1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601604 inlägg · 6212 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
Niklas Anger 2-1, Kapanen chanslös...ajaj....

´Nejjjjjjjjjj

mike66: Nu börjar det

Kasparov: Det är det jag menar, Winnerborg förtjänar en total dissning, MEN, jämför inte alla med honom...

någon som vet hur dagens ES domare är anställda?!..får dom betalt per match eller hur ligger det till?..det ultimata vore fulltidsanstälda domare som jobbade för Svenska Hockey Föreningen eller vad nu föreningen hette..

berglund:

För mig funkar det klanderfritt. Om du inte kommer igång så kan du gå in på Onlinen här på HS så ska jag m fl försöka skriva ner vad som händer allt eftersom i matchen.

Mycket utv visst, men det har även Brynäs haft och inte bara Timrå. I 5 mot 5 är vi dock det vassaste laget än sålänge. Tror att vi har en tvåa mer än Brynäs.

Det här ska vi bara ta.

bucken: Ja, proffsdomare (beskrivningen känns avlägsen) skulle nog höja kvaliten avsevärt.

förbi = förbli

Dream Team: Ja, iofs. Men reaktionerna kommer nog förbi, så länge dommarn verkligen ÄR kass. Som i det här fallet. Och Winnerborg-fallet.
Jag gnäller inte på alla dommare. Bara en del.

berglund: Fö rmig funkar det bra. Vad händer då då trycker på "play"?

PS. Cool TIK08-supporter som dom intervjuade i pausen.

Dream Team: En tanke!!!

Dom flesta spelarna är ju proffs på ett eller annat sätt med ett ströjobb på sidan kanske.
Skulle det inte vara ide´att ha domare på samma sätt.

Berglund: sorry missuppfattning, läste lite för snabbt.

berglund: Nej, jag fixade detta oxå 30 min före kampen..

Kasparov: OK, domarkvaliten är riktigt kass i detta land, sämre än på många år, man längtar nästan tillbaka till Jörgen Grundströms dagar. Men när publiken/lyssnarna gång på gång hänger ut den domare som dömer emot ens favoritlag, tycker jag att man är en aning orättvis. Man bör nog vara lite mer nyanserad i sina kommentarer...

Nu kör vi över Brynäs, för första gången i Gavlerinken...

E det bara jag som har betalt web-radion och inte kan ansluta!!??:/

bucken: Jo jag hörde det. En kollega skulle bila ner, va visst fullt i bussen. Amb -41 kanske åkte med honom?

Dream Team: Nu är det ju så att jag snackar med en kompis som ser matchen... Och sen: Jag bor i Sverige. Jag dissar vem fan jag vill!

amb916: Ja det var ju bra.

Ps Amb-41 är på matchen ds

Kasparov: Sluta dissa domarn om du inte ser matchen!

Kasparov: Ja det var slarvigt att ta 3 mot 5 i början men det fixade dom till.
Skott 9-12 till tik

bucken: Timrå vann skotten trots mer spel i 4-5. ;-)

bucken: Paus 1-1

Ja det var bra att vi kom igen nu tar vi dom i 2 & 3:an

Äsch! Den här perioden skulle vi ha vunnit. Iofs två kvar att krossa Brynäs/Lärking!

Paus nu

Bo Bly: Nära nu 25 sec kvar av pp

Det gäller att dem sätter målchanserna nu!

Nära nu bra pp

Det hänger ett tik mål i luften enligt webradion

Utv Brynäs 17.54

Nu gör vi 1-2 tack

Ja utvisning bif

Timrå har trycket nu

Nu kan vi vända det här

Va faen, är det utvisnings-VM eller..?

Kom igen nu då

5 mot 3 för BIF..

Strax hehe va kul det blir

Jaha 30 min kvar å man är inte ens svettig.
Stenklar seger i kväll 2-5 eller 0-4 har svårt att bestämma mig men 3 pinnar blir det.

bolla:

Det stämmer nog ... Det är ju denna tråd som brukar användas under matcher ås det tickar ju på snabbt !

är det sant att denna tråd har 1960 svar så är det ju rätt ballt!

HH: En poäng är ju helt Ok ! men vi börjar bli så vana att det ska vara full pott varje match ... så här sa Kenta före Luleå matchen: - "Självförtroendet är på topp i truppen. Vi känner oss starka men samtidigt vet vi att det är oerhört viktigt att vi visar ödmjukhet.
- Det som glädjer mig mycket är att samtliga spelare hela tiden är på tå, hela tiden är väl förberedda inför uppgiften."
TREVLIG läsning. Sluta grubbla.. Nu blickar vi framåt !!
Ha en fortsatt skön lördagkväll alla TIKare !!

El Maco: Inte helt rätt för det var Bo Wasa som skrev inlägget.
TGO har nog insett att Starostenko inte behövs i årets upplaga av TIK

The great one: Efter att bara ha setts till två gånger på ett halvår så kommer ett TGO-inlägg. Det KAN inte vara en slump att namnet Starostenko nämndes för första gången på länge av Marcus tidigare idag...

Kanon, 9 spelade matcher o bara en nollpoängare. I fjol hade vi 29 st. Nu är vi i serieledning igen!

HH: Vi har spöat HV i Jönköping också, 1982/83 med 3-2...

Suck stön, satan nu är livet slut, undra vart felet var, dommarn eller nageltrång, gud vad jag kommer att grubbla,,,,

En poäng och sedan plockar vi tre av Brynäsarna,,,,,,Alldrig vunnit i Gavle???? NÄHÄ!!!! är man inte gubbtjurig så går väl saker att ändra på man behöver ju inte hålla benhårt på alla traditioner,,,,,

Är bara HV som vi förlorat mot

Amb-41: Det är pessimisten som blickar bakåt..... Nu blickar vi frammåt, Visst lurar vi Brynäs på poäng

RST: Aldrig vunnit?? Timrå, eller W/Ö, vann säsongen 1956/57 i Gävle med 3-1. Fast du har väl i.o.f.s rätt för då fanns väl inte Gavlerinken...

RST: I år är det våran tur ;-)) Visst lurar vi av dem poäng

« · 137923 · »