Villervalla: Hela den här grejen att droppa Bosmanfallet. Är som att börja skriva H2O om vatten. Vad var poängen förutom att försöka framstå som lite skarp? Händer ju 50 ggr om dagen i hockeyn nu.
Nä, ST har en del att jobba på. F.ö är det roligt att det kommer ut mer saker nu under säsongsuppehåll när dom kan sitta på kontoret och kopiera och rapportera än under säsong där man bör följa laget på plats. Skittidning.
Villervalla: Så var det nog. Jag minns bara att det nämnts i något sammanhang att vi tvingade kvar Pekka pga det där. Han lirade Canada Cup och VM 81/82, sen var han kvar i Timrå 82/83 OCH 83/84, trots att vi åkte ur redan 81/82. Fan vad kul det måste ha varit för Pekka att möta CRIF hemma inför 50 betalande, mitt i sin prime.
Villervalla: Precis, men då hette det ”ettårsfall” typ. Kan inte minnas att man någonsin snackat om bosman inom hockeyn. Troligen är det STs skribent som är alldeles för fotbollsintresserad och har tagit för givet att Dichows fall är mer sensationellt än det faktiskt är. HV-supportarna älskade honom och har glömt hur stört det är att ha 3-4 målvakter på kontrakt varje säsong.
En sak som börjat störa mig lite är kommunikationen runt Boyce! Alla vet att hans tid i föreningen är över, men kommunikationen har dock uteblivit.. samma för Dahlén dock men ändå inte samma riktigt..
Nisse på Mon or: Nu har inte hockeyn samma transfersummor men den fria rörligheten inom EU som Bosmandomen bygger på gäller ju alla. Kommer inte ihåg om det var ett problem i hockeyn men tydligen kunde klubbar hindra spelare från att lämna tidigare trots utgående kontrakt.
"Målvakten ansluter till Timrå som bosman, då han inte fick förlängt kontrakt med Jönköpingsklubben. Något som skapade starka reaktioner från supporterhåll och där det dessutom startades en namninsamling för att behålla honom."
Vad har Bosman med detta att göra?
Betyder det att alla SHL-kontrakt som går ut blir Bosman-fall? Trodde det gällde fotboll?
Kanske kompenserar för Ottos litenhet! Blir Stenlund och han finnen där som centrar i Ottos lag som också var stor som ett hus i en första kedja tillsammans med Otto.
Montén Python: Tyvärr för er, men kontraktet gäller för HB även 26-27, det står fel på första sidan på EP. Ta nu väl hand om Dicken, en underbar kille som är högt omtyckt av HV- fansen, så kanske vi kan få tillbaka honom ännu bättre om några år.
Nubben är ett intressant fenomen. När jag lyssnade första gången tyckte jag att allt han sa var skitsnack. När jag i dag lyssnade med en positiv känsla så tycker jag det mesta ändå var vettigt om man väljer att tolka det på ett snällt vis.
Hans surrande om allt och inget med lite oklara svar hjälper tyvärr inte honom varje gång haha.
Nä, nu ska jag tagga inför 26/27. Motorsågen kommer tidigast fram i november från och med nu.
Det här med 0 av 21 poäng som avslutning var verkligen inte hälsosamt för mitt tänkande. Blev error på allt som hade med Timrå att göra.
Tom Topp: Först hjärnskakning slutet oktober med lååång rehabilitering, sedan till OS i februari med några minuters speltid, dessutom en elak inflammation i kroppen som återkom efter OS. Plus kanske en liten konflikt med HC Blomkvist som tungan på vågen.
Tom Topp: Hjärnskakning först, med långvarig problematik. Sen antar jag att den främsta förklaringen till att han inte spelade mer är att han tillhörde HV och så får man nöja sig så. Det är så invecklat att begripa sig på alla turer där att man bara ger upp innan man ens försökt.
Väldigt spännande keeper dock. Här snackar vi högstanivå, men ingen vet hur han klarar av långvarig belastning. Därav känns det ändå tryggt att vi har kvar JJ.
Patrick Polly: Nej det har jag inte sagt. Björklöven är ett jävla grislag, deras supporterskara är lättkränkta dåliga förlorare och allt däremellan. Unnar de NOLL framgång. Tur att vi kan ha olika åsikter kring saker annars hade det ju varit tråkigt! :-)
Tom Topp: Hjärnskakning först, med långvarig problematik. Sen antar jag att den främsta förklaringen till att han inte spelade mer är att han tillhörde HV och så får man nöja sig så. Det är så invecklat att begripa sig på alla turer ... | Läs mer