1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608414 inlägg · 6213 ämnen
« · 2981112 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2026-01-31
Jåkkinen: Skulle inte förvåna mig alls om stofilen Norberg tänker så.

Hypocrisy: Tillsammans med Nubben, Backlund o Forsmark.

Hockeydynamit97: Jag föreslår att Pääjärvi kan vara publikvärd eller jobba på parkeringen.

Marodören: ja vi behöver lite nya vindar.

Utan att pissa på de som aldrig vänt ryggen åt Timrå.

Har vi bästa laget ever? Näe…

Men det är vårt lag.

När vi summerar säsongen kan vi kanske vara uppriktiga och raka med våra avgöranden om enskilda spelare.

Nu kan vi väl ta en match i taget.

Jag vill inte summera värdelösa värvningar än.
Klart man ser en röd tråd i sina missnöjen men ändå.

Timrå har konsekvent meddelat att det inte finns pengar till något spännande sparkande och rekryterande och det kanske är sant kanske inte men oavsett är det ju det som gäller.

Jag begär av spelarna, varende jävla en av dom att dom inser att dom är idrottsmän!

Deras roll är att bemästra situationen!
Dom är människor och kan absolut trilla, kliva upp och kriga på.

Dom kan inte åka på bortamatcher och identifiera sig själva som några jävla arbetssäljare. Ska det bli några resultat ska dom iväg och vara idrottsmän som tävlar för att visa vad fan dom går för!

Det ska synas att -NU JÄVLAR! är kul! All jävla träning och allt jävla grubblande, jävla påtande med klubbor och skenor är kul när det gäller! Matcher hemma som bort gäller! Det är för dom det tränas och kämpas!

Kontroll och disciplin är taktik! Energi, kroppsspråk och kamp är ett jävla mindset för idrottsmän!

Där finns ett grundkrav.

Som supporter kan jag bidra med att köpa tröja och någon stol hemma, jag pratar hockey med min krets, jag klappar händer och sparkar plyfa med foten, vrålar åt domarn och vevar med inköpt halsduk vid mål.

Oavsett vad spelarna heter, är dom idrottsmän så går det här vägen! Den sanningen har spelarna visat redan.

Jaja… det blir bra.
I kväll är man med Post Malone och Jelly Roll!
Timrå IK och alla ni andra här!

Till veckan kan dom vända till roligare soundtrack!

Marodören: trots piss måste supportrarna alltid tro och sluta upp💪💪💪

Villervalla: just din attityd som gör att vi Timrå aldrig kommer att bli ett lag att räkna med 😔 vi måste tro och förlorar vi supportrar så är det över!! Se på andra skitlag så fyller dom hallarna trots piss men dom sluter upp iaf, inte ja men nu möter vi Malmö en tisdag bla bla…i med och motgång vart finns de här hos oss i Sundsvall/Timrå!? Många oförstående håller på andra pisslag trots hemmahörande här i vårt distrikt!! Sjukt och möter många såna dagligen🫂 Nu sluter vi upp som supportrar och stöttar i alla lägen oavsett det just nu pissiga på isen!! Vi ska iallafall överleva denna säsong i SHL!! Sen måste Kapanen/Jokinen V2 in i föreningen annars lever tyvärr på lånad tid😔

Gorkyman: Tyvärr kommer det stå mellan Leksand och Timrå vilka som spelar HA nästa säsong.

Örebro ut - så värvar vi Karlkvist och Quenneville

Jadu: Nej Pääjärvi ska inte vara ombytt. Sörbrand eller Annerstedt får gå som 13:e. Annars fina formationer.

Jadu: Värt att testa kan jag tycka

Smörgåsen : Heikkinen - Lander - Hartmann
Lundmark - EP - Dahlen
Genborg - Eriksson - Wedin
Walli - Levinsson - Westfält
Pääjärvi
Kan detta vara något?

Vargher85: Ja det kan jag hålla med om.

Smörgåsen : Jag räknar förmågan att spela sig ur press som en del i försvarsspelet, och som du skriver så brister det där för flera av våra backar.

Vargher85: Lundmark har spelat 12 matcher nu och har en poäng mindre än vad Westfält har som spelat 38 matcher.

Andra svaga noteringar:

Lilja 6 poäng.
Pääjärvi 2 poäng.
Eriksson 5 poäng. Ja, jag vet att han växer och växer i spelet men 5 poäng är tyvärr inte godkänt. 1 mål på 32 matcher.
Hardegård 13 poäng som 1a back och en hel del PP tid. Svagt.
Walli 3 mål.
Heikkinen 7 mål. Förväntningarna var lite högre än så.

Osv.

Vargher85: Backarnas förmåga att spela sig ur press och starta spel snabbt bakifrån är nog ännu större problem än hur dom försvarar utan puck.

Vargher85: Amen på det

Andersson: Jag håller med om problemen på backsidan, men hänger upp mig mer på vissa av backarnas oförmåga att försvara än deras poängproduktion.

Angående Hartmann så är jag fullt medveten om att poängen har trillat in på slutet. Men jag är lika medveten om att han har fått förtroende i PP och gång efter annan slagit en sådan där härlig halvlös passning upp till back, som motståndarna enkelt har kunnat snappa upp.

Det jävliga är att jag i grund och botten gillar Hartmann, men då ska han spelar rakt, enkelt och fysiskt och inte försöka vara skön, för det har han inte kapacitet för på den här nivån.

Jåkkinen: Haha. Lite nojig är man ju.. 😅🫣

Jåkkinen: lång å trogen tjänst

Montén Python: Äh, Pää får förlängt och lönepåslag ska du se 😉

Vargher85: Jo jag ifrågasatte ju värvningarna av Lilja och westfält skarpt inför säsongen. Då jag såg vår trubbighet KOMMA!

Men jag var ju alldeles för negativ och skulle låta dom få visa upp sig.

Men trodde ärligt nån att de skulle från ingenstans bara explodera ut till offensiva spelare?
Ingen av Westfält hade tidigare på SHL nivå ens kommit upp över 20 poäng.

Lilja sprattlade till i förra årets slutspel. Men det finns åtskilliga exempel på spelare som under en kort tid i ett slutspel som hamnat i nått slags stim.
En sminkad gris så att säga.

Javisst han sliter och åker skridskor och sådär nu. Men det kriterierna som räcker för att dra på sig en Timrådress?
Ja då är det ju självklart att framtiden ser riktigt brun ut.

Vargher85: missade du matchen där dom tog fram statistik? Hartmann har 10 poäng sista 10 matcherna. Och mer poäng än förra säsongen med 11 matcher kvar

Skulle säga att backsidan är mer kris där alla utom Didde har minskat sin poängskörd kraftigt

Jåkkinen: Ja den lär göra det, men den måste inte suga hästpung.

Men ALLT handlar om hur Nubben & Co spelar ut sina kort.

För pengar måste finnas för att agera för tappet av Dahlén

Men man måste då också förstå vikten av att göra allt i sin väg för att hitta en förstaback som är god för minst 30 poäng.

Ja och sen ersätta Dahléns produktion.

Det är ingen omöjlighet, men det kräver smartness och rätt tänk från vår sportsliga ledning med Nubben i spetsen.

Kan vi då rida ut nästa säsong, ja då finns det ännu mer möjligheter säsongen efter.

Där vi kan frigöra oss från Pääjärvis lön på minst 100k.

Och sen förhandla ner EPs och Weddas löner och kanske frigöra en 100k där ihop!

Djingiskahn: Men låt Karlunden ta över redan nu då, så kan TS var senior advisor resten av säsongen.

Sedan vill jag lyfta att det är mellanskiktet av Timrås forwards som inte levererar. Lundmark, Walli och Eriksson är riktigt bra. Dahlén och Pettersson producerar, Lander gör sin bästa säsong sedan återkomstsäsongen. Tyvärr har skador ställt till det för Wedin.

Men sedan finns det alltså närmare två hela femmor, som står högre upp än Lundmark, Walli och Eriksson i hierarkin som i nuläget blir överglänsta av de nyss nämnda. Westfält, Heikkinen, Lilja, Pääjärvi, Hartmann... Är det här det bästa de kan? Allvarligt?

Hypocrisy: Man kan inte anklaga Nubben för att sakna stake om han ställer Karlin i båset iaf 😂

Rip Kirby: Väsby hamnar i Allsvenskan efter jul där man kommer på 8:e plats. Timrå IK slår ut Mora i Playoff 1 och draget efter hockey i Timrå på den tiden var verkligen enormt. Moramatchen lockade hela 379 pers!

Så i Playoff 2 möts då Timrå IK-Väsby där Väsby går vidare efter en solklar seger i den 3:e och avgörande matchen.

Hypocrisy: 3 poäng på de 22 matcher man fick spela. En vinst, en oavgjord. Vilka man vann mot?

1987-10-22 Väsby IK - Modo Hockey 2 872 (5-1, 1-0, 0-2) 6-3

Orr: Karlin är helt uteslutet. Karlunden möjlig..rentav trolig ersättare.

Jåkkinen: Med Karlin i båset och Pääjärvi i första femman, man bara ryser av tanken. Vilda Väsbys gamla bottenrekord i Elitserien ligger risigt till.

Såg matchen i efterhand pga fotbollscup för ungarna. Juel bra i kassen. Walli och L.E bra bland utespelarna i övrigt en kass insats, skrapades det ens ihop en målchans?

Jaja, det är väl bara att vinna några hemmamatcher för att slippa kvalet & sen börja våndas inför nästa säsong som lär suga hästpung.

Om vi värvar Auston Matthews eller Nathan Mackinnon som ersättare till Dahlen så kanske vi kan bli 12a nästa säsong

Orr: Karlin är lite som John Blund. fast det är inte månpulver han strör i dina ögon
Det är max stripskrydda han har i påsen.

Först kommer Karlin..sen kvalet o grädden på moset HA. Sen vaknar man från mardrömmen.

Smörgåsen :

Wedin/NY - Lander - NY
Hartmann - Levinsson - NY/OJ
Walli - NY - Lundmark
Annerstedt - Boyce - Junior

Strömberg - Pilö/NY
Svensson - NY
NY - NY
NY

NY - NY

Med en sån trupp kanske vi landar in 3-5a i tabellen i HA. Inget annat SHL-lag hade tagit någon av dessa förutom Lander och eventuellt Wedda. Spelarna hade helt enkelt fått räkna med att gå ner i lön rätt mycket.

roger_sundsvall: Lugna ner er, vi är ju på play-in .....

nubben lär säga, vi är ju ändå 10.a
nöjd o glad

Karlsson74: Lander hade 100% följt med ner i HA. Hartmann, Levinsson, Boyce, Skägget, Strömberg, Walli, Lundmark hade säkert kunna bli kvar. Kanske nån till ung back. Vilket SHL lag hade vågat chansa på Wedda? Han får absolut ingen topplön nån annanstans. Hade kunnat bli kvar även han.

Andersson: Jäkligt viktiga matcher mot lkp, Lif och Dif på de 4 närmaste matcherna, en bonus mot Miffona vid vinst.

Nä, de finns bara ett alternativ. Vi får rycka upp oss å ta en trea mot Silly Lions, annars blire haverikollaps

Andersson: svänger fort i hockey. Förra lördagen var det ingen som saknade Wedda men efter denna vecka låter det som vi går under utan honom. Sanningen är väl att ska vi vinna matcher så måste hela laget spela med hjärta. Oklart var det var idag?
Tyckte vi hade otur mot MIF å SAIK men idag kan man bara skylla på inställningen.
Det har vi INTE råd med!!!

Cobbel: Man undrar hur mycket dom övriga ledarna i laget påverkar vilka som skall spela och vilka positioner? Kan TS vara så stark att han går på sin egen uppfattning eller vill han undvika dålig stämning sina sista 2-3 månader?

Karlsson74: exakt. Det är Nubbens verk. Rena skitsitsen. Den här truppen är kass t.o.m. för HA.

Nisse på Mon or: vi kanske får behålla boyce, pääjärvi...vilken fler Levinsson? Lilja? hartmann Strömberg...skägget?
Lander Wedin ep lär vara för dyra även om de spelar på nån rabatt .. ...JJ lär dra.. ja det blir minst 30 procent juniorer...fast inte de vi har nu..
Skulle nog dröja bra många år innan vi är på banan igen ..
Vi skulle fortsatt ha skitdålig ekonomi..

X-Län: bygga fräscht med vad? 5 miljoner och ingen fallskärm? Om vi har haft brunkare i halva truppen i SHL med 50 miljoner i budget, vad blir det i HA?

För övrigt varför måste Pettersson spela center? Sätt han som ytter och spela på 3 centrar. Lander, Eriksson och Levinsson. Kam inte bli sämre.

Cobbel:Det är lugnt. att ställa krav på hockeymiljonärer är inte hat. tolkar man det så är det snarare något allvarligt fel på den tolkande personen i fråga...

Hypocrisy: Av dom 4 sista matcherna på säsongen är 3 st på bortaplan. Har man inte fått ordning på bortaspelet innan dess så luktar det piss. Vi får hoppas vi redan säkrat att undvika kval innan dessa matcher.

Jag såg inte matchen idag, hörde lite på radion, där sa de att Juel var Timrås klart bäste spelare och att anfallet hackar.
Ja nu verkar vi inte vara långt till play out. Nu jäklar gäller det att hålla ihop resten men man vet att när det är kniven mot strupen så viker man ner sig. Bara att hoppas att vi besegrar Leksand i Play outen.

Cobbel: Ja. Man undrar undrar ibland hur dom resonerar kring vissa spelare.

Rip Kirby: Timrå IK och viktiga matcher = förlust varje gång.

Inte konstigt när det kryllar av hängskallar med mjukisbrallorna på som Pääjärvi, Hartmann, Lilja, Forsmark. Det räcker att det kommer en motståndare och jagar dom så blir det brunt i kallingarna direkt.

FrOllik: Westfält måste få komma ut på kanten igen. Men de står inför en svår uppgift hur de ska mönstra kedjorna nu iaf. För så som vi spelat på slutet så funkar det inte.

Sen tycker jag att det är orättvist att man bänkade Lilja pga spelet från han tidigare under säsongen, men MPS har man tålamod med. Obs, tolka inte det här som ngt hat eller ilska mot MPS. Snarare att man ifrågasätter hur man rattar laget.

« · 2981112 · »