1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607840 inlägg · 6214 ämnen
« · 1720867 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: VIK Västerås HK – Timrå IK 2016-01-19
Söderöver: Svår att ha i truppen låter lite väl magstarkt.. Jaja, lär väl visa sig framöver. Hoppas grabbarna står upp i 2a nu så det inte blir en repris av Moramatchen!

Har det varit såhär burkigt ljud tidigare under sändningarna? Jag förstår att det inte finns resurser till publikljudsmikrofoner men kommentatorsljudet är ju så oerhört dovt. Man får höja ganska ordentligt för att få lite känsla, vilket resulterar i hjärtattack när reklamen kommer in.

Bra period, furiöst kämpande. Det syns onekligen att VIK är stukade också. Vi visar fortsatt prov på kreativt spel i uppspelsfaser och i anfallszon, tyvärr allt för sällan i närheten av mål. Tycker ändå det ser rejält ut såhär långt. I egen zon har vi flytet med oss, än så länge. Intressant att se om vi lärt oss något från lördagen. Det vore önskvärt om så är fallet.

Jåkkinen: ja man vill gärna att det kommuniceras lite runt det här nu när man ändå meddelat att Wedin blev bänkad för att han inte levererar...

Är han svår att ha i truppen och gnällig isf kan han dra för någon diva eller gnäll tupp al'a SöderÖver behöver fan inte laget...

Inget Timråhockey över sådant...

Nu går väl dock magsjukor och influensor med så det kan juh ha blivit något sådant med!

Men domare Sandahl Wtf!!!!!!!

EXPLORERSMÅLAND: Nu åkte dock Berglund ut

Jåkkinen: Jo men nu osa de katt. Men vi löste de

Söderöver: Ingen aning. Han blev iaf inte bättre efter första petningen, snarare sämre. Lite vekt om han tjurade ihop..

Gorkyman: den är ok hos mig...

Kommentatorn är dock lite ned dopad under normal hockeyaction

För att sedan tjack explodera när det händer något...

Jaja nu letar jag saker att gnälla på kanske...

Gorkyman: Nä men min börjar bli något suddig nu

EXPLORERSMÅLAND: Ja, fast bra gjort av Vik att missa öppet mål..

Så Wedin är? Skadad? Bänkad igen? Isf vill jag ha en förklaring... Har han fått mans pms och vill spela i tyska andra divisionen eller bara allergisk mot bussdamm?

Jåkkinen: Ja men den dansa på målinjen nu hos oss med..

Jåkkinen: Har ni hackig sändning ?

EXPLORERSMÅLAND: Viks nya målis ser osäker ut

MOOOOPPPOLLLLLLEEEE....Skål tamjefan :-D

Webmaster: hoppsan .....

VIK Västerås HK - Timrå IK 0-1

Kommer Sandahl att vara ok nu ikväll tro?

VIK Västerås HK - Timrå IK 0-0

Modano: Ser inte ut som det.

Spelar inte Wedin ikväll ??

Jåkkinen: tjusningen med sporten . Men det känns ju som att v-ås har större potential för att deras lagbygge ska lossna . Hade V-ås som ganska säker kandidat till Allsvenska finalen .

Men vi dammar väl av en gammal sportgroda , avsändaren har jag glömt . " Kom igen grabbar , dom är precis lika dåliga som oss "

T T: Känns som om proppen lossnar för Vik ikväll, kör över oss fullständigt och vinner med 7-1. Eller vinner vi för att ingenting talar för oss? :)

VIK Västerås HK – Timrå IK 2016-01-19
Ohre som står i kväll?

Sv: Apropå nånting...
Johan J: smokey. Jag kommer inte iväg.

Åka eller inte åka. Dividerar med mig själv angående kvällens match mot Västerås på bortaplan.

Någon som ska dit?

DJ Hemp:
Och hallen ska ligga nere i hamnen och ritningar finns!

DJ Hemp: Varför länka sådant skit gif o mammö nisse ?????????????????

DJ Hemp: Kom in i matchen säger jag till den argumenteringen.

DJ Hemp: Aha! David Jonathan Hedström! Nu fattar jag vem DJ Hemp är egentligen!

Hedström vill att TIK och IFSH slås ihop.

Idag känns det i strupen att vi vinner :-)

Rabbar( jå 1, söder över ):

Jag litar ju på er :-)
Ska bli spännande att följa denna vecka.
Hade ju tänkt hyra minibuss om vi tog oss till Meca Racet och åka riket runt.
Jag hoppas verkligen vi kommer dit.
Det kan gå om vi vill och tror på att!

EXPLORERSMÅLAND: rakare snabbare hårdare och tightare så ska det nog gå vägen...

EXPLORERSMÅLAND: Vi tar sju pinnar på tre matcher! :)

palleparling: nej, halva säsongen 2013/2014 och halva 2014/2015. Deklarerad inkomst av tjänst inkomståret 2014

3 pinnar på de 7 senaste matcherna...
Hur vänder vi på det?

Söderöver: ja de kag menar, dahlen kan inte haft inkomst från TIK. Men det kan va som El maco skrev, han kan ha jobbat i nån kiorre under året elr nått. Det är sant.

Men 2014 var inte lindhagen i LHC utan han spelade för SSK under säsongen 2014/2015. Vilket är den säsongen dom räknar.

Dahlén kan ha sommarjobbat i en glasskiosk. Behöver inte ens vara lön för klubben. Omöjligt för AB att utifrån deklarationen veta var Dahléns eller någon annans lön 2014 kom ifrån.

Dessutom, om någon haft A-kassa räknas det med. Medan någon som bodde och spelade utomlands inte har någon svensk deklarerad inkomst.

palleparling: Dahlén var junior ifjol va?

Filip Lander med väl?

Jag tror inte att juniorer har lön medans dom utbildar sig till hockeyspelare...

Det är väl inkomsterna som Frella säger från året innan det du vill att det skall vara då var inte alla kontrakt i allsvensk nivå ännu...

Intressant att Berglund nästan måste köra ut pizza på fritiden för att klara hyran...
Jag ska ha det i åtanke nästa gång jag ser honom täcka ett slagskott...

Anmärkningsvärt är också att LHC betalat feeeeta cash för lindhagen...

palleparling: Haft inkomst från HV som junior?

Frella: men varför finns då jonathan dahlen med? då spelade inte han i a-laget och hade ingen inkomst? så var kommer hans lön ifrån då? filip lander står registrerad med 0 kr men inte dahlen. OCH man får INTE lön i juniorlaget.

palleparling: Uppgifterna är ju baserade på 2014s inkomst så stämmer nog inte i mer än Hallin och Berglunds fall gissar jag.

Kongo: menar du timrå exemplen? isf:
Hallin 775000
Molinder 580000
Lindhagen 478800

Berglund 190600

palleparling: Vad har Hallin och de övriga exemplen för lön?

Tikkinen och Lindhagen ser inte ut att komma från högre serie men dom kanske kommer så småningom

Kongo: uppgifterna kommer från skatteverket som sportbladet tagit fram. så dom är korrekta. jag har inte heller plus men köpte tidningen när jag såg att det handlade om spelarlönerna...

El Maco: Linköping? Molinder lär varit bättre betald också än denna säsong.

Kongo: har inte betalat för plus men att Hallin fick ett stort kontrakt är välkänt. Sen gissar jag att AB gnuggat deklarationer och då får man inte match med lön från klubb. Släpar ju. AB kan få fram vad spelarna tjänade 2014 om de tar taxeringen. Var var Lindhagen 2014?

palleparling: Har du ett kritiskt förhållningssätt? Varifrån kommer uppgifterna? För vilken period gäller uppgifterna? Motsvarar uppgifterna innehållet i spelarnas kontrakt?

« · 1720867 · »