1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612620 inlägg · 6214 ämnen
« · 3027913 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2026-27
vi kommer få läsa samma analys fram till september från ”experter” så bara att vänja sig; TIK har tappat dahlén o pettersson. det är typ 90p.
men att lhc tappat 110p i shore, kovacs o ljungh är inget som problematiseras lika mkt.

men kul att läsa mattias karlssons analys i aftonbladet. nog för att vi kan få det svårt så är det kul att någon faktiskt analyserar!
Uppladdat:

500x0-img3124.jpeg

Rip Kirby: Vaknade jag? Tror du behöver sova ruset av dig

RYGG HANS: Lundmarks i mina ögon mer än obegripliga "tillbakavärvning" grundades förstås i Ollis föreställningar om honom som powerforward som genom att spela den typen av hockey som han föredrog skulle bli en spelare som kunde göra skillnad. En energiforward vars vägar mot NHL låg vidöppna. Att det var de fucking regerande Stanley Cup-mästarna Florida Panthers, med DEN jävla kravbilden, nej, det var det ingen som reagerade på. Nejdå, klart Anton Lundmark med EN säsong högre än division 1-nivå i svensk ishockey skulle kunna konkurrera om en plats. Och sen vaknade du.

Puckat: men vad i helvete?

Zäta75: I dagens ST intervjuade man Kapanen om Otto. Kimmo trodde att man måste ha en vass leftare som skytt i samma pp som Otto. Reid är rightare.
Vill man para ihop Otto med Wedin eller Heikkinen i pp månntro. Hur tänker man i 5 mot 5 spel då.

Blir spännande att se hur laget formeras när det är dags.

Nu gissar jag men spontant känns det som att det antingen blir Lilja eller Pääjärvi som lämnas utan uniform när serien väl drar igång.

Levinsson och Westfält känns safe pga viktigt med bred centersida. Det är även smidigare för en center att gå vinge än vice versa.

Heikkinen har störst potential av de "osäkra" namnen. Lundmark värvades tillbaka och spelade knappt halva säsongen, lagets svagare hälft.

Montén Python: Nej jag tror att det blir AIK till slut. Nu har dom all tid i världen att komma överens. Första steget är passerat. Fortsättning följer..

Montén Python och JanneH: Ja, tänk att kunna peta ner Hartmann eller Heikkinen ett hack, en sån som Weissbach t ex tjänar nog där i krokarna. Mycket hänger på att Wedin är hel för att vi ska kunna ha det där djupet. Utan honom så ser det tunt ut utanför förstakedjan. Men när truppen väl är satt där i slutet på oktober så kommer det nog försvinna minst en forward

Sakic: Klart att han ska lämna tyvärr

Puckat: När man ser truppen så där så slås man ju av tanken. Tänk om man lagt Pääjärvis och Liljas lön på en lite småsexig 230k ish forward.

Då hade vårt offensiva djup helt plötsligt sett lite småtrevligt ut.

Puckat: + Olle Därth som borde få chansen

Puckat: hmm tror inte Forsell är invärvad för att sitta på bänken. Svårt att name droppa vems plats i din uppställning han ska ta dock. SHL:s bredaste trupp spricker nog i sömmarna men om Genborg missar matcher pga camper i NHL så kanske det dröjer till november innan man måste börja låna ut spelare. Sedan kan ju alltid skador (läs Wedda) störa planerna men jag tycker nog ändå vi har nån forward för mkt.

Gardiner, precis vad vi behöver, en riktig målskytt. Nyper på allt. 19 kassar i år.

E.Genborg - D.McLaughlin - R.Gardiner
M.Hardegård - A.Sundin

O.Kivenmäki - A.Lander - A.Heikkinen
D.Strömberg - A.Freij

A.Wedin - L.Eriksson - S.Hartmann
T.Barkemo - S.Forsmark

A.Lundmark - M.Westfält - E.Walli Walterholm

Extra:
W.Hallquisth
P.Svensson
D.Lilja
L.Levinsson
L.Forsell
M.Pääjärvi
A.Thun Hansson

Har vi någonsin haft en sån stor trupp? Tror inte det. Och så många rightare, sju stycken.

Zäta75: hoppas på det

Andersson: I SHL slipper du honom. Outen i kontraktet med LHC var för spel i annan liga än SHL

Reid Gardiner (född 1996) är en kanadensisk högerforward och offensiv spetsvärvning till Växjö Lakers inför säsongen 25/26. Han anslöt från finska Kärpät, där han säsongen 22/23 var målkung i Liiga, och har skrivit kontrakt med Växjö över säsongen 25/26. Han har tidigare spelat i WHL, AHL och tysk hockey.

Reid Gardiner - fakta:
Position: Högerforward
Fattning: Right
Längd: 180 cm
Tidigare klubbar: bl.a. JYP Jyväskylä, Kärpät
Styrkor: Målfarlig spelare med stark statistik från finska Liiga

Nä men va faan! Jag som inbiten optimist börjar bli riktigt positiv nu! McLaughlin, Gardinen och Kivenmäki. Plus dom unga lovande killarna på backsidan . Är det inte september snart? 😜😄

Kivenmäki - McLaughlin - Gardiner
Genborg - Eriksson - Wedin
Heikkinen - Lander - Hartmann
Forsell- Westfält - Walli

Lilja / MPS / Levinsson / Lundmark på bänk/ej ombytt.

Så kan det se ut. Lär bli kamp om platserna. Härligt.

Sedan tror jag att en backvärvning kan komma in under säsongen på artistkontrakt. Tror inte att vi har bränt Dahlens och EP:s 600k på McLaughlin och Gardiner.

Gorkyman: Med helt rätt tränare för den uppgiften med.

För övrigt hoppas jag att Kovacs lämnar SHL helt och hållet nästa säsong och ännu hellre svensk hockey som helhet

Det kommer bli en jäkla kamp om platserna i 4:e och även i 3:e, vilket kanske innebär ett lyft. Ingen kan räkna med speltid utan att visa framfötterna på träning.

Smörgåsen : Det löser sig, lite alkohol ikväll gör saker suddigt. sorry för det!

Smörgåsen : Jag hänger nog med dig här.

Genborg åker förmodligen både på camp och JVM.

Lägg därtill att han skall acklimatisera sig mentalt båda dessa gånger när han kommer tillbaks. Vilket visade sig efter JVM att han behövde ett gäng matcher på sig, och i ärlighetens namn så tycker jag aldrig riktigt att han kom upp i samma standard efter JVM heller.

Det känns sådär att vi ska bli av med en bärande spelare så pass många matcher som det lär bli med Genborg med tanke på vår rätt tunna spets redan innan.

Sakic: Jag klankar inte ner på honom. Jag tror inte han gör mer poäng på grund av att han förmodligen missar fler matcher i år än vad han gjorde i ifjol pga att han förmodligen ska på camp och åka på JVM, = finns inte tillräckligt med matcher att hinna göra fler poäng. Fan tänk efter innan du skriver nästa gång.

Sen, han får till 99% spela med sämre spelare nu också. Dahlén och EP var rätt så bra, eller hur?

Pessimist? Ser bara på saken helt logiskt.

Montén Python: Är ju några starka finansiärer som gått in i några tjeckiska klubbar. Läste att Tralmaks blivit erbjuden 500 i månaden där och även Kovacs kan nog casha in rejält om han vill. Det är nog inte helt fel att bo i Prag heller.

Smörgåsen : "Genborg lär inte göra mer poäng nästa år" JVM guld kille som fyller väl typ 19 år eller nåt och inte 38.... Sämsta jag hört, hur pessimist får man va?

Tifo med gardiner i höst?

Niikeliito: Är det klart för AIK? Kan inte hitta nån info om det i nån av blaskorna?

Edit: hittade infon nu.
Lämnar LHC men blir inte AIK.

Nån som bjöd över då månne? Snacka om att kasta pengar i sjön. Haha, mycket snack och lite verkstad från Kovacs sida. Det där klubbhjärtat var inte mycket värt.

Nyttjade alltså en outklausul.. Så kom det nåt schweiziskt lag och hann locka innan blecket ens hann torka på pappret?..

JanneH: Eriksson saknar den där offensiva biten för att vara riktigt bra på SHL-nivå. Kan han göra 20 poäng denna säsong är jag nöjd. Då får vi djupet på centersidan. Genborg lär inte göra såå mycket mer poäng än förra säsongen, pga av camp och JVM förmodligen. Men mellan 25-30 är rimligt. Oavsett så är han väldigt viktig i övriga delar av spelet. Freij kan explodera. Riktigt taggad på se honom på blå från start.

Jadu: alltid lurigt med juniorer och deras utveckling men vore guld värt om våra tre kan ta nästa steg kommande säsong. Där har vi potential som flyger under radarn på experterna

Cobbel: Otto - McLovin - Gardinen, känns ju på förhand som bra nyförvärv.

Smörgåsen : Tycker vi väntar med att berätta för Modano att den enda stora tunga värvningen är/blir GATH 188 cm 100 kg

Som grädde på moset så är det nu klart att Ante slipper Kovacs i hans kommande omklädningsrum!

Cobbel: Vill se mer spelskicklighet längre ner i laget så jag byter plats på Westfält mot Levinsson. Walli och Hartmann räcker gott och väl som tyngd i den kedjan i så fall. Vill se fart, spelskicklighet osv. Så satsa på Levinsson nu för gud skull GATH!!

Sen tror jag vi bör sprida ut nyförvärven mer. Den 1:a kedjan saknar fysiken vid är spontana känslan. Kivenmäki bör användas för att lyfta andra spelare.

Röda Gardiner blir en bra värvning.Trodde han gjorde mer mål denna säsongen men 15 är väl ok

Fortsatt Glad Valborg Nubbs och alla timråsupports🥳. ..Nu har man i fyllan och villan förnyat sina sittplatser till både mig och dottern.. så det finns iaf garanterat lite slantar i föreningen. 😏

Andersson: Kivenmäki lär spela i första med Gardiner & Mcdonaldsson

Kivenmäki - McLaughlin - Gardiner
Genborg - Eriksson - Heikkinen
Wedda - Lander - Forsell
Hartmann - Westfält - Walli

Lilja / MPS / Levinsson / Lundmark på bänk/ej ombytt.

Andersson: Gardiner, Heikki, Wedda...

Kivenmäki är ju assistkung, vem ska göra mål på hans mackor? Lander eller Heikki?

Jadu: Backsidan är stängd, för nu. Men Nubben har inte låst den dörren helt. Han gläntade själv på den i poddsnacket med ST. Han sa även att det finns pengar om nåt intressant skulle dyka upp. Vi får väl se där vad som sker under säsongens gång. Skulle det bli alltför uppenbart att det krävs förstärkning är det väl möjligt att det händer nåt i november.

Jadu: Jag är fan inte såld på att Heikki blir kvar alltså, känns som det är han eller Westfält som ryker.

Niikeliito: Det där tror jag är en bra värvning!

Niikeliito: fick höra från en för bara några dagar sedan att denne jänkare är mer eller mindre klar. avfärda lite då som att nån har läst lösa rykten.

verkar som killen hade bra källor

Om det inte blir något strul med Genborg känns det plötsligt riktigt bra!

Niikeliito: Truppen klar?

Genborg - McLaughlin - Gardiner
Heikkinen - Lander - Kivenmäki
Wedin - Eriksson - Hartmann
Lundmark - Westfält - Walli
Pääjärvi

Hardegård - Barkemo
Strömberg - Freij
Forsmark - Sundin

Hade verkligen velat haft en till back som går in i första backpar känner jag men men

Niikeliito: Blir nog bra om det skulle vara så..

Niikeliito: Det kan du hoppa upp och spetsa dig på!

Reid Gardiner blir kvar i SHL.

Men det blir ingen fortsättning i Växjö.

I stället är han detaljer i från spel i Timrå, enligt källor till Expressen.

På tal om inget, Czech hockey games (som jag skulle gissa 1% av er här inne har intresse av). MEN dem slog Schweiz precis med 8-1 (!!) och har nog den mest spännande förtruppen inför ett VM på länge. Ungtupparna stod typ för alla poängen.

Jåkkinen: Det bör det vara! Sedan då? Vad är det jag hör som "Luleå"? :-)

« · 3027913 · »