1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 611491 inlägg · 6214 ämnen
3024314 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Labban: Klubben valde riktning med Jokinen. Jokinen drog och riktningen pausade. TS skulle bara hålla oss över vattenytan och det ”lyckades” vi med. Vi ”säkrade” kontraktet 3p för tidigt bara och höll på skita i det blå skåpet. Ingen förutom kanske junisarna ville spela slutspel. Play in hade med största sannolikhet varit en minusaffär, kvartsfinal hade blivit en förnedring. Ingen var där tankemässigt för att fortsätta spela.

Nu är Gath här och det är faktiskt inom ramen för den riktning Kapanen tog, den vi ville föra ner bland juniorerna. Nu är vi tillbaka där vi ska vara rent speltekniskt. Frågan är om vi har truppen för det. Och har råd med artistkontrakt och spelare på JVM.

Laken: Hur spelarna kan bli bekväma efter att slippa kval är bortom mitt förstånd. Vi hade ju chans länge på play-in.

Någon som vet hur det ligger till med bonusar och så i Timrå IK när laget går till slutspel?

Sv: Silly Season 2026-27
Andersson: Plus att fysiskt gärna klara av en tackling tuffare än pojkhockey.

Andersson: De som ska in efter honom behöver definitivt ha de poängen i kroppen.

Gathlopp: + MINST en spelare till som klarar 30

Smörgåsen : vi behöver iaf MINST 30p från honom.

Gathlopp: Så är det. Tror inte han kommer vara dominant och ösa in poäng. Men mitt hobby-öga säger runt 30 poäng här.

Smörgåsen : Näst intill omöjligt att göra en rimlig bedömning om man inte får betalt för tiden man behöver lägga ner. Man måste i så fall nöta minst 30-40 matcher där man bildar uppfattningen i vilka sammanhang han bidrar/gör det sämre. Poäng i sig säger ingenting. Krigar man in mål eller är man hjärnan bakom ett mål, vad gör motståndaren, bjuds det på ytor lr skapar han ytor, vilket tempo var det, vad tilläts i förstörande spel osv.

Det är här man skulle behöva verktygen alla klubbar och vissa journalister har. Skriva in namnet och få alla byten på video på just den spelaren. Dom får betalt för det dom gör och förkortar arbetet med 97% på samma gång.

Här har vi inte en chans, sen kan vissa tro mer eller mindre på värvningen. Det stannar ändå vid en ytterst tydlig hobbyscouting. Så man får helt enkelt tro på att alla positiva sidor hos Kivenmäki går att applicera på SHL.

Red Bulls: Ordning på Gallo. Bra grabb

Red Bulls: En väldigt märklig liga.

Ska bli intressant att se Kivenmäki nästkommande säsong. Reflekterade lite över kvaliteten i finska ligan, en sån som Vilmos Gallo har lika många poäng som Kivenmäki i slutspelet till exempel. På två färre spelade matcher dessutom.

Sjukt svårt att veta kvaliteten över ligan känner jag.

Smörgåsen : Såg inte matchen med han gjorde säkert sitt jobb som han har gjort så länge jag följt honom!!🤣😎🇱🇸

Gathlopp: Kivenmäki med ett ass idag. Dom torska med 5-3 dock. Men han har riktigt fina händer alltså. Den där spelförståelsen bör han definitivt kunna få utdelning på i SHL också, framför allt i powerplay.

Gathlopp: Ja idag så fixar jag lite slantar till ungdomarna i Timrå genom min föredetta chef!!! Jag har dragit in en riktigt vacker slant på trav så han kommer att få 10k att foga in i sponsringen!!!🤣🤣🇱🇸o dom ska bara gå till ungdomsverksamheten!!😎🇱🇸🤣

ante08: ja det vore själva fan om dom inte lyckas till slut. Vi har redan passerat parodi så ett misslyckande till känns totalt orimligt haha.

Gathlopp: Hudiksvall har ju varit det bättre lagt rent spelmässigt båda dom här matcherna. Det har bara varit målen som saknats. Tror det kommer att göra Hudiksvall gott att få slippa hemmaplan i två matcher nu. Inte helt omöjligt att man klarar av och stänga serien på Gotland med två segrar.

RYGG HANS: galen statistik. Undra hur dom tar denna torsk efter att ha gått som tåget.

28-15 i skott och 3-6. Nästan som att Timrås demoner svävar ovanför arenan.

Gathlopp: 3-6 blev det. Senast de förlorade hemma var mot Troja i finalen för ganska precis ett år sen (20/4-25). Sjukt.

Gathlopp: Vi har ju så där 150 bortamatcher i Småland varje säsong så då ska vi nog kunna fixa att åka till Visby också även om Hudik vore att föredra.

Rip Kirby: unnar Hudik att lyckas efter 500 försök. Men, lite roligt hade det varit att se modo bränna resekassa på visby borta. Win win dvs.

16 gånger degen på Hudik inkl förlängning nu. Sätter en liten chanspeng.

Jåkkinen: Ojojoj 😭😭😭!!!!

Jåkkinen: För Hudiks del tyvärr 3-5 just nu.

Rip Kirby: Svänger fort i hockeyettan 😂

RYGG HANS: Två snabba från Hudik nu och 3-4. Vi får dramatik!

...så tänkte Hudik strula till det för sig... igen. Började darra redan igår och idag ser det ut stt bli torsk. Blir spännande att de hur det tacklar två raka bortamatcher nu.

Gooode: Liten hint. Plan finns om Boyce men inget klart.

Laken: Att Dahlén indirekt stod för typ 50 procent av vår målproduktion kan ju vara en av de större anledningarna med?

Men sen hoppas vi ju att flertalet spelare höjer sig med en mer framåtlutad hockey än under TS. Annars blir det en ångestsäsong framför oss.🫣

Gooode: Jag tror Boyan hade passat perfekt på marknadssidan.

Social och likeable kille. Kan nog absolut sälja in Timrå IK på ett bra sätt till "kunderna" 👍

Men han kanske fortfarande har drivet att arbeta mer på sportsidan? Framtiden får visa helt enkelt!

En sak som slog mig idag, säkert diskuterats här tidigare, men tänker på en eventuell roll för Boyce i föreningen. Kan det vara så att han tar Nordgrens plats i sportrådet? Blir nån typ av scout eller nåt åt det hållet?

Lär vara svårt att hitta en bättre kille som står upp för varumärket Timrå IK än bojjan.

Eller kanske på marknadsidan? Tycker den känns rätt trött i dagsläget.

Jag skulle har svårt att tacka nej till sponsring om Boyce kom med en bullpåse och snackade lite hockey.

Tom Topp: ja du skulle väl omfattas av de också? Haha

Laken: exakt. Där spelar det ingen roll vad tränarens namn är.

Nu när vi snackar högre kravställan till kommande säsong osv osv.
Bara det inte blir som i HåVee71.🙄
Uppladdat:

500x0-screenshot2026-04-18-08-53-09-337-editseaftonbladetstart.jpg

Dexter : Biteline?, när det finns Inez i Sörberge och Kebaben i Vivsta

3024314 · »