Johan J: ja ibland blir det skönare än andra gånger när Timrå IK gör mål...
Kontring och Hallin lägger en mysig lobb över till Marklund som sätter ett dragskott högt och snyggt!
Vi har inte riktigt förtjänat att gå till vila med två mål upp Oskarshamn...
Men vem fan bryr sig? Skatteverket bryr sig sällan om rättvisa tex. Dom ser fakta och det gör jag med... På jumbotronen... Oskarshamn gör en riktigt bra andra period med en ruskigt fin rörelse på folk hela tiden och dom kommer rätt med folk på väg in i vårat slott om o om igen deras backar transporterar upp puckarna med kontroll och till slut faller vi ihop lite och det blir riktigt tufft att komma till de egna båset...
Mattsson har efter 2a perioden gått ifrån lite syndare på deras 1-1 till lagets viktigaste spelare med ett par riktigt sköna blockeringar där vi verkligen gått på knäna!
Nu får vi kortare till vårat bås igen i tredje och det borde synas i egen zon och mittzon när det gäller försvarspelet!
Känns hoppfullt!
Hallin var riktigt nyttig i det dålda under 2 a perioden med....
Jag bryter in här innan webmaster gör hattrick i inlägg!
Ser fint ut härifrån läktaren!
Känner ett fett jävla vemod över dessa tomma stolar dock...
Jaja läget är som det är man får hoppas innerligt att det åter kommer dagar där man kan besöka detta tempel när det kokar på läktarna och taket lyfter vid hemmalagets målgörande!
1-0 efter en stunds bra tryck och ett klart godkänt pp om jag inte minns fel... Målkungen Boyce är på rätt ställe igen och hittar nät efter en tilltrasslad situation med ett par bra Timrå chanser.
1-1 precis efter ett BP där Mattsson tappar första stolpen och pispanen hittar luckan... Där var det tikkinen som inte plockade undan honom men han hade haft ett långt och tungt byte där så jag väljer att se Mattssons tapp av stolpe som största problemet...
2-1 kommer snyggt i spel 4-3 där Johan Persson mfl hade svårt att dra upp tempot så vi kunde få tryck. Tillslut så lyckas vi dock och efter bra spel med lite längre pass så cashar Andreas Crosby Molinder in en ny ASS när herr Dahlén lägger in ett högt avslut på bortre stolpen när Oskarshamns målis håller första stolpen från nära håll!
Trevligt och ytterst skönt för laget som varit klart bättre spelmässigt att få gå till paus med ledning efter mål i slutskedet!
Nej, men ärligt, kan gå hur som helst. Vi har ju spelat fint och har jättechans.
Den här och Hästen på torsdag får gå som sexpoängsmatcher. Vi har ju en match mindre spelad och skulle vi vinna de här två tampas vi ju om Nubbens förutspådda femteplats på allvar.
En annan fundering - Hästen gick ju superstarkt i början av förra säsongen. När började de dala? Vore det inte lämpligt om Tingsryd följer samma mönster och börjar gå sämre lagom till annandagen?
Söderöver: Tips när du åker till Norrköping för matchen mot Vita Hästen på torsdag är att köpa biljett i förväg. Trodde inte biljetthanteringen kunde gå långsammare än när man ska på AIK-match men tydligen. På en torsdag kanske du klarar dit men vid de två helgmatcher jag sett, en denna säsong och en föregående, har det varit mellan 15-30 min kö till biljettkassan precis innan nedsläpp.
Knylan: låt oss hoppas... Jag är ju lite utav norra EU's största pessimist då så jag räknar kallt med att JP blir kidnappad och återigen satt i förvar i värmlandskogarna...
Dahlen junior vill gå i sin fars spår Dallas högst på listan men tycker du ska stanna i Timrå 1-2 år till. Zäta Foppa mfl hade inte panik och dra över hälsningar Mike Modano DALLAS STAR
Söderöver: En spelare som skulle kunna vara intressant att testa är Aleksi Rutanen, Finsk spelare född 94 alltså jämngammal med Tikkinen och som dessutom spelat med honom under flera säsonger i Espoo Blues juniorlag. Han spelade kontiunerligt med j20 landslaget under junioråldern (dock inte jvm) och har iallafall gjort det hyfsat i den finska andraligan dom två säsonger som han spelat där, men har den här säsongen stått utan kontrakt.
Kollar man vidare på just finska spelare utan kontrakt så finns även 26 årige Toni Jalo ledig på markanden, en spelare med imponerande statistik dom sensate säsongerna. verkar varit något av en assistkung i finska andraligan.
Det här är en bra länk på många sätt. Lite om hur Löven gick bort sig senast. Solskenshistorien om hur en supporter drog in 52000 på oddset samma match. Bilden på supporterns snusiga flin. Och länk till den fina lilla filmen när en lövenspelare och en döderhultare tampas om vem som ska gå av isen sist. Missa inte den om ni inte redan sett den.
Seriens två just nu formstarkaste lag möts i Timrå. För oss har poängformen gjort att vi klättrat från ett streck upp mot ett nytt, bättre. För IKO har det betytt att de klättrat ända upp till tredjeplatsen.
Två lag som nog har stor respekt för varandra och som vinner när målvakterna är i slag, man spelar disciplinerat hemåt och vänder spelet bra.
Hoppas på att publiksiffrorna fortsätter att stiga. Ingen har missat att man går in på Västra Stå gratis om man är under 19. Hoppas många i andra åldrar också tar chansen att se sista hemmamatchen på två veckor. Nu på slutet har frustration bytts mot stolthet när man ser Timrå IK spela match.
Söderöver: Så länge inte skadorna börjar hopa sig hos FBK så känns förutsättningarna för att vi får behålla Persson längre hyfsat goda. De tog tillbaka Ejdsell, satte honom i andrakedjan och lånade ut Persson. Persson som sitter på ett rakt ettårskontrakt och har huserat i periferin hela säsongen. Utöver detta så är han 25 år.
Det har ju hänt mer än en gång att FBK januarivärvat också. Oddsen kunde vara sämre för vår del.
Idag går tankarna till Alexander Lindgren. Att gå från superlöfte till att sluta vid 22 års ålder är ett tufft utfall.
Jag älskar hockey men jag hatar idiotiska beslut från spelare i stridens hetta. Visst kan känslor svalla över men det är proffs vi pratar om. Acceptera att du som spelare är överspelad och belöna individen som tog sig förbi, istället för att risker någons hälsa.
Sedan undrar jag varför inte Timrå ger ut ett pressmeddelande om beslutet från A.L. Det är ändå Timrås tänkte förstecenter som lägger skridskorna på hyllan.
El Maco: Johan Persson är väl bara knappt garanterad december ut och efter det finns en tydlig risk att man tappar en spelare som gör en kedja direkt målfarlig med egna avslut och bra framspelningar...
Lite runtkollande av nubben är nog ganska bra just nu hoppas bara att han kan hitta något som verkligen kan bidra...
El Maco: Marklund återställd? Du tänker på Johnsson som fortfarande saknas. Jag tycker som du, kör på med de vi har, om det nu inte skulle dyka upp nåt billigt gott godis.
Andersson: vi kör ju med fullt lag redan. Elias P har ju klivit upp och Persson lånats in sedan Lindgren klev av. Sirén har fått speltid. Marklund är återställd. Så nej, jag tycker inte det känns desperat. Men visst, scoutar Nubben en ledig center av hög allsvensk klass till låg kostnad - kör!