Rico01: bygga och bygge... Han verkar tro att det bara är att börja bygga? Och han vet inte ens veta att en ny arena har stötts och blötts i typ 20-25 år utan att det har hänt någonting alls. Finns inte pengar för sånt. Eller iaf ingen kommun eller finansiär som verkar vara så sugen att lägga ner de pengar de kostar .
Maktankan: Det slutar inte där. Han anser även att Timrå ska slå sig ihop med Sundsvall och bygga en ny arena där... Undrar om han är medveten om att det redan gjordes på 90-talet.
Rallarn: tror inte Nubben är ett dugg intresserad av Westerlund. Inte bra nog för top 4, och han var väldigt hattig med sina eventuella förlängningar och ville vänta ut marknaden och Nubben flera ggr. Varf finns info om att Svensson är på väg bort? Vilka 8 backar tänker Nubben på av;
Nästa lördag, apropå backar, finns kanske möjlighet att kolla in Ilari Kapanen. Kl 18 möter Sverige P19 hans Finland och matchen sänds på svenskhockey.tv.
Smörgåsen : Var bara en spekulation, skulle det ske så är det lite upp till honom, skulle säkert kunna konkurrera högre upp, med en sån som Forsmark t.ex.
Nubben har ju sagt att Timrå ska spela på 6 backar den här säsongen för det är något staben vill köra med.
Den där osäkra spelaren, kan det vara Per Svensson? Han är ju leksing (stått i klacken) och Cirkus Leksand har tjatat om att dom vill ha honom i HA. 1 år kvar i Timrå men kanske får ett 3-års kontrakt i Leksand ist.
Det hade känts lite sorgligt om han lämnar efter den svaga säsongen utan en chans till revansch.
Vore underbart om Luleå med sina "filmstjärnor" och tråkhockeyn, samt Växjö och dess tråkhockey åkte ut. I så fall kommer jag att kolla på finalserien. Hatar skithockeyn som dom står för!
bar mofftak: Jag tolkade det mer som nån som nån ur befintlig trupp vill röra på sig. För det var väl det som diskussionen kretsade kring när Nubben nämnde det.
bar mofftak: Jag tolkade Nubben i podden som att det var någon vi nu hade under kontrakt.
Dessutom sa han att de är nöjda med backsidan, vi kommer ha 8 backar och att ingen värvning enbart sker om "något extraordinärt" dyker upp. Räknar man in Barkemo och Hallquisth så blir det ju 8
Utöver det har Madhawk och Sanny båda nämnt i podden vilket klipp vi gjort, tror de hade nämnt ifall det var fler som jagade (trots att vi har överenskommelse/kontrakt)
FrOllik: Ja precis, men tolkade man Nubben rätt så var det ju ett specifikt fall gällande en spelare med. Som det kanske redan nu pågår diskussioner om att bryta med. Men det får visa sig med tiden helt enkelt.
FrOllik: ja Gath kanske vill se dem in action innan han säger vem som han vill behålla eller ej. Sedan kanske en spelare väljer att lämna självmant innan dess om man inte trivs eller är orolig för speltid etc.
Patrick Polly: Jag är bara lite lur på att både Pääjärvi och Lilja på ST syntes till vid återsamlingen för försäsongen. Däremot vet jag inte om man såg nån bild på Heikkinen eller Levinsson?...