Nisse1: känns långsökt. Vilken roll skulle han ha i Detroit? ..tror att han utvecklas bättre i en etablerad shl roll med 18-20.min. i timrå.. snarare än att harva 7-8 min i Detroits 4e... Iaf redan till ,26/27
Mappe: Nej jag tycker det känns som ett långskott med. Kan inte riktigt se vad vinningen av att stressa över Genborg redan till nästa säsong. Lät han få ytterliggare en säsong till i SHL med en stor roll. Och vara redo på riktigt när han åker över.
Nisse1: Hoppas att Mattias Persson har fel. Skribenten på Expressen alltså. Att han bara killgissar litegrann.
För skall vi inte bara ersätta Dahlén och till 110 procent behöva få träff på de spelarna(antar det blir 2 då ryktet sagt så). Utan också behöva hitta en ersättare till Genborg och för hans kaffepengar. Ja då kan vi likväl kasta in handduken på riktigt.
Nej men. Tagga silly 27/28 då. Vad finns på den Hockeyallsvenska marknaden?....
JanneH:Var inte bara PP som sög egentligen ..Är ju nästan alltid vår ineffektivitet som skiljer oss mot de flesta andra lag då vi är bra med i de flesta matcher. Vissa matcher undantagna naturligtvis, det visar dessutom div statistik på. Då vi ligger i topp ang chanser men i botten ang effektivitet. Kvaliten i bredden tycker jag absolut att vi har..det är i spets och offensivt som Dahlen blir lite väl ensam... Kommer iaf framöver bli sjukt spännande att följa hur och med vilka individer man tänkt ersätta honom med...
Brodda13: Nej precis. Man märker ju att Genborg och även Ivar Stenberg inte kan dominera på samma sätt i SHL som i JVM. Så bra att inte ha för höga förväntningar. Men nog tror jag att Genborg lär göra ett antal mål och poäng till denna säsong. Speciellt då han spelar med Dahlen och Pettersson. Pettersson har en fin streak nu förresten med många poäng de senaste matcherna. Roligt att se.
Söderöver: Vi skakar ju Frölunda iaf lite även om vi har sparkapital i Wedin och Lundmark mfl som snart är tillbaka. Med dom tillbaka och en frisk Genborg med full kraft tror jag att vi kan vinna mot Frölunda. Att slå ut dom i ett slutspel är ju ingen omöjlighet om stjärnorna står rätt. De vill nog inte ha oss i ett slutspel tippar jag på med tanke på förra året också.
Men det viktigaste i närtid är att vinna mot LHC och Färjestad. Det blir otroligt viktiga matcher. Jag hoppas att man fortsätter med Juel. Bara 2 insläppta igår är inte dåligt. Man måste inte byta målvakt bara för att man förlorar en match punkt.
Cobbel: Sen är det också med Genborg att man kan inte förvänta så mycket av han. Han har gjort det otroligt bra och långt över förväntan men att sitta och tänka han ska vara en bärande spelare i laget tycker jag är fel och lägger onödigt stora förväntningar och förhoppningar på en sån kille. Det här är trots allt hans första SHL säsong på riktigt. Det har också varit mycket ståhej med JVM och allt därkring liksom det kommer säkert dippa och det är fullt normalt.
Söderöver: Jag håller med dig i mångt och mycket, framförallt kring Genborg. Det syndes på hans spel att han är lite tagen av sjukdomen han haft. Farten fanns inte riktigt där.
Något som jag dock tycker spelade hela laget igår (trots bra genomförd match) var slarvet med pucken. Det var många bakomryggen passningar, lite sköna chanspassningar utan adress.
Det kändes som att det saknades lite kommunikation mellan varandra, vilket ledde till att vi satte oss i situationer som kostade oss mycket energi utan att de borde ha kostat oss mycket energi.