1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602155 inlägg · 6213 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
Tredje igång nu...

KÄMPA TIMRÅ!!!

Dream Team: Jo det är ju lätt att berömma när dom leder..

Lind, Nordgren och Styf får beröm i webbradion.

bucken: Låter bra. :o) Jag hade tänkt åka dit, men tyvärr hade jag inte råd. Jaja, får gå på nästa tillfälle istället.

pettsson: Nu är det ju så att det är bara TIK klacken som hörs

Tredje snart igång...

Ungefär 3.500 pers, inte så mycket alltså. Tikarna hörs väldigt bra trots underläget, men vi är ju kända för att hålla på vårt lag i med och motgång så...

pettsson: Ja, både han och Timrås backar har spelat mycket bra hittills denna säsong, ingen tvekan om att det kan fortsätta. Nya tag i tredje. Nordgren har visat matchvinnarskallen tidigare, får se om han visar vägen nu.

Jag har förstått att iaf någon här lyssnar på hockeyradion. Låter det nåt om Timråklacken? Det verkade ju iaf som att det skulle komma ganska mycket folk.

Paus, nära mål i slutet för TIK, skotten 8-4. Kan vi spräcka nollan i början av tredje kan det bli match, KOM IGEN TIMRÅ!!!

Ja, det får man väl ändå se som ett steg uppåt. Fortsätt i samma riktning så får iaf oavgjort och minst 1 poäng. Förhoppningsvis har Kapanen fått tillbaka självförtroendet nu.

Skott 8-4 i andra stämmer inte enligt webradion

paus..............0-0 i andra

Lind nära, kanonräddning av Wanhainen...

fullt lag 18,00

bucken: hallvardsson 2 min

Halvardsson utvisad....

pappin: fullt lag nu

Power-play nu. Jag gissar att Nordgren stänker in reduceringen...!

mike66: Jag tror ssk gör nästa..

nu mål vil vi ha

bucken: Även en SSK'are åkte ut, dock bara på två minuter. Klara detta numerära underläge nu och GASA!!!

ssk 2 min rholin

rådbjer: fullt lag

mike66: Vet inte om han är expert eller om det var han som sa det här, men nånting kan han ju ha rätt i nångång :))

Fast det är väl han som tycker det som tränare o hur han är som tränare vet vi ju :))

Jag sätter inte emot!

Laken: Lindman 2+2 :-(((((((((

Boorken expert?? han som fick kicken från Norsk topphockey.

Kämpa Timrå!

bucken:Kanske man har bättre kondis i NHL än vad man har i Elitserien?Sen har många lag i NHL mer än två målvakter.

Nike89: Hento stod i 49 omgångar i grundserien förra säsongen, plus slutspelsmatcherna mot Modo undantaget andra halvan av den sista matchen då Smid byttes in, så nog går det.

rådbjer:

Om du nu klassar Boorken som expert. Men visst kan det ligga nått i Boorkens gamla beryktade uttalande.

Timrå gör nästa mål. Någon som vågar sätta mot?

Ajajaj ser mörkt ut...

Det sägs ju att de svåraste som finns i hockey är att leda med 3-0... Vi får hoppas att det stämmer!
Kämpa nu Timrå, det enda som gäller är att kriga sig in i matchen igen, Om (?) vi ska förlora så ska vi i alla fall göra det med hedern i behåll!

Jag har dock INTE givit slaget förlorat än...!

Nike89: Hmmm I nhl spelar dom över 80 matcher med 2 målisar...

Vet ni inte att det svåraste är att leda med 3-0, enl. experterna :))

Själv tycker jag att det är roligare att leda med 3-0 men inte att tappa en 3-0 ledning! Visa ord från en vis man :))))

Nästa mål är oerhört viktigt! Ännu visare ord :))

BlackBay:Kan ju vara så att Kimmo har tappat formen.Vad jag hörde var han inte så jätte bra i Torsdags.Det är ju det att man inte kan låta han stå i 50 omgångar och en ev Kvalserie/slutspel.
Låt Freddan stå någon match så snart som möjligt!Detta är inget önskemål utan ett KRAV!

BlackBay: Näe inte enligt folk på plats så är det Kapanens fel utan backarna som bara tittar på puck.

Nu djäklar

bucken:
ja det låter ju inte på webradion som 3-0 speglar matchbilder heller riktigt..... ... kan det månne vara Kimmo som tappat formen lite?

BlackBay: Vi ska inte behöva vara Svaga I Tron. Laget har inte trollat sig till sin placering, allt nervöst yadda yadda är ingen hjälp för ett vare sig laget eller andra supporters. Kom igen Timrå!
SSK på bortaplan är svårt, säärskilt som Poppe "Lundström" och grabbarna var måttligt roade efter besöket i Isstadion tidigare i år.
Backarna är stora och målvakten bra, men med fighting spirit kan de forceras. Kriga på Timrå.

BlackBay:

Jag skrev ju också i ett tidigare inlägg idag att den här matchen var en av de svåraste testerna hitills. SSK är ruggigt starka där hemma. Och ska vi förlora på bortaplan så är inte en förlust mot SSK nått att skämmas över.

Att vi ligger under med 3-0 efter en perre behöver inte betyda att vi har förlorat matchen. Skulle nog tro att med lite flyt så slappnar SSK av nu. Då vi får troligtvis nästa mål och sedan så är det match igen. Svårare än så är inte ishockey.

BlackBay: Pratat med folk i hallen och Timrå har spelet men backarna tittar på pucken för mycket tror dom kan vända det i andra efter lite skäll..

mike66:
bara det att vibbarna känns igen från förra säsongen då det nästan jämnt var 2 eller 3-0 efter en period på bortamatcherna.....
Men det var då.... i år har ju bortaskräcken lagt sig...... troligtvis

Red Rocker:

Lägg av. Man kan väl inte ge upp när det är två perrar kvar att spela?

Losers!

mike66:

Jag har gett upp....:(hoppas inte laget gett upp)

Dream Team:

Ähh lägg av nu. Mer än halva matchen kvar att lira och det börjar att gnällas om att matchen är körd.

Nu slappnar SSK av och vi är snart inne i matchen igen. Inget neggande nu, tack!

Vi är Timrå och vi ger aldrig upp!

Perioden slut, ajajaj.....

Paus?????????

Tid 19,44

Helvete. Pinsamt. Skärpning.

« · 147185 · »