RYGG HANS: Fått för mig han hade hade hus i Malmö också. I nån artikel för något år sedan skulle han bygga bo här uppe permanent även efter karriären. Jag kan ha jättefel också, men det är väl min spekulation. Skulle dock inte alls förvåna mig om han ligger på en lön mellan 170-200k i månaden heller. Typiskt meritbaserad lön.
Villervalla: Expressens stora kartläggning av spelarlöner placerade honom i spannet jag skrev (Dahlén uppges där tjäna 300k+ så de redovisar helheten). De är sällan fel på med sina uppgifter när det kommer till hockeybiten. Pääjärvi har med största säkerhet håvat in från annat håll.
Tycho: Det har de säkert, men som du skrev det är ju all beskattningsbar inkomst, Pää kanske har lite aktier också som han fått utdelning på, han kanske inte har pensionsavsättning eller så har han. Det vi kan räkna med är att Dahlen har ungefär lika mycket i pensionsavsättning och den beskattas ju när han tar ut pension. Inga märkliga grejer egentligen.
Villervalla: Ok, köper den om nu MPS inte sätter undan något till pension men det var jämförelse men Dahlén som var löjlig då det inte finns en chans MPS tjänar lika mycket. Timrå har lagt mycket mer pengar på Dahlén än MPS.
Tycho: Fast Pää tjänar ca 170 000/mån om man delar det i 12, det är ju inte omöjligt. Dahlen kanske har hälften i pension eller fonder så det stämmer nog.
Varför gnälla och måla hin håle på väggen innan man sett vilka som kommer in?! Ett namn hit och ett namn dit och hela HS går bananas och ska lyncha Nubben vid närmsta träd. Kan vi för bövelen lugna oss innan vi sett truppen för 26/27?! Läs mer