1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607450 inlägg · 6214 ämnen
« · 1726726 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
El Maco: Västervik som är klar för kvalserien har tex om dom skulle gå upp bara drygt 800 sittplatser. Om dom skulle lyckas ta en plats i HA, hur funkar det då? Går dom på div 1 kriterierna denna säsong eftersom dom spelat hela denna säsong i div1, eller blir det direkt HA kriterier så fort man går upp? Nån som har koll.

Sputnik: Asplöven får en ny arena i år väl?

Metallåtervinning arena vet jag inte men nog borde man kunna klämma in 1500 sittande i den.

Bobbarna kanske löser det där med allsvenska. Krav på annat sätt.

JD: En fråga till någon insatt, hur är det med Timrås ekonomi. Kommer vi klara kraven med 1 mille i eget kapital. Känns som att det kommer försvinna minst ett lag ur HA som inte klarar dessa kriterier. Sen det här med arenafrågan också, minst 1500 sittplatser. Varken almtuna,sundsvall eller Asplöven klarar dessa kriterier i dagsläget. Eller almtuna är jag osäker på då jag inte kunde få fram mer än att Metallåtervinningarena tar in 2800 totalt.

{7566}: Borta i sista omgången.

El Maco: Visst möter vi Asplöven igen innan säsongen är över?

zita: trodde du gillade Johan Backlund mer än Per Gessle?

Hälge: spelar väl ingen roll för oss men negativt för kvalmotståndarna. Asplöven klättrar inte förbi oss ens med Crosby i laget.

Hälge: Känns inte bra

...så lirar Tikkinen vidare i Asplöven.

Laken: Precis som El maco säger. Svensk Handels Justita. Alla nyfikna kan premunera för 1200kr/år.:)

El Maco: Ok, tack.
Är Mittnytt på väg?

Laken: finns rapporter över betalningsanmärkningar som man kan prenumerera på som företagare.

Guinness86: Hur vet du det, källa?

Guinness86: Om man tänker varumärken: bobbarna har mindre publik, ingen klack och dålig stämning, har aldrig fått fram några bra spelare, har ett tråkigt gubbigt lag och ligger klart efter sportsligt. Men då har de kunnat säga "vi sköter i alla fall ekonomin". Nu försvann det med. Sweet

Ja och nej. Ja, eftersom ingen anmärkning har tillkommit sen kommunen köpte arenan. Nej eftersom gamla anmärkningar ligger kvar i 36 månader.

Guinness86: är Timrå helt borta från listan?

JobbaPuck: Bra förslag... Christer o TJ kan "styra" upp dom. Framförallt Christer... som först har Selånger på sin meritlista på förstörda klubbar o sen Timrå. Dä ä killen hela dan dä!

T T: demokratin segrade. Inga formella fel har begåtts, enligt domstolen. Nu släpper vi detta och går vidare.
Arenanamnet va händer.

Guinness86: Vad gör Christer och TJ nuförtiden? De kan ju städa upp...

Och bobbarna är hos fogden för 3 gången på 7 dagar. Denna gång är det Resturang etage som vill ha betald för en faktura på 70.000kr. Intressant då dom tidigare inte haft en anmärkning på minst 36 månader, men nu hackat med betalningen 3 ggr på kort tid. Notera även att det är restaurangen på gärde som vill ha betalt, med största sannolikhet är det för matleveranser och dryck till bastun och mötesplats Sundsvall Hockey där sponsor äter under match. En av klubbens närmaste samarbetspartner i resturang Etage har alltså tröttnat och skickat klubben till fogden.

Frågan är, hur illa är det med klubben och hur länge tiger media?

T T: nötverket kommer driva det till Europadomstolen. Kränkt deras mänskliga rättigheter att alltid förlora i varje instans.

Jag blir nästan besviken om det inte överklagas igen. Kämpa Tony!!1!

sargad: du kan väl skriva din röst på ett vykort och posta? Så gjorde man förr och det dög då!

sargad: Ja jösses. Detta otyg är när äcklig kapitalism använder kommunistfasoner. Våga vägra sliten, men nu vill man ju stötta så får väl skapa ett pseudonymkonto..

El Maco: Måste man vara social i media för att få rösta? Jäkla otyg i så fall, kollektivanslutningsfasoner.

El Maco: okej. Blind. Ser nu. Guldgallret. Dahlén stabil i nomineringar med Elias som avlägsen tvåa. Elias tar vi nästa år.

Söderöver: hittar sidan men ingen omröstning. Kanske bara syns i desktop?

{7566}: mycket bra, lägg ett mail till mig med dina kontaktdetaljer så jobbar vi på det. Måste dra det här vidare på ett sätt som alla kan acceptera så det kan ta lite tid.
min mail: [email protected]

El Maco: sök på C More Hockey på Facebook.

hondaxr400: Tänkte på att ta kontakt med spelare/tränare eller något liknande då jag har rätt så bra kontakt samt så har jag tillgång till flera olika "actionkameror" om man skulle kunna hitta på något kul med de, typ att en spelare har en kamera på hjälmen under en träning eller nått så kan man göra något typ utav inslag

{7566}: har du en länk?

{7566}: Coolt,
jag lägger det på minnet, vad vill/kan du bidra med?

CMore delar ut 100.000 kr till hockeyallsvenskan bästa junior genom en röstning på deras Facebook-sida. Finns stora chanser till att Jonathan Dahlén vinner. Fina prispengar in till vår juniorverksamhet.

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-02-15
Söderöver: Då får jag skaffa en sån där keps då...

sargad: haha det enda som passar till min profilbild är en Mercedes E-klass...

Hehe...

Söderöver: Något som passar smäcken på profilbilden? 😀

Söderöver: Uniform..
Det lät spännande!
Jo det hade varit skoj..
Vi blir nog fem iallafall?

EXPLORERSMÅLAND: jag har skaffat nytt jobb och ska på uniformsprovning då så den här gången bommar jag...

Hade varit skoj annars!

Fem dagar kvar...
Tikkanen ut..
Berghagen kvar...
Det var bättre förr när Nubben syntes i media..
Typ när han var i Göteborg....
Hur många blir vi på måndag...

OlliJanne: håller med!

Skulle vara roligt att höra vart föreningen och nubben står...

Blir det en offensiv pjäs eller inte?

Om inte så är det bara att gratulera lindhagen till några månaders sysselsättning till...

Vi står inte och faller med Lindhagen om man vill spara pengar precis...

Så mm vad är tanken från föreningens sida här?

OlliJanne: Om man skall det som besparing, satsning eller mittemellan beror väl lite på kostnaden för Tidningen vs Lindhagen?

Söderöver: Detta känns som en halvmesyr. Endera satsar man eller så sparar man pengar. Nu gör vi varken eller känns det som.

palleparling: inga stora överraskningar där!

Är det spikat med truppen nu då?

Förändringar. Jag blev besviken iaf! Jag gillade Tikkinen, och ärligt talat så förstår jag inte vad Lindhagen bidrar med? vi behöver någon som gör mål och poäng samtidigt som vi har hyfsat få backar!! Visst Tikkinen var kanske inte jättebra... men ärligt talat? Lindhagen? ÄNNU en defensiv spelare.

Den här skulle vi ha behållit. Jag var övertygad om hans potential, men jag är inte Nubben...

Isen har alltid varit kass i Tingsryd..
Men Röven loosa o jag e så gla i hatten ikväll :-)

Hälge: Ä väl bra med Tingsrydseger idag. Björklöven är tillsammans med Västerås största flopparna i AS.

« · 1726726 · »