Smörgåsen : Ok, jag tyckte jag läste att nån skrev att de nyligen började följa Timrå. Jag som läste slarvigt bara kanske. Då är det förmodligen en stor chans att det var pga Jokinen som sagt.
JanneH: Ok Mestis är finlands motsvarighet till HA typ. Värvar vi en kille som spelade enbart 6 matcher förra säsongen i finlands 2:a liga så ska jag... nä säkrast att INTE avsluta den meningen.
Sakic: Han har en 22-årig bror, Kalle Helenius som spelar hockey men han gjorde bara 6 matcher i nåt finskt lag som heter Pyry och spelar i nån liga som heter Mestis. Känns lika osannolikt att det skulle var han men Nubben kanske jagar bredd
Sakic: Ähh Thornberg är inte riktigt hundra! Man fick se ganska suddiga bilder igår från en kamera bakom mål. Och från dom bilderna drog han slutsatsen att det var en filmning! Själv hade jag mycket svårt att hinna se nånting överhuvudtaget!
Gewe: Håller med, hade gärna velat se en skiss eller dylikt över hur det kommer se ut. En planskiss har man ju sett, men inte så mycket mer än så. Kanske inte finns så mycket mer.
DIFFEN: man kan väl med säkerhet säga att Otto ska in någonstans i topp 2 kedjorna och att han känns given i PP1. Om han är tilltänkt för 1:a eller 2:a kedjan har vi inte lyckats enats om här inne men jag gissar att bilden klarnar när vi får se vilka andra forwards som tillkommer.
Adam Sälg: sektion 23 verkar bli både bra och billig. Men jag tror ändå att jag behåller min gamla sittplats. Då hittar jag, och så känner jag dom som sitter runtomkring! 😄
JanneH: Han kan nog bli bra. Sjua i poängligan i år i Finland tyder på en offensiv uppsida. Han lär vara tänkt till en topplina, kanske rentav förstakedjan?
Han är klar!1!!1