Söderöver: Svår att ha i truppen låter lite väl magstarkt.. Jaja, lär väl visa sig framöver. Hoppas grabbarna står upp i 2a nu så det inte blir en repris av Moramatchen!
Har det varit såhär burkigt ljud tidigare under sändningarna? Jag förstår att det inte finns resurser till publikljudsmikrofoner men kommentatorsljudet är ju så oerhört dovt. Man får höja ganska ordentligt för att få lite känsla, vilket resulterar i hjärtattack när reklamen kommer in.
Bra period, furiöst kämpande. Det syns onekligen att VIK är stukade också. Vi visar fortsatt prov på kreativt spel i uppspelsfaser och i anfallszon, tyvärr allt för sällan i närheten av mål. Tycker ändå det ser rejält ut såhär långt. I egen zon har vi flytet med oss, än så länge. Intressant att se om vi lärt oss något från lördagen. Det vore önskvärt om så är fallet.
Så Wedin är? Skadad? Bänkad igen? Isf vill jag ha en förklaring... Har han fått mans pms och vill spela i tyska andra divisionen eller bara allergisk mot bussdamm?
Jåkkinen: tjusningen med sporten . Men det känns ju som att v-ås har större potential för att deras lagbygge ska lossna . Hade V-ås som ganska säker kandidat till Allsvenska finalen .
Men vi dammar väl av en gammal sportgroda , avsändaren har jag glömt . " Kom igen grabbar , dom är precis lika dåliga som oss "
Jag litar ju på er :-) Ska bli spännande att följa denna vecka. Hade ju tänkt hyra minibuss om vi tog oss till Meca Racet och åka riket runt. Jag hoppas verkligen vi kommer dit. Det kan gå om vi vill och tror på att!
Söderöver: ja de kag menar, dahlen kan inte haft inkomst från TIK. Men det kan va som El maco skrev, han kan ha jobbat i nån kiorre under året elr nått. Det är sant.
Men 2014 var inte lindhagen i LHC utan han spelade för SSK under säsongen 2014/2015. Vilket är den säsongen dom räknar.
Dahlén kan ha sommarjobbat i en glasskiosk. Behöver inte ens vara lön för klubben. Omöjligt för AB att utifrån deklarationen veta var Dahléns eller någon annans lön 2014 kom ifrån.
Dessutom, om någon haft A-kassa räknas det med. Medan någon som bodde och spelade utomlands inte har någon svensk deklarerad inkomst.
Jag tror inte att juniorer har lön medans dom utbildar sig till hockeyspelare...
Det är väl inkomsterna som Frella säger från året innan det du vill att det skall vara då var inte alla kontrakt i allsvensk nivå ännu...
Intressant att Berglund nästan måste köra ut pizza på fritiden för att klara hyran... Jag ska ha det i åtanke nästa gång jag ser honom täcka ett slagskott...
Anmärkningsvärt är också att LHC betalat feeeeta cash för lindhagen...
Frella: men varför finns då jonathan dahlen med? då spelade inte han i a-laget och hade ingen inkomst? så var kommer hans lön ifrån då? filip lander står registrerad med 0 kr men inte dahlen. OCH man får INTE lön i juniorlaget.
Kongo: uppgifterna kommer från skatteverket som sportbladet tagit fram. så dom är korrekta. jag har inte heller plus men köpte tidningen när jag såg att det handlade om spelarlönerna...
Kongo: har inte betalat för plus men att Hallin fick ett stort kontrakt är välkänt. Sen gissar jag att AB gnuggat deklarationer och då får man inte match med lön från klubb. Släpar ju. AB kan få fram vad spelarna tjänade 2014 om de tar taxeringen. Var var Lindhagen 2014?
palleparling: Har du ett kritiskt förhållningssätt? Varifrån kommer uppgifterna? För vilken period gäller uppgifterna? Motsvarar uppgifterna innehållet i spelarnas kontrakt?
Cobbel: De ska ha kritik också, vi lusade av dem nyligen i Domustrappan av precis den där anledningen. Slö bevakning under säsongen, de har liksom ett SHL-lag att bevaka vilket det sannerligen inte är många lokaltidningar som har. Det ... | Läs mer