1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613989 inlägg · 6214 ämnen
3034234 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Montén Python: Ja ä en ung jävel som väx upp mä Nils Poppe å Åke Söderblom 🥳🥳🥳

Cobbel: är en "yngling" jag med i sammanhanget. Fyller 40 nästa år. 🤪

Cobbel: För egen del börjar jag så smått närma mig 60-strecket, så nog har det såväl svurits och jublats åt Timrå IK genom åren som gått.

BlackBay: Finns andra här också som tillhör det "yngre" gardet. En annan har inte ens passerat 40-strecket.

FH - avdammad: ni verkar vara en hel del som varit med ett tag. Här känner man sig helt plötsligt som en ungdom när man inte ens hunnit passerat 50-strecket än. 🙂

Villervalla: En googling bort blev svaret, på 90-talet när man införde 3-domarsystemet.

JanneH: Kommer inte ihåg men misstänker när det blev 4-domarssystemet.

KnutteLind: ja just ja måldomaren med röd och grön lampa. Det kommer ju t o m jag ihåg, som är född på 70-talet. Undrar hur länge de körde med det?

FH - avdammad: Härligt med en del nostalgiska inlägg idag. 1965 var jag nio och fick börja följa farsan på Timrås/WÖ:s och Giffarnas matcher. Dessa lag fastnade längst in i hjärtat och är kvar där lika hårt fortfarande.

Ens välmående följer formkurvorna på lagen på gott och ont. Mitt nick är en hyllning till en av mina första idoler, Lennart ”Knutte” Lind som var målvakt i TIK under 1960-talet.

Då fanns det inget plexi ovanför sargen utan det var ”hönsnät” bakom målen så där kunde man stå och skrika hejarop till sin målvaktsidol. Bakom varje mål fanns också måldomaren i en liten kur, med en röd och grön lampa som han kunde tända och släcka i samband med om en puck var inne eller inte. Dåtidens VAR och situationsrum… 😊

Rip Kirby: ha ha, jo jag reagerade på det uttrycket men fattade vad du menade ändå.
"Köksstrumpan": är det vad Leif Strömberg kallar sig när han lagar mat tro?

JanneH: "Köksstrumpan"????? Nu har det brunnit runt totalt för en annan haha

Rip Kirby: "sätt en nylonstrumpa över TV:n och det blir färg-TV". Troligen det bästa aprilskämtet någonsin.

3034234 · »