1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612715 inlägg · 6214 ämnen
3028233 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2026-27
SKRIDSKOSKENAN: Det otäcka med HV Jesus är ju just det att dom har väldigt många bra spelare och whips får dom ihop det och väldigt bra ekonomi så dom jävla svinen kan alltid vara med från den översta hyllan i värvningsprocessen. Rätt tränare där och otäckt nog ett väldigt bra topplag som för oss alla Tikare smakar otroligt mycket svavel i käften. Dom jävlarna har ju överlevt vad blire nu 2-3 kval!!?? Löven borde bli en stor kval kandidat men det sa man ju om Skansen med men dom sjukt förvånansvärt bra redan nu deras första säsong!! Timrå IK ska inte hoppas på floppar utan vi ska göra som vanligt att när vi är nederlagstippade gå ut och vara riktigt riktigt bra och sluta topp 6!! Det är en bragd nästa säsong likt när Zäta var förlorad. Låt oss tro på något bra!!💪💪

Villervalla: Så jävla snyggt, han har fin teknik Hermansson och har förmodligen stärkt sina aktier inför draften.

Sakic: Vm-final för U18. Bra jobbat.

Smörgåsen : …. Och hoppas vissa kommer göra fler! Jag tror med Gath som tränare med den truppen vi har så kommer han sätta mer press på spelarna än vad TS gjorde. Och jag antar och hoppas att vissa spelare fattar att deras kontrakt eller framtida karriär är i riskzonen om dom inte rycker upp sig. Vi har många, för många breddspelare och det är dags för gubbarna att jobba för konkurrens och inte konkurs.

Och backarna är en chansning det fattar alla, så jag tror det kommer läggas pengar på en back under säsongen än en forward/center om det skiter sig. Alternativt att en forwards kontrakt rivs, isf helst innan säsongen börjar dvs efter försäsongen.

Ska bli skönt med ett PP där inte 99% av skotten skjuts av Dahlén.

Peja: Det har du rätt i. Några spelare kommer göra färre mål, helt klart.

Gathlopp: sedan så nämnde dom i den där podden att McLaughlin var poängbäst i Växjö säsongen före, med Jönsson som tränare!

DenRöda: Det som är överoptimistisk i din kalkyl är att forwards som står utanför 4 kedjor när alla är skadefria skulle göra 18 mål tillsammans. Det går bara om många andra forwards har skador i ganska stor omfattning och då skulle ju deras målskördar kapas rejält.

DenRöda: hur många mål stod dom för förra säsongen?

DenRöda: 4 mål på Lilja... vad fan dricker du för starka drycker ikväll? 😉

Gathlopp: ja mot slutet orkade man ju inte ens varva upp motorsågen. Det fanns varken glädje eller jävlaranamma där ute på isen och då slår det inte så mkt gnistor hemma i tv-soffan heller. Om vi bortser från JVM så var 25/26 säsongen då mitt hockeyintresse svalnade mer än nån annan säsong. Svenskar högt upp i poängligan i NHL var det inte heller särskilt många av.

Wedin 14- Eriksson 6- Genborg 13 33 mål tillsammans
Kivenmäki 7- McLaughlin 13- Gardiner 20 40 mål tillsammans
Heikkinen 12- Lander 9- Forsell 9 30 mål tillsammans
Lundmark 4- Levinsson 5- Hartmann 11 20 mål tillsammans
Lilja 4 mål
Walli 7 mål
Westfält 5 mål
Pääjärvi 2 mål

Samtliga på forwardssidan gör 141 mål tillsammans och jag tänker att backsidan står för 20-25 mål. Låter det realistiskt? Eller är det alldeles för optimistiskt?

Tom Topp: så tänker jag också

Gathlopp: sedan så har Växjö haft en jäkligt speciell man i båset den här säsongen. Jag tror inte att alla drar riktigt jämnt med Björn. Och trivs man inte så..... Men det är bara vad jag tror, vi får se till hösten.

Jag har lyssnat på växjös nedsläpp hela tiden av någon sjuk anledning. Det jag vet är att dom är tokpartiska och skruvar allt till hur faaaaantasiskt det är med växjö. Dylan fick en 2:a av 5. Ett jävla gnäll, nu vet man att Dylan kmr göra succé här i Timrå. Dom är så fruktansvärt stötta.

Från 49:50

steveroper: tråkigaste spektaklet jag någonsin sett. Kunde köpa det första 10 när poängen trillade in.
Efter det var det bara en enda lång jävla ökenvandring med noll glädje. Oavsett lag. Det var svårt att peppa då, helt klart.

JanneH: Sant. Men hellre det än karbon på föregående säsong, den höll fan på att döda mitt intresse totalt

steveroper: ja 26/27 pirrar mer än 25/26 men åt båda håll

Smörgåsen : Mål gjorda mot Brynäs glädjer ju en extra mycket också haha

3028233 · »