1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581991 inlägg · 6215 ämnen

Internethockey premiär

« · 162207 · » Till forumet


Sv: Internethockey premiär
Nu är det ljud också
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Slask: Ja, men det går jag inte in på nu. Men om du har RCA utgång på grafikkortet så kan du köra med det istället.
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Snuskigt bra bild annars!
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Marcus: rörliga bilder på introt med inget ljud...
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Marcus: Finns det nån lösning på problemet? Förrutom att köpa ny TV
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Slask: det har jag nu kommer spelarna i oxå.....har du ljud?
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Ni kan väl säga till då ni ser rörliag bilder hela tiden samt när ni får ljud. När det kommer igång så går jag in och kollar på matchen.
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Nu har jag bilder över introt men inget ljud...
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Slask: Nu ser jag introt! Bra bild, men inget ljud.
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
daniel22: Jag har inte sett några rörliga bilder över publiken!
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
daniel22: Bra bra!

slask: Kan vara så att du har kopplat s-video till en gammal tv (via scart) som inte klarar av s-video. Då blir det svartvitt.
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Marcus: Nu funkar det! Gjorde som du sa med cookie-grejen. Inget ljud dock, men det kommer förhoppningsvis. Tack för hjälpen!
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Marcus: Inga rörliga bilder ännu...Det växlas mellan några bilder..bla tabellen
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Marcus: blandad bild för mig med hockeyligan och rörliga bilder över publiken oxå
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Jag får bara svart-vitt när jag kör genom TVn...Nån som vet varför?
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Marcus: En dum fråga, men vad ser ni nu? Är det rörliga bilder?
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Marcus: testbild har jag men inget ljud men som sagt hoppas det kommer
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
daniel22: Det vet jag inte. Jag sitter i en barack utanför hallen och dom andra därinne. Först skulle det vara en testbild vet jag.
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Marcus: Redan nu?
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
daniel22: Ja det ska vara ljud!
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
någon som vet om det ska vara ljud oxå, själv har jag inte ljud ännu, men det kanske kommer till matchen.....
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Huge: Problemet ligger inte i sidorna. Det ligger i webläsaren. Antagligen så får man pilla med sina cookie-inställningar eller sätta sin säkerhet till "låg". Testa det!
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Marcus: Tjenare.
Har snackat med westerlind via tfn och jag försökte logga in hos mig med hans lösenord, funkade ej.
Kan du fixa så att jag också kommer in?
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
OM NI FÅR PROBLEM med bilde så meddela dessa i denna tråd. Jag kommer tillbaka till gästboken i pausen och kollar vilka eventuella problem ni haft. Om vi kan så åtgärdas isåfall felen!
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Sargad: Det är för sent nu. Snart kör det igång! =) Och snart måste jag gå in till hallen.
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Bragd-Birger: Om du komemr in här så borde du komma in på sändingen. Om inte så kan jag hjälpa dig eftersom det är jag som gjort sidan.
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Patrick Polly: Bra tips, men tyvärr funkar det inte ändå. Ingen annan som har ngn idé? Börjar ju liksom dra ihop sig.
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Bragd-Birger: Samma sida som du fått i mailet.

Tog hem RealONE själv nu och jämförde mot vanliga RealPlayer, otrolig skillnad! Testade först RealONE utan turbotest, blev ungefär samma lagg som med RealPlayer, men efter turbotesten funkar det kanon!
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Hur gör man för att kunna se internethockey? Är det för sent att anmäla sig nu?
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Bragd-Birger: Ja jag har en käck lösning på detta. Använd inte länken utan klipp ur adressen, starta en ny browser och klipp in adressen där. Voila!, å det funkar!
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Granloboy: Jag har redan RealOne, är jag bortom all hjälp då =)
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Slask: Ok.....skulle du boka via ATG?
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Vad håen, detta funkar icke för mig. Går in på testsidan som det länkades till i mejlet, fyller i användarnamn + lösen, klickar på inloggningen...och så töms fälten igen. Någon som har nån käck lösning på detta? Och vilken sida är det man ska gå in på kl 14.45?
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Patrick Polly: Prova att uppgradera RealPlayer till RealOne, sn del rapporter här på gb'n tyder på att det hjälper. Faktiskt fick flera av de filmer jag har på hårddisken bättre bildkvalitet
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Slask: vägrar STÅ och trängas, ska det stå
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
badger: Skulle gärna ha gjort det....Men sittplats biljetterna va slut redan förra lördagen när jag skulle boka. Och jag vägrar så å trängas i 4 timmar
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Patrick Polly: Tänkte då närmast på de som bor i S-vall.
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Åk till ladan och se matchen live när ni bor så pass nära.
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Måste man köra i RealPlayer? Går det inte att köra i Windows Media Player istället på nått sätt. Den blir en ganska "blurrig" bild i real player tycker jag.
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Golemtosh: Vart ser jag vilket grafik kort jag har (är kass på sånt här)
Vad är adressen till nvidias hemsida?
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Slask: Det är inte säkert att du har rätt drivrutiner inlagda. annars skulle det nog vara precis som på ditt gammla opperativ system. om du har ett geforce grafik kort så knallar du bara in på nvidias hemsida och hämtar hem en drivrutin med tv ut funktion (naturligtvis oxå för WinXP). Lycka till!
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
HJÄLP!

Jag tänkte köra internetsändingen via min TV. Men jag vet inte vart jag ska gå för att ändra från monitorn till TVn. Jag använder Windows XP. Jag hade ME förrut, då gick man bara på "Bildskärm" ---> "Avancerade inställningar" men nu i XP vet jag alltså inte vart man ska gå.
Om någon vet hur man gör så meddela mig.
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
RED DEVILS:
Jag får inte till det med turbo testet, är det viktigt vad tror ni?
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Granloboy: skit i internet sändningarna ..åk ut till ladan i stället ,bättre tryck där ute

TIK4Ever
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
RED DEVILS: Jag surfar med UPC/Chello jag (512kbps) och upplever inte att det rycker det minsta. Tvärtom så flyter det på fint. Däremot så är väl inte upplösningen så vidare värst, men hyfsad får väl omdömet bli när jag kör helskärm på min 19-tummare.

Hade förhoppningar om förbättrad kvalitet när jag ikväll uppgraderade till RealOne från den gamla RealPlayer jag hade innan, men jag ser nog fan ingen större skillnad. Och, jag HAR tweakat den på länken nedan. Det enda jag märker är att själva skalet till RealOnen är flashigare än förut, och som vanligt ett satans kringelkrångel att tanka hem och installera. Jag HATAR program som måste reggas online till höger och vänster...
Kommentera


Sv: Internethockey premiär
Johan J: Nu har jag fått till min sändning KANON, slog av brandväggen och körde turbotest på real player one, så då ändrades över föringen från 260kbs till 768kbs och nu blev det OTROLIGT bra körde ut det på TVn och faktiskt så är detta helt suveränt...

jag vart otroligt besviken först också en massa ryck på bilden men ljudet funkade, så prova att öppna realplayer one och längst ner till höger på hemsidan så finns det något dom kallar för turbotest eller något liknande och då ställs din överföringshastighet om till det optimala för din uppkoppling.
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
Telia ADSL räcker inte uppenbarligen inte för att få tillfredställande kvalitet i bildöverföringen. En mer ryckig tv-sändning har jag sällan skådat.
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
testade testvideon på tvn just nu och resultatet var helt okej. Kvallen kanske inte var suverän men den dög helt klart.
Kommentera

Sv: Internethockey premiär
RED DEVILS: mitt funkar oxå... funkar inte ditt så får du höra av dej till nån webbmaster
Kommentera

« · 162207 · »