1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604491 inlägg · 6212 ämnen
« · 2388045 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Jag ser gärna att Lodin kommer men det får inte bli på bekostnad av en back. Hur negativ jag än varit till spelet är en till forward knappast det viktigaste i dagsläget.

Öndulat: Ja du har en poäng där. Men Walli har varit så bra bland de bästa de senaste matcherna så det känns surt att ha honom i 4:e. Jag skulle också älska att se Wedda Hanzl och Lodin i andra kedjan. Skulle bli riktigt giftig. Men Hartmann istället för Wedda funkar minst lika bra. De skulle kunna alternera som sagt.

Zäta75: ja spelarna i 4e gör allt som oftast ett bra jobb, det är väl dags att killarna i de andra kedjorna börjar vakna till lite va?

Zäta75: det ser ju onekligen trevligt ut men hade nog satt walli i 4e ändå och halloran i 3e. Då har vi 3 producerande kedjor med en sjukt jobbig 4e. Wedda och Hartmann kan hoppa mellan 2a och 3e beroende på dagsform och kemi också. Hade faktiskt gärna sett den kedjan spela, wedda, Hanzl och lodin. Speed, brain och lodin med både brawns och skills.

DenRöda: Det låter bra. Tycker både Blomman och Boyce har visat vilja och bra spel de senaste matcherna.

Zäta75: Äsch, bara sätta ner Blomqvist som extra också. Blomqvist och Boyce är båda hårt kämpande spelare som kan komma in för att underlätta för andra. Och även bryta mönster.

DenRöda: Okej Lundin får lämna (trots mål senast). Och Halloran i 4:e. Tror knappast han köper den rollen men.

Dahlen - Lander - Pettersson
Hartmann - Hanzl - Lodin
Wedin - EA - Walli
Halloran - Blomman - Alvarez
Boyce

bar mofftak: Skulle Timrå betala all lön ifall han väljer spel i SHL, tänker då att han står under kontrakt hos Ottawa?

DenRöda: Just det. Det gick för fort där. Han får spela i 3:e då och vi flyttar ner någon men vem? :) Med Lodin i laget blir det trångt i uppställningarna. Någon måste lämna men vem? :)

Zäta75: Du glömde Halloran

{8179}: Förslag med Lodin i laget:

Dahlen - Lander - Pettersson
Hartmann - Hanzl - Lodin
Wedin - Lundin - Walli
Blomman - EA - Alvarez
Boyce

Man kan byta plats på Pettersson och Lodin om man vill då det skulle vara intressant att se Lodin med Dahlen. Men Dahlen och Pettersson hittade varandra fint sist vid målet så kör med det som det ser ut nu.

Tom Topp: Halloran är en väldigt bra spelare helt klart! Men han är väldigt ensidig tycker jag. Hans fart på grillorna, forecheck och skott utmärker sig. Då är ju frågan om han verkligen är en topp6 forward? Han var ju definitivt inte det i Örebro. Han testades där i några matcher med Abols t ex. Sedan flyttade dom ner honom till vänsterkanten i en 3e lina.

Lodin har farten, x-faktor(magin), fysiken och skottet. Han är retar skiten ur motståndarna. Tråkigt om han inte får chansen i NHL. Han är som gjord för det spelet. Men det blir svårt att peta någon ur Ottawas topp6 helt klart och det är där han ska spela isåfall. Han är varmt välkommen hit om han själv vill!

bar mofftak: Med Lodin i laget får vi 3 toppkedjor som är farliga framåt. Jag tycker vi ska välkomna honom med öppna armar om han inte är dyr. Om han nu inte skulle platsa i NHL. Lodin har betytt enormt mycket för Timrå och kan betyda det igen om han kommer. Då får vi ännu en dimension i vårt spel.

Lodin plus en back in så är jag nöjd.

bar mofftak: Jasså? Ja då fick ju ryktet ännu mer substans.

Synct: Lodin har en "European Assignment Clause" så han kan välja själv att spela hos oss istället för I AHL.

{8179}: Helt klart intressant. Jag vet dock inte hur EP hade hanterat att axla en centerroll? Han har väl inte lirat center sedan modo-tiden och dom första matcherna för Växjö?

DenRöda: jag tycker att Halloran pendlar mellan högt och lågt! När han inte får utrymme för speeden så försvinner han eftersom han också är lite lätt i sargspelet! Nu var ju även Lodin ojämn ifjol, men han var alltid jobbig för motståndarna på ena eller andra sättet!

Synct: Lodin går in i våran topp 6 alla dagar i veckan. Kommer han hem så hade jag nog funderat på att sätta in EP som center då jag inte tycker att Lander är tillräckligt bra för en offensiv roll i dom två första kedjorna.

Dahlen - Hanzl - Lodin
Wedin - EP - Halloran
Hartmann - Lander - Alvarez
Blomman - EA - Walli
Boyce/Lundin

Sputnik: Jag har hört av samma källa som sa till mig att Jonte var klar att Lodin är på ingång, det handlar ju isåf om en utlåning då vi knappast lägger pengar på en forward. Det låter ju osannolikt men det finns absolut substans i det då personen har kontakter. Undra vilka han skulle spela med isåf, och varför Ottawa skulle låna ut han till Timrå om han inte är garanterad en top 6 position.

DenRöda: Ja en back in vore skönt!
Kommer en intensiv period inom kort med matcher.
20/10, 22/10, 25/10, 27/10, 29/10 och 1/11.
Stor risk att någon/några blir skadade!!🤢
Det blir ett lotteri med så tunn backuppsättning!

Vem ska man göra sig av med isåfall? Jag kan inte tänka ut någon förutom Alvarez. Men han har ju steppat upp så in i helvetet. En av de bättre denna säsong. Han gör ju precis det han är värvad för. Stark, vinner puck och är störst i kontoret. Hög lön dock. Men nej Alvarez blir det inte isåfall. Blomqvist? Nä han är för viktig för oss. Bra ledare! Någon back kan jag inte heller tänka mig eftersom vi har så få utav dom.

Jag vet inte, jag hade faktiskt kunnat swisha en tusenlapp till eller två om klubben gått ut med att det behövs en back. Men det är jag det. Vet inte hur det är med tråkmånsarna som inte gillar swish.

Olli Nomadinen : Jag glömde att förtydliga rykten från i somras. Ingen hade hört att Halloran, Stenqvist och Rautio var på g in. Inte ens madhawk.

{8179}: Har bara försvarat Löven mot allt skit som dom häver ut sej. Tror inte det finns sämre förlorare. Men tror man att man är STÖRTS och BÄST så.

Walle2: Ove är här med glimten i ögat medan du enbart är i MoDoboken för att provocera, ser du skillnaden?

Olli Nomadinen : Haha nä, han sa det ju i en intervju för två dagar sedan. Han är även tydlig med att om vi ska ta in någon ny spelare så ska en gammal lämna.

"Det är fel att säga att vi ska köpa något, för vi har inte plats för det i budgeten nu. Ska vi köpa någon spelare, då måste någon lämna också, och det är inget sådant på gång just nu."

{9682}: Farligt att kritisera modo i eran bok, då blir man som jag avstängd.

DenRöda: Vaddå tyst som i graven? Kappis har väl varit übertydlig med att inget är på G i nuläget. Eller missar jag nåt?

Sputnik: 50/50 där. Men OM jag fick välja skulle det nog bli Lodin ändå. Med en viss beska i munnen. Gillar ändå Halloran och hans speed.

Villervalla: Ja nu är det fan tyst som i graven angående nyförvärv. Förutom Dahlén senast.. Man får ändå känslan av att det inte dyker upp något innan December.

Villervalla: Bara Ove är vaken. Ser att MoDo står högst upp på taken..

Sputnik: Klart man byter Halloran mot Lodin om man ska tänka sentimentalt. Viktor kommer att spela NHL i vinter. Det tror jag verkligen. Man ser att han är en bättre spelare i mindre rink. Han är som gjord för Nordamerika.

Erol Ateceae: Jo åtminstone jag fick reda på lite, troligen inte allt. Nu är det knäpptyst, inte ett ord hör jag.

Sputnik: Det är ju inte så troligt med Lodin, men spekulera och drömma får man ju göra. Även om han säkerligen blir kvar där över och faktiskt såg ut att få starta i NHL innan hjärnskakningen.

En hypotetisk fråga. Säg att Lodin skulle bli ledig och vi hade behövt frigöra en forwardsplats. Nu tar jag Halloran som exempel bara för att han blev bänkad senast, men Hade ni bytt bort honom mot Lodin?

Erol Ateceae: Aha ok.njae den känns lite långsökt.
Sen kan ju Nubben ha läckt ändå, men snarare av den enkla anledningen att han har svårt för att hålla tyst i så fall. 😅

Sputnik: Tänkte mer på det "taktiska" i att läcka uppgiften.

Att det verkar surras och signeras i förhand är helt klart ett faktum inom bland annat fotboll och ishockey.

Erol Ateceae: För mig Nubben faktiskt själv erkänt det. Att han nån gång sagt att han inte kan bli sur på sportchefer som är tidigt ute och signar upp "hans" spelare då han själv gjort precis samma.

Sen kanske det inte var lags bästa spelare, men principen densamma.

Villervalla: Fast brukade Timrå ha det klart med konkurrenternas bästa poängplockare i oktober?

Känns mer kalkylerat än "prata bredvid munnen".

bar mofftak: Hmm, undrar varför och vad som läcker, inget som känns igen? 😂😂😂

Andersson: Köpa ut Daniel Brickley från Västervik vore rena drömmen.

Sputnik:

Det vore såklart behändigt att vinna till vilket pris som helst och med alla medel. Men, Timrå IK är i den andra änden av spektrumet - Passa pucken minst 14 gånger innan den går i mål och så en "toe-drag" på det.

Vackert och magiskt men allt annat än cyniskt.

? Vi har sju backar just nu, konstaterar Kapanen.

Och du tycker att det räcker?

? Just nu räcker det. Vi vet att vi kan behöva någon back under någon period, men just nu finns det inte mycket på marknaden.

Inte mycket som ni behöver?

? Ja, eller har råd med. Det är många andra lag som också letar efter backar.

Vad skulle det annars vara för typ av back du skulle vilja ha in?

? En som spelar enkelt och som vinner kamperna. Vi behöver ingen power play-back eller så, utan det ska vara någon som vill mycket och kan slå ett bra första pass.

bar mofftak: borde vara förbjudet att förhandla med andra lag än det man spelar i under säsongen. Ger han max om det skulle bli en avgörande match mot HV?
Skulle även vara större chans att spelare stannar i klubben. Personligen så tycker jag inte om att spelare flyttar runt så mycket, gillar när spelare hinner få lite hjärta för klubben.

{9108}: gjorde inte Luleå något liknande med kovacs alltså bröt kontraktet när det läckte att han var klar för Örebro?

{9108}: Det är ungefär som att stå i motståndarlagets klack och peka finger åt ens egna supportrar. Men jag kan se varför man som Luleåsupporter väljer att ignorera det i detta fall. Sånt här läcker inte av misstag så tanken är givetvis att skapa någon sorts osämja och dålig stämning för att eventuellt få in honom tidigare, ni gör helt rätt i att ignorera det.

bar mofftak: Varför skulle vi bryta kontraktet på med Brännstörm bara för han har gjort klart med en ny klubb nästa år?:p

Det verkar som om det mesta i HV71 läcker till media helt plötsligt. Att läcka det här lär väl inte uppskattas av Brännström, undra om förhoppningen är att Luleå ska bryta kontraktet.

Sputnik: ja sedan tycker jag vi fick en bra lektion uppe i Sheleftyou där man såg skillnaden på hur de höll samman lagdelarna och anföll med 5 man och backade hem med 5 man medan vi mest var utspridda som yra höns lite på måfå.

Jag gissar att är man inte samspelta som lag så kommer detta synas tydligt i en liga som SHL, där spelet går så pass fort som det gör idag. Vi kan liksom inte förlita oss på att backarna ska hitta ett smörpass från djup ner i egen zon till en fri gubbe uppe på offensiv blå.

Sputnik: Det gäller att hålla koll på Hrivik framförallt. Vilken nedtagning med klacken på skridskon senaste och frispelade en annan till mål senast även om det var lite tur också.

Erol Ateceae: Nu tycker jag det är dags för 3 poäng. Leksand är inte lätt motstånd men det är inte vi heller. Hemvändarna får börja visa sin egentliga oerhörda klass som dom än så länge dolt väldigt bra. 1-4 blir resultatet!

« · 2388045 · »