1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 611816 inlägg · 6214 ämnen
3025685 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Gathlopp: Nu fick jag stora skälvan när jag läste vilket lag som Kenttä kommer att prova värva!!! Bara att kika in i Expressen så vet man med säkerhet om han får ihop de laget då kan vi få de svårt till hösten!!!😭😭🇱🇸😎

Rallarn: Nu måste jag undra lite har du intagit samma tobak som jag eftersom du svävar på lite rosa moln o önskar lite roliga saker för de brukar jag göra när jag självmedicinerat mot min värk i lederna med weed! Jag kommer inte att heja på Mordor ngn gång iaf! O bobbarna har lika stor chans som en snöboll i helvetet!! Men......🤣😎🇱🇸

Per HApps: Fasen, nu fick jag flashbacks och PTSD... :-)

Gathlopp: Nu är du hårdhänt!! Jag tycker vi ställer oss upp med Björkisfansen och sjunger "we shall overcome". Sen hejar vi upp modo till hösten så blir allt ännu billigare och mer folk på matcherna.
Jag drömmer också om att Sundvall hockey går upp i SHL en dag, då blir det sjukt nära till match.

Gathlopp: Jo så är det.

Men hellre löven än kalmar eller bofors osv.
Leksand kommer att vara saknad i SHL

The great one: så jävla gött!

Sv: Silly Season 2026-27
jk: Bjässe?

Henrik_Tikare: vår klubb ska inte vara beroende av sin framtidstro och omsättning på att vissa lag går upp och vissa lag blir kvar.

Det finns en övertro på vad sånt här betyder dessutom. Vi byter Leksand mot Löven. Så du går inte 5800x2 plus på Löven. För Leksand låg inte på noll. Just ja, Vår arena tar inte ens 5800 längre.

Det är småpengar (”småpengar”) i det stora hela. Vi kan dessutom tappa på att lag i ”närområdet” blir framgångsrika. Plötsligt kan man inte sno j18 från Umeå lr andra talanger. Spelare i A-lag kan gå till likande geografi med högre lön osv.

Vi ska bygga oss själva. Hoppas att styrelse också är där. Vi ska göra oss själva sexiga och stora. Oavsett vad för jävla lag som går till SHL. Sitta som småklubb och hoppas på vissa lag pga resor ska vara förbi. Vi ska äga norrland. Och just nu blev det ännu svårare om vi ska rätta oss efter andras förutsättningar.

Sv: Silly Season 2026-27
Fan va nojjig man blir ändå när Expressen inte vill spika Barkemo utan bara hänvisar till Aftonbladets uppgifter

"Backbjässen Tim Barkemo är dessvärre förlorad och har skrivit på för Timrå, enligt Sportbladets uppgifter"

Henrik_Tikare: Klart att det är bra för Timrå att löven går upp. Sen kanske vi i viss mån kommer slåss om samma spelare när vi ska värva nytt nu och vi lär slåss i samma ände av tabellen. Men det hade vi gjort mot vilket lag som helst som hade gått upp ändå.

Kramer: realiteten är väl att norran är av lägre kvalité...

The great one: Derbyn mot Östersund och Almtuna. Lite avundsjuk blir man allt.

Kramer: undrar om dom har lika bra tålamod som löven?

Kulltorp: Hur fan är det möjligt att missa som Hudik gör?
År efter år efter år...

Joslan00: Hållet med riktigt skoj att löven gick upp. Konkurrerar inte i vår region men bra för Norrland !!

Kulltorp: grattis Viiiiiiiiisby! Bästa jävla laget i Sverige! Det är dom värda! Alla som tycker annat är småsinta! Ni borde kunna unna Viiiiisby!

Gathlopp: Bra för Timrå att Löven går upp. Mer folk i hallen med lag som ligger nära Timrå.

Dessutom billigare resor för Timrå än att åka ner till Bofors.

Ser bara fördelar för Timrå med att löven går upp.

Visby - MoDo till hösten, en färja nära dig!

Nåt lag ska ju gå upp, och i år blev det löven. Dom enda som hade kunnat hota dom var väl egentligen Kalmar. Vet inte om det hade varit nå bättre. Det är synd bara att Rahimi och Lappjesus finns i den där klubben, har svårt för dom!

JonteD: Måste kännas ensamt nu i Övik. När hela Norrlandskusten är i SHL utan dom själva. The heart of hockey var det visst… 😂

JonteD: Grattis till Löven!! Verkligen!

Men för faan hudik!!!

Rip Kirby: vet inte vad jag hittat för sändning men herrejävlar vad det firades vid 4-1. Lückner och modo i HA har inte en chans på den här sändningen. Hahahhaahahahah

Kulltorp: De blir dyra resor för många lag i höst som ska åka till Visby!! Synd om ÖIK men de blir ju lika dyrt för Visby o åka till Norrland!!!😭😭😭🇱🇸

Rip Kirby: Och ett till senare, Visby till HA. Hudik missar än en gång.

Korkade spelare som tar korkade utvisningar. Hudik förtjänade att förlora.

Jag är glad över att Löven gick upp till SHL. Mer Norrlandslag i SHL. What not to like.
Övriga gnällspikar verkar grunda sitt missnöje på mer personliga vendettor med fansen.

Andersson: Visby gör mål med ett par minuter kvar 🤭😅

sist man var i Karlskoga blev Timrå klar för SHL tack vara Zetterberg.

Men det bestående minnet var en viss WIllysson som strippade på mittcirkeln efter matchen.

Hellre att Löven gick upp än att Modo hade snubblat sig upp ovärdigt.

Löven förtjänar få chansen en säsong efter 25 år i exil.

Modano: avgörande matcher har en tendens att rinna iväg så lastade på över 5.5 mål totalt. Det gick ju bra. Är det något mer du känner att du behöver håna andra Timråiter med medans du försvarar björklöven? Hyfsat skev prioritering från någon som ska vara så jävla mkt Timrå…

Visste att jag inte skulle läsa ditt svar. Tji fick jag.

Gathlopp: Björklöven pissa på bondhålan och du spelt bort jobb hus kärring haha

Hudik tar för mkt. utv. helv.

Gathlopp: lämnar för egen hälsa nu. Snart börjar folk hylla skiten. Hörs om en vecka när psykosen att gratta andra äckellag lagt sig.

Andersson: klart är det. noll grattis. NOLL. Fittlöven

Klart, vare sig vi vill eller inte
Grattis Löven

HA håller sån satans dålig kvalite så Brodin blir en bärande spelare. 4 mål i slutspelet. Det är pinsamt hur dåligt HA är. Fy fan för att Löven går upp. Mår lika dåligt nu som när modo lyckades. Två pisslag med pissfans. Skönt att man blockat alla ord som har med löven att göra och inte sett en sekund av skiten.

EXPLORERSMÅLAND: Hårda bud i gotland
3rd period
40:00 Broken Ice

Vinn Hågan LOObb i Vischby ikväll??

Kulltorp: Rutinerat och rätt fokus på uppgiften.. 🫣👏

Villervalla: Hudikspelare drar på sig matchstraff, 1-1 i 5 mot 3 för Visby.

JonteD: Men de gjorde mål, 1-1.

DrCox: Jävla MoDoit

JonteD: Visby har kvitterat till 1-1 Joel Wahlgren

Villervalla: Hudik spelar skapligt iaf fårskallarna har problem med nerverna!!🤣😎🇱🇸

Sanyet: Fast, Hudik är i förarsätet

Alltså vad håller Hudiksvall på med?? Utv efter utv… 5 mot 3 nu så garanterat 1-1 efter typ 6-7 5mot4.. matchstraff bra där nötter…

Kenttäcam: Ni spelar final, men du är inne i ett forum för Timrå. Fokus nu.

Modano: Tar en öl och hatar äckellöven kan jag göra

BlackBay: Rättelse, ingen saknar Modo….

RYGG HANS: ja fy faan vilka grisar lövenfansen var på den tiden i alla fall!

3025685 · »