1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608980 inlägg · 6214 ämnen
3011385 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2026-27
DenRöda: Fast vänta nu... Det där är ju för 2024 ser jag nu. Han förlängde kontraktet då, så lönen kanske var högre tidigare?

RYGG HANS: Fått för mig han hade hade hus i Malmö också. I nån artikel för något år sedan skulle han bygga bo här uppe permanent även efter karriären. Jag kan ha jättefel också, men det är väl min spekulation. Skulle dock inte alls förvåna mig om han ligger på en lön mellan 170-200k i månaden heller. Typiskt meritbaserad lön.

DenRöda: Han håller väl snarare på att bygga hus? Bor i bostadsrätt för närvarande.

RYGG HANS: husförsäljning en faktor?

Villervalla: Expressens stora kartläggning av spelarlöner placerade honom i spannet jag skrev (Dahlén uppges där tjäna 300k+ så de redovisar helheten). De är sällan fel på med sina uppgifter när det kommer till hockeybiten. Pääjärvi har med största säkerhet håvat in från annat håll.

RYGG HANS: Vad MPS får ut från Timrå vet jag inte, det som står är att han hade en beskattningsbar inkomst på 2,1 miljoner, Dahlen på 2,0 miljoner.

Villervalla: Han tjänar nånstans mellan 95-120k/mån. 175k hade varit skäl att avgå för sportsligt ansvarig.

Tycho: Det har de säkert, men som du skrev det är ju all beskattningsbar inkomst, Pää kanske har lite aktier också som han fått utdelning på, han kanske inte har pensionsavsättning eller så har han. Det vi kan räkna med är att Dahlen har ungefär lika mycket i pensionsavsättning och den beskattas ju när han tar ut pension. Inga märkliga grejer egentligen.

Villervalla: Ok, köper den om nu MPS inte sätter undan något till pension men det var jämförelse men Dahlén som var löjlig då det inte finns en chans MPS tjänar lika mycket. Timrå har lagt mycket mer pengar på Dahlén än MPS.

Tycho: Fast Pää tjänar ca 170 000/mån om man delar det i 12, det är ju inte omöjligt. Dahlen kanske har hälften i pension eller fonder så det stämmer nog.

Per HApps: Bara sluta! Det är all inkomst, oavsett vart det kommer från. Du har ingen aning om hur mycket av detta som kommer från Timrå IK.

Läser i ST att MPS tjändade mer är #54 i fjol.

Lätt ovärda pengar

Pucken: Så tolkade jag det med. Att nästa år är målet mest att överbevisa alla som tippar Timrå som ett av kvallagen.

Topp 6 kändes väl mer som att vi i framtiden skall vara just det, ett återkommande topp 6 lag.

Zäta75: Var topp 6 redan nästa år. Var inte det i framtiden när vi har mera pengar.

3011385 · »