"Ring honom direkt då Timrå IK fick klara sig utan Anton Wedin i torsdagens match sedan forwarden klivit av i slutet på lördagsmatchen.
Wedin, som den senaste tiden har bildat en tung kedja med Anton Lander och Sebastian Hartmann, har spelmässigt varit en av Timrås bättre spelare under hösten, även om han ”bara” gjort elva poäng på 22 matcher.
Nu är det oklart hur länge han blir borta – men det kan bli ett riktigt tungt avbräck för Timrå.
Om Wedin missar ett par veckor, så innebär det att Timrå under junior-VM kan ha totalt fyra spelare borta, varav tre är på forwardssidan. Det kommer inte fungera.
Det kommer bli tillräckligt svårt för Timrå att fylla tomrummet efter Eddie Genborg, som varit det stora utropstecknet den här hösten.
Mitt förslag till ”Nubben” då? Lyft på luren och ring Thomas Fröberg.
Heikki Liedes sägs kunna vara på väg bort från Luleå – och David Granberg skulle kunna vara aktuell för en utlåning. Det är två spelare, som båda två, skulle kunna kliva in i Timrå i det här läget, samtidigt som Luleå har en minst sagt tjock trupp."
Börjar fundera på om det kan slå negativt att ha sådan stor stomme i laget som bryr sig så mycket om laget så att säga. Kolla på Hållanders slutspel senast, låste sig totalt för han ville så jävla mycket. Klart som fan det låser sig för spelarna (främst hemvändarna) som vill bygden så väl och brinner så extremt för klubbmärket, jag tror seriöst problemet ligger i att våra ledande spelare vill för mycket så det låser sig. Hade exempelvis Wedda och Pettersson spelat i en annan klubb som de har mindre känslomässig anknytning till så hade säkert målen rasslat in stup i kvarten där.
Summa summarium: vi behöver fler legoknektar. Jag tror inte hemvändarna kan axla att hela bygdens stolthet ligger i deras händer; anknytningen är FÖR stor.
Att inte bli 13-14 lag är det viktigaste. Ser ut att bli oerhört jobbig säsong. Flera borta o inga pengar...precis som vanligt för TIK. Bara att kämpa o visa rödvitt hjärta.
Modano: lite handlingskraft kan det definitivt behövas.
Blir den gode Wedda borta länge och vi inte vill hamna i ett krig med Leksand i slutet så skulle det nog behövas.
Men fuskbygge tycker jag är lite för skarpt.
Frågetecknen har ju varit det sedan de presenterades.
Lilja sprattlade på försäsongen och gav lite förhoppningar men när det sedan gällde så försvann han. Psykologiskt kan antas. Det bör gå att få ut mer. Heiki tror jag inte vi fått se allt av än. Han måste bli bättre på avsluten. Ganska små marginaler för att han ska bli en stadig producent, måste få sina avslut på de farliga ytorna kring gubbhörnen eller högt. Nu hamnar dom mitt på målvakten. Men han tar sig till några vassa lägen varje match så hopplös är han inte men mina förväntningar är ändå ganska låga nu.
Levinsson gör kanske var 5-7 match på en bra nivå och det visar ju att han inte är redo för SHL än men nu är han här och kan vi inte hitta något HA lag som vill ta löneposten så är det bara att gilla läget och se till att försöka utveckla honom.
Jag tycker Boyce varit bättre de senaste två matcherna och hoppas innerligt att han får mer tid och fortsätter sin resa för i honom får vi hårt jobb. Skulle gärna se lite mer tacklingar från honom bara för han är duktig på dom!
Hans kedja ska spela rakt och ta puckar på mål. Täcka skott, tacklas och vara energidränerare för motståndarna. Rollspelare delux. Ihop med Walli eller Pääjärvi men helst Walli för Pääjärvi är ju mjukare än Krykov i år.
Vi måste få tillbaka lite rörelse på våra backar med. Dom måste komma upp med puck oftare ist för att spela fast sig i egen zon.
Vi visste på förhand att det här var en tunn trupp som sannolikt inte skulle vara särskilt framgångsrik.
Vi måste vara ansvarsfulla med ekonomin men det gäller fan inte bara Nubben. Spelarna under kontrakt måste köpa läget och stötta föreningen med inställning med. Lägsta nivån måste upp!
Krigarmentaliteten man hade innan Svensson kom tillbaka måste få råda. Det är så man spelar Timråhockey!
Modano: Ja vi har dom svsgaste skyttarna och haft det flera år visst vi skjuter mer direktskott betydligt bättre men sämst i ligan lite som JDT posistioner måste tränas på har inte sett nån tråd hur dom spelar framför motståndarna mål . Men vi har SHL s största ledarteam varför då? TS har aldrig varit med om det vem bestämmer?
JanneH: Glöm din dröm om topp 6 nu är verkligheten ikapp detta fusk bygge med SHL klart svagaste Forwards trupp kommer bli krig för att undvika 13-14 platsen. Kolla man igen övriga lags spets så är våran av 50% allsvensk nivå så fruktansvärt profillöst förutom några tex Genborg Dalle Lander Hartman Walli Wedin övriga svaga menlösa rädda mjuka. Måste in med två spets annars tror jag det kan sluta i väldigt illa när 30 omg återstår och vi tappa 3st till JVM plus Wedin ryktas borta resten av säsongen. Får inte hända att Genborg Dalle eller kapten Lander blir skadad tack o gonatt då. Men lär väl inte ageras fast en 5 åring kan se hur jävla svaga vi är framåt men inte i menlösas förening här ska de snålas sig ur och sen fast i allsvenskan till konkursen är ett faktum heja Backlund Nubbs Styrelsen och alla andra som inte agera nu och fatta ser ALLVARET AVGÅ ELLER BÖRJA JOBBA FÖR SATAN
BlackBay: Nu frigörs ju lite pengar mht att vi inte betalar ngn lön från dag 90, så man kan ju hoppas att det kommer loss något namn från en högre hylla. Förra gången Wedins knä gick sönder (samma knä?) så ersatte Kapanen honom med Mieho, kan hoppas på något mer än så denna gång...
Zäta75: Men snälla. Juel är fan inte anledningen till att vi ligger under. Det är utespelarnas pissiga jävla defensiv och UDDLÖSA spets som gör att vi ligger under.
"Ring honom direkt då
Timrå IK fick klara sig utan Anton Wedin i torsdagens match sedan forwarden klivit av i slutet på lördagsmatchen.
Wedin, som den senaste tiden har bildat en tung kedja med Anton Lander och Sebastian Hartmann, har spelmässigt varit en av Timrås bättre spelare under hösten, även om han ”bara” gjort elva poäng på 22 matcher.
Nu är det oklart hur länge han blir borta – men det kan bli ett riktigt tungt avbräck för Timrå.
Om Wedin missar ett par veckor, så innebär det att Timrå under junior-VM kan ha totalt fyra spelare borta, varav tre är på forwardssidan. Det kommer inte fungera.
Det kommer bli tillräckligt svårt för Timrå att fylla tomrummet efter Eddie Genborg, som varit det stora utropstecknet den här hösten.
Mitt förslag till ”Nubben” då? Lyft på luren och ring Thomas Fröberg.
Heikki Liedes sägs kunna vara på väg bort från Luleå – och David Granberg skulle kunna vara aktuell för en utlåning. Det är två spelare, som båda två, skulle kunna kliva in i Timrå i det här läget, samtidigt som Luleå har en minst sagt tjock trupp."
Heikki Lides och David Granberg, vilka är det?