1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 605247 inlägg · 6213 ämnen
« · 2948732 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Söderöver: Jag är faktiskt inte oäven över att testa Lundmark i PP. Tycker han visade ganska fin teknik på direktskott och sådär. Även om han kanske inte alltid kom till de lägena då han oftast spelade i botten 6 och mer defensivt lagd.

Söderöver: Blir intressant bakom kulisserna med Lundmark och Freij i samma omklädningsrum..... två stämningshöjare och spjuvrar som lär locka fram en trevlig och rolig stämning i gruppen.

Tom Topp: Dagens bästa nyhet faktiskt! Jag har låga förhoppningar i kväll, men å andra sidan har Timrå hittills överraskat mest mot Frölunda och Färjestad, medan vi haft svårare i förväntat enklare matcher mot ett skadeskjutet Linköping och Malmö, så varför inte hoppas på det motsatta i kväll nu då. 😛

Djurgårdens IF - Timrå IK 2025-12-06
Dags för en matchtråd.

Kan man hoppas på två poäng i kväll?

Söderöver: Just tandläkaren är (väl?) inte anställd utan har egen privatklinik men har avtal med Timrå IK. Kan tänka mig det omfattar att kunna ställa upp med vård på mycket kort varsel, typ efter match eller så...
Uppladdat:

500x0-aa1g0k1k.jpg

steveroper: mycket viktigt!

Söderöver: Tror inte Christian (läkaren) är anställd på heltid av Timrå, har en bekant som låg inne på sjukan för någon vecka sen och då hade han Christian som läkare.

Har också reagerat på att det är Per (massören) som brukar komma in på isen när de behövs på bortamatcherna så Christian är nog mest bara med på hemmamatcher.
Finns väl säkert något SHL direktiv att man måste bistå med en läkare som hemmalag.

Zäta75: min förhoppning om Lundmark:
Några mål inget överdrivet men mer än Pääjärvi, några ass, sannolikt andra ass.
Framför allt, vass forecheckare tung närkampsspelare, några rediga tacklingar som får hemmapubliken att leva rövare och motståndare att tjura ur.
Framför allt energi, väldigt lite tid i arenan utan leende!

Ingen stjärna men en spelare som naturligt står bakom mycket av de egenskaper som är Timrå hockey!

Han kommer inte att bli en O Kapanen men han är lätt att gilla!
Lär bli avstängd något med men inte för att han är en elak jävel utan att ligga på gränsen kan ge sånt…

JanneH: Nässèn har sett bra ut mot Brynäs, även om han utgick skadad senast. Fin skridskoåkning och passningsspel. Vad tycker du/ni att han är värd?

JanneH: Spelschemat är skevt som sagt. Men har nog landat i att det är välkommet med att vi har flera hemmamatcher att se fram emot. Särskillt med tanke på JVM e och att vi varit starka hemma.

Vet inte om det noterats redan men EP verkar vara redo för spel idag. Har tränat som vanligt inför match iaf

JanneH: Båda matcherna mot Apa IF är dessutom på lördagar, riktig nitlott

Timrå Isstadion: nej vi har inte neggat Nässén men han kommer nog bli för dyr.
Är det bara jag som skulle vara nöjd om vi stjäl en pinne ikväll? För inte kan väl ett ineffektivt, skadedrabbat Timrå vinna på Hovet när de aldrig gör det annars?
Å vem fan har hittat på spelschemat? Varför har vi DIF borta för andra gången på raken? Hade suttit rätt fint med DIF hemma idag istället

The great one: RBK har 3 läkare och en tandläkare.

Hur kontrakten mellan klubbarna och dessa individer ser ut vettifan…

Kanske kan Domustrappan bjuda med läkare och tandläkare och kanske Bikkarna i ett avsnitt så kan dom redogöra för hur deras roll ser ut.

Läkare reser inte med på alla bortamatcher va?

Tandläkare är av vikt, för spelarna alltså…

Skador måste dokumenteras av dem för framtida försäkringsärenden i samband med renoveringar…
Det skulle bli ett jäkla spring hos FTV annars…
Skydden är dem väl inblandade i med tänker jag.

Sedan tvivlar jag på att klubben står för samma lön som om dessa var anställda på privatkliniker men jag vettefasen.

Domustrappan borde hålla förhör om saken!

jk: sen kan ju trivsel och chans till speltid och roll vara en viktig aspekt som gör att man väljer en klubb som Timrå IK.snarare än att man tjäna 10-15000:- mer i månaden ingen annan klubb .många hockeyspelare har ju i vanlig dödliga mått mätt egentligen ändå jättehöga månadslöner .

The great one: Madsens, Marklunds och Karlundens kontrakt går ut efter 25/26. Landén och Samuelsson har kontrakt t.o.m. 25/26 +1. Ska det göras något åt nummerären, så är det väl läge efter denna säsong? Det kanske ger sig självt. Någon av de tre förstnämnda kanske vill hemåt. Vem vet?

Timrå Isstadion: inte neggats, men utbytbar mot en bättre. Kan så vara, men problemet ligger inte i försvaret. Det fattas spets först och främst. Nässén är väl top 4 någonting? Räcker för mig.

Smörgåsen : snacket här inne har väl gått att behålla Nässén men inte kriga i ev budgivningskrig med andra klubbar.

Faktum är att svenska etablerade spelare ofta går till överpris då alla vill ha dem för att sätta en stomme

Zäta75: blir bra om det blir så.. Lundmark gillade jag när han var här sist.dessutom.behövligt med en spelare som inte är totalt grön på denna nivå och som bevisligen kan bidra offensivt. . Ersätta tre ordinarie spelare+ Wedin med tre gröna SHL debutanter i kanske 9.matcher? .nja det tror jag inte på sådär på rak arm iaf.

Karlsson74: Ja med tanke på vad som skrivs i ST räknar jag med att Lundmark kommer till Timrå inom kort och är spelklar tills den 18 då vi har nästa match.

Fast först är det Djurgården borta ikväll. 6p match som sagt. Blir ohyggligt spännand. Dahlen och JJ fräls oss.

Karlsson74: Råd har vi, Pilö och Nässén hade frigjort för en toppback, och Dahléns lön frigör för en toppforward, men sen handlar det om hur man fördelar pengarna.

Nä Nässéns lön kanske inte stiger så pass mycket ändå, kanske jag som övertänker, men han har ökat sin produktion litegrann iaf.

Smörgåsen : frågan är väl snarare varför nässens lön skulle stiga sådär jättemycket ?.så fantastiska steg frammåt och framträdande är han inte så att ett 20-30% igt löneök.skulle vara motiverat .han gör det han ska och vad som förväntats. Skulle inte tro han får så jättemycket ök eller få någon större roll nån annan stans heller..
Dessutom är väl iaf en del av pengarna man tjänar på pilö vs Barkemon värt att lägga på Nässen ..
Har lite svårt att se att Timrå har råd med en riktig toppoback samtidigt som man skall värva en spjutspets och toooforward i dahlenklass.
Fast vi får väl se. Man kanske även frigör en del låst löneutrymmet när Erixons kontraktet löper ut.
Måste ligga som en surdeg på timrås lönekontor.

The great one: Ja jag har också reagerat på det där när det nämnts att Timrå har så många tränare.

Förstår inte varför man strör med så mycket pengar när vi knappt har några.

Banta ner tränarstaben och frigör lite pengar!

Smörgåsen :

Eller så dumpar vi 2 assisterande coacher och frigör 100 k minst per månad. Det är helt sjukt att vi ska behöva ha 5 coacher, såg att vi även att vi har en tandläkare (!) uppskriven i staben. Det räcker med 3 coacher.

Rico01: Skulle vara kanon nu när Wedin blir borta så länge. .. 👌

Montén Python: Jag tolkade "Nisse på mon" en bit ner som att det neggats här, men missförstod troligen.

Timrå Isstadion: Nej har inte märkt av att nån neggar kring Nässén? Tror vi mest diskuterat kring uppgifterna från Aftonbladet att han inte blir kvar?

DenRöda: Ja vi får hoppas att flera av våra nyförvärv har blivit mer varma i kläderna till nästa säsong! Fredrik Forsberg skulle ju kunna vara ett "billigt" alternativ.

Men lär ju stanna om Löven går upp. För det känns som han kan ha is i magen då han vet sen innan att det gått sådär i SHL. Där spelet i 5 mot 5 varit det stora bekymret.

Känslan är att han kanske hittat hem lite i Löven nu.

Timrå Isstadion: Nässéns lön lär stiga, och diskussionen har väl handlat om huruvida hur mycket han är värd, har gärna kvar honom om det går, men inte till vilket pris som helst, sååå bra är han inte. Personligen har jag varit inne på att få in en toppback istället, och då måste Nässén bort förmodligen, både Nässén och en toppback har vi inte råd med. Isåfall lägger man Pilös och Nässéns lön på att värva en toppback och Barkemo, som lär vara riktigt billig. Men som vissa andra är inne på så kanske man ska försöka lägga all krut som går på dom forwards som ska in när Dahlén drar. Dom MÅSTE vi få fullträff på.

Rico01: Lundmark bör väl vara redo den 18e mot SAIK

Intressant med Lundmark i så fall. Oavsett var han går in i "ranking" är det nyttigt med en till i personalstyrkan, som di säger, dessutom får vi en kraftfull forward till.

Vad gäller Nässén är det väl primärt så att vi är flera som inte tror att vi har råd att ha honom kvar, snarare än att vi neggar? Jag gör det definitivt inte.

Karlsson74: Han verkar vara på gång redan den här säsongen, kanske inom några dagar i bästa fall.

Nisse på Mon or: precis.Som tidigare sagts så skulle jag inte bli besviken om han blev kvar.. på forwardsidan verkar lundmark vara på väg in till kommande säsong..absolut Ingen ersättare till Dahlen poängmässigt..långt därifrån. .men skulle säga att han brädar både Lilja, Levinsson och pääjärvi som hockeyspelare.
iaf som det sett ut denna säsong.

Bobby Hahl: Sheriffen har verkligen tappat hårt med tempo.
Farhågan fanns där efter att man hör hur andra äldre spelare pratat om den typ av operation som Pär tvingades till.

I duellerna är han fortsatt ganska överlägsen men när det sker i rörelse har han det tungt i år.

Får inte till timing i tacklingar utan ser mer ut som Didde när han försöker pressa ut från farligt område istället för att sätta stopp i spelet som han gjorde mer ifjol.

Jag hoppas att så länge han inte drar på sig nya skador nu under lunken utan sakta men säkert kan hitta tillbaka till lite fränare fysiskt spel under vår delen.

Heja Sheriffen fan!

Jag vill ha kvar Nässén. Synd om han lämnar. Pilö, Erixon… Bye Bye däremot.
Sheriffen måste stäppa upp rejäl annars Bye Bye också… han är ju rätt ”gammal” nu och läkköttet är väl långsammare med ”åldern”.

Karlsson74: Förstår inte denna vilja att bli av med Nässén. Han är en av de bättre backarna. Man vet vad man har...problemet ligger inte på backsidan. Krutet måste läggas på frwds. Det fattas två sen förra säsongen. När Dahlén försvinner fattas det tre. Två spetsfrwds minst måste in till nästa säsong.

DenRöda: Barkemo kan aldrig ses vara nässens ersättare snarare Pilös.Nässen är en top 4 back i Timrå i dag och bör isåfall ersättas med en mer meriterade beprövad back på SHL eller motsvarande nivå.....Däremot bör Barkemon gå in på en rätt billig lön om man jämför med tex mer meriterade pilö utan att tumma för mycket kvalitetsmässigt
Skulle inte bli så förvånad eller besviken om nässen blir kvar heller.
Våra unga backar (tänkte sundin och freij) bör ta kliv och vara bättre nästa år

.

DenRöda: Stort nej tack till Forsberg. Skottet väger inte upp för hans brister i övriga spelet, tror inte han hade gjort så mycket mål heller om jag ska vara ärlig.

Andersson: Nej, dom samlas 13/12!

Montén Python: Rent statistiskt har andra året för nyförvärv varit det bästa poängmässigt, så jag tänker att poängen kommer rulla i högre utsträckning hos Heikkinen, Westfält och Lilja samt Levinsson. Vi behöver dock ha en erkänt duktig målskytt som har kalibern att trycka in över 20 mål och då tänker jag att vi tar in ett affischnamn.

Jag är inte främmande att testa Fredrik Forsberg i SHL-miljö igen. Man får ändå tänka att han spelade i ett bottenlag i SHL och gjorde 17 respektive 15 mål. Vet dock inte om han och Nubben går bra ihop med tanke på kontraktstvisten som var. Kanske var styrelsen som vägrade där.

Tänker att Barkemo faktiskt är Nässéns ersättare ändå och att vi nu letar efter en ny rightare på backen.

timraw: Det som skulle kunna kompensera upp det lite i offensive. är om vi värvar en 30-40 poängsback. Plus att vi i poäng produktion lyckas att ersätta Dahlén över 2 spelare. Som alltså minst kan skrapa ihop Dahléns poäng tillsammans.

Då skulle lagbygget kunna vara bättre rustat nästa år till och med.

timraw: Ja, det låter inte helt fel. Spets kommer behövas. Blir intressant å se hur man fördelar pengarna och hur man bygger laget.

Smörgåsen : Dina backpar ser fina ut och jag skulle inte alls klaga på en ny toppback. Det enda jag tänker på är hur otroligt tama vi ser ut offensivt, och sen lägger man till Dahléns utgång på det. I dagsläget hade jag nästan kunnat tänka mig ge Nässén den där platsen i ditt andra backpar, hoppas att spelare som Freij, Sundin och Forsmark växer ännu mer men att man verkligen lägger all krut på två poängstarka forwards nästa år. Vi ser så trubbiga ut emellanåt att det inte känns hållbart en säsong till.

Men om Nubben har budget för både och hade det varit mumma!

timraw: Hade gärna velat få in en back som är en klass över Nässén. Men då måste man släppa Nässén såklart.

Ut: Erixon, Pilö, Nässén
In: Toppback, Barkemo, förlängning med Didde och kanske även Kapanen?

Hardegård - Sundin
Toppback - Freij
Strömberg - Forsmark
Svensson - Barkemo
?

Andersson: Dom har väl samling och träningsmatcher före så jag tror det blir svårt.

Junior-VM spelas mellan 26 December och 6 Januari.
Finns det någon chans att våra spelare kan vara med i omstarten den 18e eller hur tidigt måste dom åka?

jk: håller med. Känns tråkigt om vi tappar Nässén måste jag säga.. Hade helst sätt att man förlängde med Didde och Nässén men att man släpper Pilö och Erixon.

dr-nix: Har rätt dålig koll på HA överlag nu för tiden. Men en ersättare för Pilö hoppas man på då som sagt!

Nässen måste vi nog ersätta med nått lite mer "spetsigt".
Om det inte är så att vi kör "budget" på backsidan för att göra så mycket löneutrymme som möjligt för att ersätta Dahlén då vill säga!

dr-nix: Känns som en rimlig värvning för att ersätta Pilö. Hade gärna sett en toppback för att ersätta Nässén om man inte förlänger.

Nisse på Mon or: Men ifjol så platsade han i SHL hos oss? Så varför skulle han inte göra det igen? Vad vet vi om Floridas farmarlag och deras spelare? Lär troligtvis vara mycket bättre än Timrå.

« · 2948732 · »