1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 605177 inlägg · 6213 ämnen
2945862 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Jadu: Ja 3 pinnar ä ett måst ikväll om vi ska häng mä Kvartinggänge 💪💪💪
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏

Sv: Apropå nånting...
Rico01: Så deras VD är ett fyllo?
Är det han och Toby jag ska träffa på fiskafänget i sommar…?

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2025-11-29
Ty Rattie är väl avhandlad här men ändå. Nu verkar han vara i LHC's frysbox. Värt en chansning säsongen ut? Kan han vara trubbigare än Boyce, Pääjärvi, Lilja m.fl? Hot med bra skott i PP behövs.

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2025-11-29
Angående Nubben så ifrågasatte jag värvningsstrategin under gårdagen. Det jag menade är ungefär:

Värvningarna som kostat har i stort sett fallit ut väl. Räknar man in panikvärvningar under brinnande säsong ser det lite sämre ut, men de värvningarna är svåra.

Värvningarna av unga spelare har också varit lyckosamma för det mesta. Många av de spelarna har tagit både ett och två kliv. Titta bara den här säsongen: Sundin, Freij, Eriksson (halvny) och Genborg. Det är ett mycket bra resultat.

Däremot har det gått sämre när det har värvats spelare med några säsonger på högsta nivå i bagaget. Där har man fått ungefär vad man kunnat förvänta sig. Andersson kom som en defensiv center och förblev en defensiv center, man kan säga detsamma om Westfält. Och hårt kritiserade Lilja kom med ett poängsnitt på 0.2. Han går mot en liknande notering.

Min slutsats blir därför att det behöver bli en än tydligare kombo av stjärnor och ungt och oprövat. Spelarna i mellanskiktet, som kostar en hel del, ska man nog stå över i större utsträckning i framtiden.

Min tanke. Jag utger mig inte för att vara expert.

2945862 · »