1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601903 inlägg · 6213 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
gud: Nä, inte ens där! För det är fastslaget att inget lag nånsin har börjat så här bra!

Så det så!

Abron: Ja ja...nu var det ju inte SM-guld jag menade: Det är den slutliga triumfen, den självklara euforin. Men det är knappast unikkt...varje år är det nåt lag som vinner. Vissa har iofs vunnit fler titlar än de andra och är unika för det. Men en sådan här inledning på ES, en sådan här dominans i världens näst bästa liga, det är också unikt! Det är det inget annat lag som kan stoltsera med!

Därmed inte sagt att jag på något vis jämför det med ett SM-guld, än har vi inte vunnit nåt. Å får jag välja mellan en sån här inledning som inte leder nå´nstans mot en miserabel som slutar i SM_guld så väljer jag naturligtvis den miserabla varje dag...

Fast nå´n gang ska man ju sluta fega och vara så j-a Svenskt försiktig...så nu har jag bestämt mig, i år blir det SM-guld! ;-)

T T:

Under bordet kanske??

Var är Lill-Hinken?

mikenomad:
Vi kan ta å ttta på vilka som vunnit SM-guld de senaste 20 åren, så finns det massor av unika upplevelser, eller ?
Det är inte unik i svedala att det går dj,,, bra för Timrå, när det gäller själva handelsen, men det är unikt för f.d Wivsta Östrand.....

mikenomad:

Västra Götaland??

Abron: Var utanför Medelpad har man upplevt nåt liknande då?

mikenomad:
I vart fall unikt i Medelpad !

Fy f-n vad jag är stolt över att vara tikare! Idag satt jag i E.on och såg ett mäktigt hockeylag tvåla till fjolårsfinalisterna utan att för den skull glänsa....tyder på klass det! Håller med T. Johansson; det vi upplever f.n. är tamefan unikt, inte för oss tikare bara. Unikt i Svensk hockeyhistoria!

Hmmm...smaka på de! :-D

LingaN: Oscar Sundh fortsätter att spela bra, blir inte förvånad om han presenteras i 3:-truppen till veckan.
Hoppas dessutom att Hedström tackar nej (om han blir uttagen), han skulle behöva uppehållet att träna sej iform och inte spela betydelselösa matcher med 3:-

Backlund, Strålman, Warg och Sundh kommer med...

Bo Bly:

Skönt med stabilitet där bak.
Heja Johan!!!!

Ännu mer poäng till samlingen för en slutspelsplats..Skönt..

Skarin: Avenyn är dödens näste ;)

LingaN: Man lyckades ändå ta fel tråd. Givetvis så skall det vara den jag skriver i nu.

RocknRolf2: Håller med vi har alldeles för liten arena 5 800 är långt ifrån många av de andra lagen som tar in 8 000 eller fler. Det man har läst i tidningar mm är att utbyggnad av 700-800 är möjligt men jag vet inte om jag tycker det räcker? Vi behöver ca 1500 - 2000 mer platser.

Kolla in denna +/- tabell 7 tikare bland de 15 bästa "Svebba" 3:a:

1 51 Hannula, Mika HV RW 15 15 6 9
2 4 Åkerman, Johan HV RD 15 13 4 9
3 7 Svedberg, Johan TIK LD 16 11 3 8
4 12 Carlsson, Robert TIK C 16 10 2 8
5 7 Sjödin, Tommy BIF RD 16 16 9 7
6 39 Svartvadet, Per MOD C 15 14 7 7
7 6 Strålman, Anton TIK LD 16 12 5 7
8 32 Hahl, Riku TIK C 16 11 4 7
9 23 Skogs, Thomas MIK RD 14 10 3 7
10 20 Eriksson, Tim LHC LW 15 11 5 6
11 30 Kokko, Petri TIK LD 16 11 5 6
12 17 Hynning, Fredrik LUL LW 14 10 4 6
13 33 Emwall, Fredrik LHC C 15 10 4 6
14 71 Hedström, Jonathan TIK LW 16 10 4 6
15 17 Andersson, Johan TIK C 16 9 3 6

Högsta prioritet för klubben nu måste vara att bygga ut arenan så fort som möjligt. 1000 platser till borde inte vara en omöjlighet till nästa säsong

Skarin: Men Backlund då för farao!? Jag vet, glömde honom....

Hassebo: Avenyyyyyn ;)

Finns det någon fler 30-årig svensk elitseriespelare som inte har gjort någon landskamp?

Bengans bomb: Nylander till Karjala!

RTS: Lägg gärna till Sundh, Svensson, Regin.......Hallin.

Tredje perren var fantastisk på alla de sätt och vis. Trots att domherren höll på att hjälpa indianerna in i matchen med utvisningen på Robban vid ställningen 2-1.

Yeah!!

Svedberg, Styf och Nylander bäst på plan, Svedberg grymt stabil idag. Eller som Clintan sa i Dollarfilmerna: BRAVO

Peter Nylander var verkligen värd att vinna kvällens lirare. Tredje kedjan var otroligt bra! Grymt imponerad. Vi får se om BÅG (Magnus Sjöstedts förkortning på Bengt-Åke Gustafsson) tar in någon ifrån tredje kedjan.

Essvikare: Robban och Svedberg ligger 3:a med +8 i hela ES.

Kerstin_k: Jag tyckte dagens match mest var mittzonsgegga...

Men en stabil seger som aldrig kändes riktigt hotad.

Per HApps: Ja, Ja, den var bra men kom ändå inte upp i klass med 1:a perioden mot Modo i Swedbank Arena.

Kerstin_k: Ja det skulle vara väldigt roligt om Timrå skulle kunna ta 3 i hos LHC.

TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA!

Per HApps: Tredje perioden var, precis som du säger, en fröjd. Otroligt stabilt från vårt Timrå IK. Underbart att beskåda.

Vore ju på tiden att något lag knep ett poäng i cloetta. Skall det bli Timrå månne..?

Sune:

Det är ju det jag menar, så urusel som man kan tro, enligt detta forum, att han är - övergår mitt förstånd.

Heja Johan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

John K:
Tredje perioden var en fröjd för ögat att beskåda. Hoppas att dom står upp bra mot LHC på måndag.

John K: Japp. Kändes som om stora delar av östra skrek med då.

nectis: Jag var där och hörde inte någon sådan kommentar. Däremot skrek man "HOPPA SALO"

Timrå IK är dom bästa!!!!

Nu blir moderatorn som raderade mitt förra inlägg nöjd och glad, inte komma in och komma i Timrås snälla och rara humorslösa gb inte. Hårda krav här på vad som skrivs....

Essvikare:

Ja annars så var ju Svedberg inne på minst två mål framåt också...

nectis: Löfbergs Lila Arena har utrymts mitt under pågående elitseriematch.
Enligt uppgifter till Expressen rör det sig om ett bombhot.
- Vi säger ingenting just nu, säger vakthavande på polisens ledningscentral i Värmland.

rödovithockeydy: Tråkigt när sånt där ska hända i svensk ishockey.

dr-nix: dr-nix: säkert sura karlstadtöser ..

El Maco:

Kul att Johan är med och endast 1 mål i baken.
Lysande Svedberg!!!!!!!!!

rödovithockeydy: jo såg det på aftonbladet.se

Jaha, ett bombhot...

dr-nix: bombhot tror jag det var..

rödovithockeydy: mm jo såg det på texttv, undrar vad som hänt..

hallen utrymd i karlstad

TIK har med denna seger 12 poäng ner till tvåan.. (som fortfarande är LHC tror jag)

42-30 i skott? Är det en praktikant i båset eller var det vilda västern där ute?

RocknRolf2: Jaa, hur skönt som helst . Nukan man sova i natt också.

TIMRÅ IK!

Slut 4-1. mycket stabilt

bucken: Ett lag i Sverige! Finns bara ett lag i Sverige!

ojojoj nu måste jag gå å äta me gästerna hare bra och grattis till ännu en seger

Också äre bra drag från publiken också, skönt att höra . Varit bra drag under hela matchen.

TIMRÅ IK!!!

« · 777757 · »