Timrå ik är som hem och skola och neh är poolmedia.
Kommentera

Sv: das Boot
Abron: Det är inte försent än. Men mina tvivel ökar för var dag som går. Det sticker jag inte under stolen med.
;)
Kommentera

Sv: das Boot
Abron: Jag vidhåller fortfarande och har så gjort under en rad av år att det sitter några i styrelsen som har fel arbetssysslor sett till det dom verkligen är bra på.
Kommentera

Sv: das Boot
250kg kärlek:

By the way.

Tycker din presentation är klockren....... ;-)
Kommentera

Sv: das Boot
250kg kärlek:

Kanske det, men det känns som föreningen dalat en del sedan Mr E blev ordf, bara en känsla. Janne S hade ett hjärta som klappade för TIK, maybe det som saknas idag.

HOW KNOW´s
Kommentera

Sv: das Boot
Per HApps:

Nja vet inte hur skämtsam L.B Johnson var?

Ber om ursäkt att jag skämtade om nuvarande situation, var absolut inte mening, SORRY.
Kommentera

Sv: das Boot
Abron: Okej. Då är jag med. Och köper citatet bättre. Vad beträffar C Ericsson har han väl en konkurs i bagaget redan? Då handlade det om bandybollar om jag inte missminner mig.
Kommentera

Sv: das Boot
Abron: Detta var mycket bättre än att klistra in raljerande citat. :)
Kommentera

Sv: das Boot
lincoln: Helt rätt att pengarna skall jobba i ett ftg, men i Timrå så är det faktiskt förlusttäckning med symptomen likviditesbrist detta har använts till. Egentagen likviditet och inte avtalad genom att spelarna inte gett sitt medgivande i förväg vilket visas genom Styfs uttalande.
Kommentera

Sv: das Boot
250kg kärlek:


Vi är nog alla lite disharmoniska över Timrås sagda ekonomiska läge, självklart är det inget konstigt med det. Vackert, nja det vet jag inte om jag kan hålla med, men okay då.

Kan tänka mig att L.B Johnson kan ha menat att vissa ekonomer gärna pratar i egen sak. Dribblar med siffror för att ev dölja mindre bra ekonomiska förehavande, vilket lätt avslöjas genom att studera dennes yttre.
Bara ett antagande.

Lite notabelt är att Mr C Ericson tigit som muren, likt strutsen satt huvudet i sanden och skickat T.J i rampljuset, svårt att finna någon reell förklaring i min arma skalle.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: das Boot
Nisse: bra tänkt. Men tyvärr funkar det sällan så i ftg med ekonomi som är ansträngd . Pengarna jobbar, dom ligger inte på hög
Kommentera

Sv: das Boot
Abron:
Ursäkta min okunnighet, men vart ville du komma med citatet?
Kommentera

Sv: das Boot
Abron: Vad vackert! Vad ville du igentligen ha sagt med det?

Jag är orolig och intresserad av föreningens ekonomi. Vad är det för konstigt med det?
Kommentera

Sv: das Boot
Herminator:

Citat: Lyndon B Johnson

Har du någonsin tänkt på att hålla ett tal om ekonomi påminner väldigt mycket om att stå upp och kissa på sig, så att det rinner innanför byxorna - det är bara man själv som blir värmd av det !
Kommentera

Sv: das Boot
lincoln: Merparten av elitklubbarna betalar in pensionspengarna månadsvis. Om man betalar in 2 ggr / år innebär detta att man "ligger" på pensionspengarna i balansräkningen/kassan, för ingen betalar pensionsavgiften i förskott. I en sund ekonomi skall dessa pengar finnas vid inbetalningstillfället, om inte är de användna till något annat. Kom ihåg att ett bra företag oftas har bättre ekonomi än de visar samt ett dåligt företag oftast har sämre ekonomi än de visar
Kommentera

Sv: das Boot
250kg kärlek: Ekonomiska klubben igång?  (c:
Kommentera

Sv: das Boot
lincoln: Mer intressant är soliditeten, tycker jag. Likviditet är ett mått på ett företags/förenings betalningsförmåga på kort sikt. Soliditeten ger en fingervisning hur det ser ut mer långsiktigt.
Kommentera

Sv: das Boot
lincoln:

Ingen fara alls. Det är nog bara så upplägget är
Kommentera

Sv: das Boot
Viklund: Om jag har förstått det rätt är pensionerna ca halva spelarnas löner. Vidare säger man att de ska betalas på endast två fakturor. Inte konstigt att det blir glapp i likviditeten då? Jag försvarar inte detta, och det är naturligtvis inte bra ställt med Timrås ekonomi, men det är ju ungefär jämförbart med att vi skall betala in halva vår årsskatt vid ett tillfälle...

Lite surt skulle i alla fall jag tycka det vara att skrala ihop till den feta utgiften.

Glöm inte att likviditet inte är detsamma som dåligt resultat. Som TJ påpekar går man plus i år
Kommentera

Sv: das Boot
73Sjöbba: Jaha dåså
Kommentera

Sv: das Boot
Viklund: Jag har ingen aning om hur ett Timrå IKs balansrapport kan se ut. Men det verkar som många här vet det.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: das Boot
73Sjöbba: Jaha så du tror att de är normalt att ha dålig likviditet i november?
Om allt är som de ska vara så borde de finnas pengar,pensions pengarna är ju inte en utgift som Timrå inte har vetat om.
Men man får hoppas att de kommer in pengar snart så de löser sig.
Kommentera

Sv: das Boot
Majkii: Magnus Pääjärvi-svensson som nu bara heter Magnus Pääjärvi :)
Kommentera

Sv: das Boot
fettsteffe: MPS?
Kommentera

Sv: das Boot
man kan ju undra om det var challe eller MPS som fixa bra plats åt björn förut, lite utpressning för att skriva på sista året av MPS kanske, för nu är Björn ute i kylan.
Kommentera

Sv: das Boot
The great one: Ja det kan nog bli så om det man har råd att betala i lön ligger så otroligt långt ifrån vad personen hade i lön i våras. Finns väl ingen  som ringer och bjuder tio tusen för en 2009 Volvo t.ex., är ju ganska bortkastat telefonsamtal.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: das Boot
Viklund: Ingen här har väl ijentligen någon koll på hur ekonomin ser ut för stunden. Vare det sig finns ekonomi till värvningar eller inte. Att man har dålig likviditet för stunden behöver ju inte betyda per automatik att man är bankrutt.

HS kryllar av så sjukt mycket folk som vet saker hit och dit, eller inte.
Kommentera

Sv: das Boot
Viklund: Ja så är det nog. Är nog värre än någon här inne vill förstå, kan väl alla fatta att Sonnenberg hade varit här för länge sen om det bara hade funnits en minsta möjlighet att klara av hans lönekostnader.
Kommentera

Sv: das Boot
The great one, Åkerblom i 6e: De finns inga pengar!! Ska de vara så svårt att fatta?
Kommentera

Sv: das Boot
The great one: håller med.
Kommentera

Sv: das Boot
dr-nix:

vad är det du inte fattar:

"De vet ungefär vad jag vill ha, men samtidigt vet de inte exakt vad jag kan tänka mig att spela för. De har aldrig sagt hur mycket de har råd med"


Det låter ju som han är villig att diskutera, men problemet är ju att ingen från TIK har tagit kontakt och ens erbjudit ett kontrakt.
Kommentera

Sv: das Boot
The great one: jo men han vill ju ha sin beskärda del av pengarna som Timrå delar ut i lön. Hade Sonnenberg varit villig att spela för en billigare penning hade han säkert varit klar redan.
Kommentera

Sv: das Boot
250kg kärlek:


"I vilket fall vidhåller Sonnenberg att det bara är spel i TIK som gäller, annars slutar han. Och formen är god, hävdar han själv.

– Jag ser att laget inte gått så bra och jag vill komma och hjälpa dem. Men krävs det så kan jag vänta till efter jul också, säger han."


"Hur går snacket där borta, frågar han snabbt när ST-sport ringer.

När vi säger att det ännu mest verkar handla om ekonomin säger han:

– Men först måste jag ju få veta hur mycket de erbjuder"



F-n vilken proffsig förening vi är! (inte) Kan inte ens få hit en spelare som ber på sina knän...
Kommentera

Sv: das Boot
Hahl Bundy: Ja, att ingen ens orkar kommentera artikeln som ST har idag om Sonnenberg tyder på en mycket allvarlig psykos.
Även om man har ett "hum" om vad Sonnie kostar så har man inte en aning vad han är beredd att komma hit för?! Som försvar kan väl sägas att föreningen inte, citat Lindqvist: "- Det är för att vi ännu inte fattat något beslut kring Sonnenberg"

Jaja.
Kommentera

Sv: das Boot
Herminator: Nej. Kroppen är van.
Kommentera

Sv: das Boot
Hahl Bundy: De blå pillren? Ger inte ens de råg i ryggen osv.
Kommentera

Sv: das Boot
Dallas: Om han inte har nån värdighet så förklarar det hela saken.

F.ö kan jag bara konstatera att jag inte orkar kommentera ett skit av vad som hänt.
Jag är apatiskt likgiltig till hur klubben förfars, tror jag.
Finns ingen kraft kvar att mobilisera.
Kommentera

Sv: das Boot
Moverare: Det borde vara under din värdighet att sitta på betald arbetstid hos Dagbladet och kasta skit på Timrå supportrar.
Kommentera

Sv: das Boot

hubbenorlen: Göd inte stortrollet, han väger tillräckligt redan..

Kommentera

Sv: das Boot
hubbenorlen: Vad är värdighet? Är det en egenskap och är den i så fall åldersrelaterad? Intressant.
Kommentera

Sv: das Boot
Moverare: Du är ju en aning patetisk, eftersom du endast skriver på det här forumet när Timrå av olika anledningar är illa ute. I det läget väljer du att sparka på dem som redan ligger.
Tycker du att det är värdigt en 44-årig man?
Kommentera

Sv: das Boot
Manderville: Jag jobbar inte på sporten, och hade inte er egen förening gått ut med namnen hade det aldrig blivit någon namnpublicering. Fråga dem i stället.
Kommentera

Sv: das Boot
Herminator: Helt plötsligt dyker en "tidningsreporter" upp här, kan det ha nåt samband med namnpubliceringen i Dagbladet?
Kommentera

Sv: das Boot
Herminator: Ni behöver uppenbarligen en yttre fiende nu när stommen i fuskbygget verkar vittra inifrån. Pinsam? Jag? Nä, men ganska irriterande.
Kommentera

Sv: das Boot
Moverare: Gör dig inte mera pinsam än vad du är, Vomerare..
Kommentera

Sv: das Boot

Das Boot får duga till denna artikel. Många spelare borta...

Kommentera

Sv: das Boot
kulltorp: Visst är det jobbigt.
Kommentera

« · 1304707 · »