1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 611241 inlägg · 6214 ämnen
3023172 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2026-27
Hank: Hållander och Pärssinen får gärna komma och bredda truppen

RYGG HANS: håller med

#3015772 · Gathlopp · · 2026-04-03 17:59
Ser nu att Barkemo har nummer 91. Så nu tycker jag att Pääjärvi får tacka för sig och ta pension.

Vore guld att plocka 91 från Pääjärvi om han vägrar sluta”

Det är nog detta som är Nubbens frågetecken ;)

Rooster23: Löven tog ju sig upp samtidigt som oss 1999-00, men där höll man inte alls måttet och åker ur tillsammans med Leksand. Löven var ju även nere och vände i gamla division 2 (2010/11-2012/13) då man istället för Sundsvall Hockey flyttades ner p.g.a förlorad elitlicens.

Änttligen ett förvärv 💪💪💪
Uppladdat:

500x0-screenshot20260415192307chrome.jpg

Gathlopp: Jag är less på Forsell och Hallquisth värvningar. Ge mig något mer spännande nu

Barkemo har ju 91 så Pääjärvi har väl inget val. Det är bara att lägga av.

Hank: han blev sparkad på kvällen iaf haha

Bekymrad inför nästa säsong.

Björklöven vann SM-guld 1987. Sedan tappade de 9 spetsspelare. 1988 gick de till SM-final och därefter tappade de 8 spelare. Säsongen därpå åkte de ut och har aldrig blivit samma förening igen.

Timrå tappade Kapanen och Hållander inför förra säsongen. Grym spets. Inför nästa säsong tappar man Emil P och Dahlén. En grym tapp kan man ersätta men inte två i rad.

JanneH:
Hade inte ni en vass finne på gång?

Zäta75: ja jag sitter gärna här och längtar hela jävla sommaren om så krävs för att vi ska landa "rätt namn"

JanneH:
Haha, precis jag brukar glida runt i min Lamborghini med de andra stekarna på väg ut till golfbanan.

Nejdu jag har faktiskt aldrig spelat golf (om man räknar bort minigolf).
Jag är nog dessutom i princip lika mycket lantis som du.

Zäta75: Hoppas på något oväntat, typ en Corso som jag har för mig presenterades oväntat sent på kvällen

Smörgåsen :
Får den känslan samt att visa serier är klara då. Ofta brukar det komma en hel del i april, men inte säkert det gör det detta år såklart. Hellre vänta längre på bra namn än hoppa på första bästa.

Smörgåsen : ja jag är också lite nyfiken på varför det kommer komma mkt inom de närmsta 2 veckorna. Tänker han kanske på att slutspelen där våra tilltänkta nyförvärv Otto K och Barkemo är involverade i, ska vara färdiga?

Sv: Apropå nånting...
Jag håller på Bofors i finalen. Hockeyligan lär få fundera en del o ge en hel del dispenser om så sker, arenan mm. Tar Löven det så blir det roliga bortamatcher nästa säsong så win win för min del.

Zäta75: Tror ingen kommer att lämna förrän vi närmar oss försäsong/seriestart. Och nyförvärv kan ju dröja ett tag. Vad får dig att tro att det kommer inom två veckor?

Vi närmar oss en del viktiga besked om vilka nyförvärv som kommer in och vilka som ev får lämna. Bör komma mycket inom de närmsta 2 veckorna. Spännande.

Joly som det länkades till tidigare idag är välkommen. Verkar vara en riktig målskytt.

DIFFEN: som lantis skulle det aldrig falla mig in att gå in på expressens golfsida så jag litar på dig stekarn

Cobbel: Ja den där Victor från Växjö verkar vara ett spännande namn

Cobbel: Det roliga är att klubben verkar ha ett tänk över hur man ska utveckla verksamheten. Inte bara köpa in den ena legoknekten efter den andra. Utan nu ska vi bli en klubb som som satsar på att utveckla unga spelare. Och det ska också vara en genomgripande spelide från U18 och till A-laget. Kan bli bra det här på några års sikt!

JanneH: Haha! Men intressant med den där Victor som tar över ansvaret för juniorverksamheten hos oss. Växjö har ju uppenbarligen något bra på g med tanke på att de tog dubbla SM-guld på junis nivå i år (u16+18).

Victor har väl varit HC senaste två sässarna i deras u16 så där har han väl ett finger med i spelet sett till framgångarna.

JanneH: Men den är högst upp här:

Cobbel: ja och jag skrev ju "på denna nivå"... Modos nivå räknas inte 😉

DIFFEN: säg det till Expressen... den dyker upp näst högst upp på expressen.se\sport\hockey

3023172 · »