1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582347 inlägg · 6215 ämnen

Händer det nåt?

« · 597210 · » Till forumet


Sv: Händer det nåt?
Minst poäng
Sämst hittills på den fronten är Väsby IK säsongen 87/88. De tog då ynka 3 poäng på 22 matcher (på den tiden försvann de två sämsta lagen från Elitserien redan efter juluppehållet). Det ger ett snitt på 0,136 poäng/match. Leksand har hittills snittat 0,1. Vi har rekordläge.
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
Det vore grymt roligt om Leksand kunde slå Väsbys rekord, från säsongen 86/87 eller när dom nu var upp. Dom snickrade väl ihop en 3 poäng typ.

Tar Leksand sig över 10 poäng ska dom ha bragdguldet.
Kommentera


Sv: Händer det nåt?
Kerstin_k:

Lika bra att Pirro fick gå, för hans egen skull. Så han slipper ha att göra med amatörerna i deras så kallade "ledning".
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
Tycho: Precis. Nu gäller verkligen "Är Du så j-vla bra sjchälv då..?"
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
TIK Älskaren: Det där kom ju inte som en chock. Frågan är om det hjälper överhuvudtaget. Om man läser vad den samlade expertkåren tycker så är det ju kvalitén i Leksand som brister, inte tränaren. Men något måste dom ju göra och det är ju lättare att sparka en tränare än ett helt lag.

Så här, med Leksands perspektiv, är jag relativt nöjd med att vi "bara" behöver leta efter en eventuell målskytt.
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
TIK Älskaren: Tänkte precis skriva "Vi visste redan att Sloan var klar" innan jag såg Pirros fula nuna... =)
Upp till masken att visa lite tränarkompetens, till skillnad från hans andra jobb...

TIK till slutspel, Leksand åker ur!
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
TIK Älskaren:

Masken i stället...Snacka om kris. Det snackas om Leksandsandan, var finns den ???

Det är bara att inse, Pengarna styr, men visst påverkar lagandan.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera


Sv: Händer det nåt?
Skarin: Får se om han kan bli en Manderville karaktär på planen. Jag tror vi kommer får se lite mer fart från Blake som också är mer rak i sitt spel och vågar gå mot mål.
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
Hade hellre sett Rem Murray med mer offensiva kvaliteter! Men Blake Sloan känns inte på något sätt som en dålig värvning. Skönt med lite amerikanskt kött och blod i laget också ;) Here we go.
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
Anders Eriksson på G till Skellefteå.
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
Janken, Rülf mfl.: Men är verkligen Hirsch en man för 50 omgångar plus slutspel/kvalserie? Det är precis som Frella varit inne på tidigare som så att karln är oduglig med klubban, han var väl hyffsad på att mota puckar. Men det krävs så mycket mer av en målvakt när hockeyn ser ut som den gör, speciellt i Sverige. Se på Fredrik Norrena, jag hatar karln, men han är enorm med klubban. Oksa är också duktig med klubban. Det behövs för att sätta igång snabba anfall, och så vidare, va.

Jag förstår inte varför folk inte har större ambitioner eller kan vara mer vidsynta, skönt som fan att Nubben inte kan sorteras in i den skaran. Hirsch flänger runt i Europa för att dra in lite pengar och avsluta karriären på ett lattjo sätt. Känns lite humbug för min del.

Sen så får vi ju se vad Oksa kan bli om en låt säga 10 omgångar, det han visat hittils är ju inte riktigt vad man kan kräva. Han har inte alls varit dålig, bortsett LHC borta, men han är instabil. Big time. Osannolik tur senast i slutet av matchen mot SSK, vi som var där minns ribbträffen i slutet.
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
Janken: Jag var lite orolig för Oksa men jag har aldrig dömt ut honom. Ja menar, efter DeRouville måste Timrå väl ha lärt sig ett och annat om hur man plockar målvakter?
Nädå, han behövde lite tid att komma i den rödvita dressen bara.
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
Men... Var det inte tänkt att man skulle ersätta Nordgren med en ny forward? nu när man skickade Lakkonen oxå ska det då värvas en till..? eller skiter man i det helt enkelt.. kommer det kanske en till när nästa fönster står på vid gavel?!
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
Laken:

Det var ju du som inte var orolig för lakkonen... Han var ju en klass spelare enligt dig. Men det är lättare att göra poäng i den finska ligan där det är öppnare spel.

Men jag själv hade fel också, men man kan inte alltid stirra sig blind på poängskörden...

i kvällens match så är jag nöjd men en poäng, vi brukar alltid förlora mot modo i kempehallen när vi vunnit 3 raka.
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
Tycho:
Du kan inte vara nykter!

Visst såg Hirch knepig ut i sitt spel.. Men det spelar väl ingen roll så länge det är tätt...
Jag hade hjärtat i halsgropen första matcherna jag såg honom men han visade annat.

Herrejisses! En målvakt som räddar en kvartsfinal med brallorna är en typisk matchvinnare....

Sen kan jag villigt erkänna att jag börjar förlåta Oksa... Han verkar ha fått in flytet. Det kan faktiskt vara så att han behövde lite tid för att komma in i ES- spelet...

Men döm inte ut Corey Hirch... Han må vara fladdrig och sprallig i buren.... Men en mycket duktig målvakt... det är han!
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
Puh... Det kändes som en lättnad att få höra att Sloan var klar för TIK. Ingen poängspottare precis, men då kanske vi hade varit tvungen att söka på en annan planet. För just nu så dräller det inte av dem. Det hade väl kanske kunnat vara kul att se Fleury i Timrå men jag tror inte det skulle ha funkat på något plan utom möjligen poängmässigt.
Att få in lite mer attityd känns som väldigt viktigt eftersom det till var detta som kändes som mest oroande i seriestarten, att inte ens viljan fanns. Tror det kan ge det utrymme och den tiden som behövs för de andra spelarna att kliva fram och bli poänggörare.

Notering angående Hirsch:
Var det bara jag som tyckte han var en väldigt fladdrig målvakt. Jag var INTE trygg med Hirsch i målet. Det var tappade puckar och okoncentrerat spel. Tyckte inte heller han var så bra på att få tag i pucken. Däremot fick han faktiskt puckarna ner i sarghörnen.
Jag skulle satsat på Oksa, Asplund(efter att ha hört rapporteringar från matcherna) vilken dag som helst i stället för Hirsch.

Ikväll ska jag för första gången iår se en Timråmatch och det ska bli intressant att se både spelet och Oksa i målet.

TIIMRÅ IK ÄR DE BÄSTA!
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
mikaelkarlsson: Precis min tanke, jag tror att han har blivit lovad mycket mer istid i TIK.
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
65selander:Nä han blir väl förpassad till 3 eller 4 femman när Peter N är tillbaka det vill han väl inte
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
orion: Det var min första tanke oxå...och säkert alla andras oxå...:) Men är han hårt arbetande och kan hålla undan lite så får kanske våra målskyttar chansen att komma in på mål lite lättare...Inte vet jag men omöjligt är det ju inte...Blir spänande att se honom iallafall...
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
orion: Han vill väl inte sitta på bänken kanskew ;-)
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
General Lee: "Inte begåvad med särskilt offensiv talang", lät ju inte så bra, men hårt arbetande i defensiven. Vi borde alltså ha nån kille till, en målspruta.
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
Härligt som fan. Presterar han i nivå med vad man kan förvänta sig blir det ett perfekt tillskott. Underbart.

På tal om underbart, hoppas att alla kollat in tråden "Savagestetik för målvakter" på Luleås hemsideforum. Väldigt intressant. Om inte annat borde vår kära Rolf gilla slutsatserna som dras.
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
MixMasterMike: Jag får en bestämd känsla av att det är en liten ny "Mandytyp" vi kommer att ha i vårat RödVita gäng...Känns bra..
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
Underbats skönt att slå Looben på fingrarna!!

Hittade en sida där det stod lite om Sloan. Se länk.
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
MixMasterMike: Super!!!
Undrar varför Färjestad inte öppnade hästhandlarbörsen ännu större?
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
pettsson: Riktigt bra.....
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
Ann: Kom ihåg när vår senaste NHL spelare kom till klubben, om det bara finns lite av Mandervilles tjurighet i honom så spelar han på lördag, om han hinner hit förstås.
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
pettsson: Det där var fan roligt! ;)
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
MixMasterMike: Ja, om han råkar i bråk nån gång så har vi ju ramsan färdig:

"SLOAN PÅ KÄFTEN!"
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
Kerstin_k: Japp...det var skönt.
Tror det kan bli bra trots allt...Litar på att Nubben vet vad han gör.Ska bli kul att se killen spela.Undra om han hinner hit o förberedas för Lördagens match?
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
Ann: Härligt att vi vann kampen om honom, nu återstår det bara att hoppas på att det är ett bra nyförvärv.
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
MixMasterMike: Mhm...blir spännande att se utvecklingen på det förvärvet. Okej killen är ingen målskytt men är han en hårt slitande spelare som kan ge lite plats åt andra eventuella målskyttar kan det säkert bli bra.
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
MixMasterMike: TIK tog hem potten - får vi hoppas....
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
mikaelkarlsson: KLART!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
Kerstin_k:Ja men artikeln kom ju igår 16.30
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
rupert: Ett par timmar var det väl som gällde i går när den första artikeln om Sloan dök upp. Det borde ju innebära att det är, om inte helt klart, väldigt nära att bli klart. Jag hoppas att vi får honom.
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
TIK Älskaren: I den artikeln står att det skulle bli klart om ett par timmar....så nu väntar man med spänning!
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
RöDaBaSkErN: Kan "personliga problem" som det antyddes i dagens ST ha nå´t med saken att göra?
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
Men det lär väl bli Färjestad som får honom :(
Kommentera


Sv: Händer det nåt?
Laken:

Bra Laken! Fint inlägg du skrev om den ekonomiska aspekten av det hela.

Till er som vill att fler junisar skall in i spelet efter hand säger jag bara, kolla på träningarna så får ni se hur många som prövas för kommande elituppdrag. Det pågår alltså, Kenta & Micke vet med all säkerhet vad dom håller på med.
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
För mig en gåta varför Laakonen haft så svårt att lyckats i Sverige om man kollar in hans statistik från finska ligan...

www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=12454
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
TIK-Supporter: Okej, då gör vi så här. Vi går halva vägen var!
"Vi" värvar en transatlantisk ytter och flyttar upp tre st. juniorer. ;-)

Lillasyster - Timrå IK 2 - 4
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
dunderklumpen:
JaJa. Då är frågan varför har vi 7 centrar? Om nu Krykov inte fortsätter hoppas jag att man vågar satsa på regin som center i 4 kedjan och ersätter krykov med en sylvass ytterforward.

Tror nog att sloan kommer till Timrå, man kan nog höjja hans lön då man givit Laakkonen sparken.

Färjestad skulle fått besked idag och det har man inte fått.

Hoppas det är en positiv idikation till att han inte hamnar där utan i timrå lagen har typ samma poäng 12 resp 15 så. Helt omöjligt ska det inte vara.

Leksand tror jag inte det blir i alla fall.
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
TIK-Supporter: Du glömmer att Maderville är center egentligen.

-Dunderklumpen
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
Laken: det hadlar inte att ta bort ngn det handlar om att få spelarna att ge sitt yttersta hela tiden finns konkrens för att spela matcher kommer fokus ligga mer på att satsa gärnet. för att få chansen till match. visst blir det mer press på spelarna men med tiden kommer det bli bättre då alla satt sig in i det nya systemet.

Menar dock inte att timrås spelare inte ger järnet idag, för det gör det.

Det ha lyckats vinna 3 matcher i rad och imon krossar vi lillebror.
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
TIK-Supporter: Sedan måste du komma ihåg en sak till. Alla värvningar är en EKONOMISK FRÅGA också!

Det är lätt för oss supportrar att bara säga/skriva värva, värva. Men man måste hela tiden inom Timrå IK även ta hänsyn till de ekonomiska ramarna. Där har klubben varit, och är en förebild inom svensk idrott!
Kommentera

Sv: Händer det nåt?
TIK-Supporter: Du svarade inte på mina frågor.

Se där! Sex centrar till och med...

Man kan inte värva med tanken att "snart blir nog någon skadad".
Man får se vad som händer och agera utifrån det.

Jämför med andra elitserielag och se att våran trupp inte är så tunn som du vill ge sken av! Några fler juniorer borde man dock kunna flytta upp, där håller jag med dig!

En till offensiv transatlant, sedan är jag nöjd - tills vidare...
Kommentera

« · 597210 · »