1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607676 inlägg · 6214 ämnen
3005389 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
RYGG HANS: Att Timrå spelat färdigt säsongen måste ju vara det bästa som ST. Nu kan de göra en liten liten artikel om allt, oavsett storlek på nyheten. Till exempel den bländade journalistiken kring att Marklund lämnar.

De hade ju lika gärna kunnat lägga en länk till Timrås hemsida direkt bara.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Ingen av dem. De två förstnämnda är födda 07 och den andre 08.

RYGG HANS: Ja det är väl mer eller mindre bekräftat från Friej själv att det blir Timrå nästa säsong?

pingvin: håller med här. Jag tror många underskattar arenaplaceringen och allt som följer med.

gath o zäta har suttit tillsammans länge på sportbar i stan ikväll. såg ut o ha det trevligt.

på samma bar var ett gäng av spelare med som ja gissar hade lite avslutning, men på avstånd från ledar duon. först när kvalmatchen var över gick zäta o gath över o snackade ett tag. känns bra att nästa säsong är i rullning o ja är försiktigt optimistisk ändå 😊

Niikeliito: tänk dom två ihop. Vilken våt dröm haha. Fysiska spelet i offensiv zon hade ökat med en 954%.

Gathlopp: Drömnamn för mig:
Filip Hållander och Henrik Borgström som raka ersättare till Dahlén och Pettersson. Tinus Luc Koblar är den "andra" som ersätter 54.
Men nu lever vi tyvärr inte i en drömvärld.

Gathlopp: Ta hit familjen och gör Timo till sportchef!!!!

Smörgåsen : haha jag bestämmer inte. Försöker tänka mig in i Nubbens huvud. Men tror nog han är sugen på sin sign off om Leksand åker ut.

F.ö har vi pratat så många år om Juuso Pärssinen. Så nu har tom lillbrorsan Jiri Pärssinen börjat bli något. 10p på 35 matcher i Liiga, som back. Och lill-lill Pärssinen, Jesse Pärssinen har också börjat luftas i Liiga, bara 18, men han är forward så ordningen är återställd haha.

Smörgåsen : Ja dessvärre är han nog det. Känslan är att det inte lär stå lag på kö om Leksand åker ut i alla fall.

Det skall vara typ om Kentää är desperat om Löven går upp.

Då gör han väl succe bara för det. 😅🫣

Hypocrisy: Är det nån som har koll på vilka som är sistaårsjunior av dom bästa juniorerna vi har? Därth, Annerstedt, Sörbrand osv

Gathlopp: Han är slut.

JonteD: Han kommer tillbaka.

Gathlopp: Satt och klurade på Véronneau med. Tänk att karln typ gjorde 60 poäng för ett par år sen. Skadan som satte stopp och fortsatt hämmar honom?

Kerstin_k: Synd. Aja Mora verkar ju vara rätt bra om man kollar grundserien. Tycker ändå det finns intressanta spelare i Timrå som man borde kunna ta in a-laget och låna ut eller om det är nån som kan spela nåt år till i U20.

Hypocrisy: Timråförlust. Surt. Missat friläge i förlängningen följt av en utvisning och insläppt mål i bp.

Jadu: Sjukt billig utvisning

Hypocrisy: Fyfan är synd om spelarna, när man inte trodde domare kunde bli värre

Alla nyförvärv måste ligga på ca. 0.75 - en poäng per match. Veronneau ligger på 0.5. Det duger inte.

Hypocrisy: Starkt. Kämpa!!

Timrå är ikapp! 3-3

Nu slog det mig. Undra om inte Nubben går på Max Véronneau om Leksand åker ut. Bör ha tappat i marknadsvärde och det känns som en spelare Nubben lätt hade kunnat chansa med.

Kan vara så att han lämnar Sverige direkt om Leksand åker ur också. För att verkligen få sin sign off. Leksand efter något år i HA kmr inte ha råd med det.

Smörgåsen : Jag har läst igenom dom senaste sidorna här på HS men kommer inte ihåg att jag läst något om att Nubben spoilade framtiden?

Han säger ju rakt ut att det är grabbarna i sportrådet som ska ta över efter honom. Det vill säga att Zäta, Nordgren och Berglund kommer att bygga Timrå IK i framtiden.

Kan ju faktiskt vara en klok lösning. Först och främst att dom får bära mentorskap av Nubben. Säga vad man vill om honom, men nog jävlar har han erfarenhet. Både positivt och negativt. Där finns det ju mycket att lära sig av kring "fulspelet" man tvingas (antar jag) köra med och en massa tips och trix. Sedan kan man ju hoppas att deras ungdomlighet ger Timrå en annan sorts approach till värvningar och ungdomsverksamhet.

Om nån redan har skrivit det här och jag missat det ber jag er vänligt men bestämt att bortse från min kommentar.

För övrigt; ångestnivån hos fans för Leksand och HV måste ligga nära maxgräns nu. Första, viktiga matchen och uddamålet. Lite tid kvar. Som upplagt för ren och skär ångest.

Tack hockeyguden för att vi slipper det här i år i alla fall.

RYCK UPP ER , LEKSAND !

Maktankan: Deee eeee luuungt

Gathlopp: det var nog flera som var värvade för Jokinens hockey!

El_loco: Kul för honom! Tror vi Eriksson blir signad? Borde väl innebära lite extra-pengar in om han blir det.

El_loco: Jaha en mindre till då ett stort minus där!! Faan oxo den enda av alla som kan skjuta direkt skott!!😭😭🇱🇸

Smörgåsen : Sorry. Övertolkade.

Tror inte att jag har sett att det har uppmärksammats, men Marklund är bekräftat borta. Han är tydligen sjuk. För övrigt så var han borta under senare delen av säsongen. En konspirationsteori är kanske att det var han som var hjärnan bakom Timrås spel och hans frånvaro var skälet bakom raset.

Montén Python: Trodde du svara angående mitt inlägg om Ignberg.

Maktankan: Sa jag det?

Smörgåsen : Yes. Men tror du svarade fel. Har nog inte diskuterat Ignberg vad jag kan minnas. 🙂

Freij till AHL också tydligen.

Såja Leksand kör över HV nu.

Smörgåsen : Vilken heller ingen önskat i tråden.

Montén Python: Ignberg är en extraspelare i alla lag. Vi har redan brunkare så det räcker och blir över.

Tom Topp: ja Heikkinen blir garanterat kvar. Jobbigt att försöka få ordning på sin säsong när man fick spela med en blind höna och en tegelsten typ. Fick chansen i starten, sköt typ 8 i ramen, sedan var det slut med det förtroendet. Om det inte blev bänken. Bra där Tommy…

Heikkinen är skapad för en Jokinen eller Gath-typ. Pressar vi så pressar vi, kör vi hemåt, då är det hemåt. Inget cyniskt stillastående riskminimering.

Tom Topp: Ja det är ju också en aspekt.
Wedda-Eriksson-Heikkinen
Skulle jag kunna se som en andrakedja till nästa säsong?

Montén Python: Gaths spelstil kanske passar bättre för Heikkinen mot för vad Samuelssons gjorde.

Smörgåsen : Skulle funka i en 3:e kedja med.

Men kanske inte kampera med en sån som Lilja som typ hela den här säsongen..

Montén Python: Absolut, visst är det så! Får han rätt förutsättningar så finns det poäng att hämta hos honom med.

Montén Python: Då ska vi sätta honom i en 1:a i så fall, känns sådär, Men man hoppas ju att han kan bidra mer nästa säsong om han nu ska vara kvar.

Cobbel: Grejen med Heikkinen är väl ändå att han är lite beroende av sin omgivning. Men jag tror fortsatt att han är god för ett gäng mål om han just får rätt förutsättningar.

Orr: Leksand spelar som ett HA-gäng redan! Totalt chanslösa!

3005389 · »