1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 605698 inlägg · 6213 ämnen
2991549 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Den totala mardrömmen.

solbacken: Men hu så hemskt

Cobbel: Jo men Sam Hallam måste få lite tid efter succén i OS.
Sedan presenteras han och ansluter till Timrå.

Tom Topp: någon får åka och ta en bastukväll med Stridh.

Stridhsyxa: jag tror att det är klart. Men att den personen inte vill distraheras av nyfikna journalister innan säsongen med nuvarande klubb är klar.

Cobbel: Man vill verkligen veta till 100% nu. En sak jag tänkte på var Nubben i ST ”vi har ett drömnamn, det kmr det inte bli”

Körde han en typisk Nubben där och bullshit’ade? Eller fanns det ett annat drömnamn än Stridh om det visar sig att det är Stridh som blir vår tränare?

En annan sak är att jag med flera uppfattade Nubben som väldigt harmonisk i podden med Jimmy. Kan det vara så att tränaren blev klar där i krokarna? Nubben vet redan att det är klart…då är det ganska rolig tajming på påståendet att Stridh är klar.

Hehe, nu började man spekulera ändå..

Stridhsyxa: Hade ju varit skönt att få det klart hyfsat snart för sinnesron. Tänker ju att den tränaren har en del å göra också. Dalle + eventuellt EP ska ersättas, det blir svettigt.

Är alla lika less som jag är över att spekulera vem som blir vår tränare? Måste vara något slags rekord på ickereaktionen angående Stridh. Fan, vi kan ju fylla sidor om någon skymtat en klubba på flygplatsen annars.

Tom Topp: jag ser nog hellre att man kör med de spelare man använder i PK

Knylan: den här stjärnan också, men det är samma snubbe som sa att Timrå gjort klart med två spelare för att täcka upp under JVM. Gick sådär med det.

Patrick Polly: Det är inte möjligen så att källan till påståendet att Jokinen duckat sin slutnota kommer från random skribent här då? I ett led av ”varför värvar vi inte? Har vi inga pengar? Borde vi inte ha en-två bonusmillar på kontot nu eller har inte Jokinen betalat?” Sen rullar det på.

Kan tycka att det borde ha blivit åtminstone någon större rubrik om det är så att ett avtalsbrott begåtts.

JanneH: Ja allt är ju relativt. Men problemen varit exakt lika oavsett om det varit, Freddan, Ante, Jokinen eller TS.

Men jag tycker ändå TS stått ut lite i att kunna ändra lite i kedjeformationer under matcher det gått lite stå.

Annars är det ingen större skillnad i andra delar av "matchcoachningen".

Vill minnas att snacket i princip alltid varit hur tränaren tänkt i att matcha vissa kedjor i slutskede den av matcher etc. Oavsett vem av ovannämnda tränare som stått i bänken.

JanneH: när Dahlen var hel och frisk i axeln tyckte inte jag att det var något fel att spela honom i slutet av match. Han läser spelet så pass bra så att han kan bryta en passning. Men med den här axelskadan han verkar ha nu så är han mest en belastning i egen zon

JanneH: och ja jag vet att det är ass-coach ansvar vilka som ska vara inne på isen och när men head coach måste ju kunna gå in och styra upp när en icke fysisk forward är inne med 30 sek kvar och vi leder med ett mål

Gorkyman: Nej det stod ju någonstans att Timrå ännu inte fått pengarna från Jokinen. Kan någon från klubben som läser detta bekräfta eller förneka om detta fortfarande gäller?

Tom Topp: Önsketänk från din och Sputniks sida anser jag. Tommy är mer sympatisk och möjligen lite mindre handfallen än Olli men nog tycker jag han gör samma misstag med plocka målis i otid, vilka som ska vara inne och försvara ledning samt vilka som ska vara inne och jaga kvittering. Saker som är så basic att t o m en random snubbe på ett forum (jag) fattar att det är fel drag att göra men ändå är det alldeles som att 3-4 coacher i båset inte ser det.

Patrick Polly: Har vi inte fått det?

Någon som vet varför vi inte trycker på hårdare för att få pengarna som Jokinen är skyldig oss. Det är väl lön för en spelare i 3:e kedjan för en säsong som det handlar om ca.

2991549 · »