Abron: Ja ja...nu var det ju inte SM-guld jag menade: Det är den slutliga triumfen, den självklara euforin. Men det är knappast unikkt...varje år är det nåt lag som vinner. Vissa har iofs vunnit fler titlar än de andra och är unika för det. Men en sådan här inledning på ES, en sådan här dominans i världens näst bästa liga, det är också unikt! Det är det inget annat lag som kan stoltsera med!
Därmed inte sagt att jag på något vis jämför det med ett SM-guld, än har vi inte vunnit nåt. Å får jag välja mellan en sån här inledning som inte leder nå´nstans mot en miserabel som slutar i SM_guld så väljer jag naturligtvis den miserabla varje dag...
Fast nå´n gang ska man ju sluta fega och vara så j-a Svenskt försiktig...så nu har jag bestämt mig, i år blir det SM-guld! ;-)
mikenomad: Vi kan ta å ttta på vilka som vunnit SM-guld de senaste 20 åren, så finns det massor av unika upplevelser, eller ? Det är inte unik i svedala att det går dj,,, bra för Timrå, när det gäller själva handelsen, men det är unikt för f.d Wivsta Östrand.....
Fy f-n vad jag är stolt över att vara tikare! Idag satt jag i E.on och såg ett mäktigt hockeylag tvåla till fjolårsfinalisterna utan att för den skull glänsa....tyder på klass det! Håller med T. Johansson; det vi upplever f.n. är tamefan unikt, inte för oss tikare bara. Unikt i Svensk hockeyhistoria!
LingaN: Oscar Sundh fortsätter att spela bra, blir inte förvånad om han presenteras i 3:-truppen till veckan. Hoppas dessutom att Hedström tackar nej (om han blir uttagen), han skulle behöva uppehållet att träna sej iform och inte spela betydelselösa matcher med 3:-
RocknRolf2: Håller med vi har alldeles för liten arena 5 800 är långt ifrån många av de andra lagen som tar in 8 000 eller fler. Det man har läst i tidningar mm är att utbyggnad av 700-800 är möjligt men jag vet inte om jag tycker det räcker? Vi behöver ca 1500 - 2000 mer platser.
RTS: Lägg gärna till Sundh, Svensson, Regin.......Hallin.
Tredje perren var fantastisk på alla de sätt och vis. Trots att domherren höll på att hjälpa indianerna in i matchen med utvisningen på Robban vid ställningen 2-1.
Peter Nylander var verkligen värd att vinna kvällens lirare. Tredje kedjan var otroligt bra! Grymt imponerad. Vi får se om BÅG (Magnus Sjöstedts förkortning på Bengt-Åke Gustafsson) tar in någon ifrån tredje kedjan.
Nu blir moderatorn som raderade mitt förra inlägg nöjd och glad, inte komma in och komma i Timrås snälla och rara humorslösa gb inte. Hårda krav här på vad som skrivs....
nectis: Löfbergs Lila Arena har utrymts mitt under pågående elitseriematch. Enligt uppgifter till Expressen rör det sig om ett bombhot. - Vi säger ingenting just nu, säger vakthavande på polisens ledningscentral i Värmland.
Högintressant kraftmätning detta. Ifjol drog Mitell ner småbyxorna på Jokinen i första mötet, sen var vi helt chanslösa även resterande tre möten. Vi får väl se, men att vi skulle gå in med samma helt ocyniska uppsyn i detta i år ... | Läs mer
Så det så!