1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580476 inlägg · 6216 ämnen

Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01

« · 2300656 Till forumet


Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Hur vi än vrider och vänder på vår ångestnivå så finns det ett Malmö där ångesten är kanske ännu mer påtaglig.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Nerverna är på helspänn redan idag, så kan bara tänka mig hur morgondagen kommer kännas...

Kommande två matcher (mot MIF och LHC, båda borta) är så oerhört viktiga att jag knappt finner ord.
Närväl dessa två matcher är färdigspelade så ser det ut enligt följande med antal kvarvarande hemma och bortamatcher:

Timrå - 7 hemma, 2 borta
Brynäs - 4 hemma, 2 borta
Linköping - 5 hemma, 3 borta
Malmö - 4 hemma, 4 borta
Djurgården - 3 hemma, 5 borta

Med andra ord så borde vi ha bäst förutsättningar, både i antalet hemmamatcher och totalt antal matcher. Detta är såklart ingen garanti för något alls, men om man kikar statistiskt så tar alla lag(Timrå i synnerhet) fler poäng hemma än borta. Så om vi bara lyckas knipa ett par poäng nu mot Malmö och LHC så finns alla möjligheter för en fin avslutning.

Kommande två matcher kommer såklart att bli helvetessvåra, och kräver både medstuds och en 100%ig insats. Men jävlar i bäcken vilken lycka det skulle vara med ett riktigt positivt utfall.

I den bästa av världar, med gudarna på våra sida, inshallah osv osv så skulle tabellen på torsdag kväll 21.30 kunna se ut enligt bifogad bild...
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Knylan: Vad Kollar han på? 🤣
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Knylan: ser att de inte bestämt än vilken målvakt de ska ställa. Jag ser helst att de ger faan i målvakt och prövar med 6 mot 5 direkt på nedsläpp
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
JanneH: Lär bli Marmeladen
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Andersson: Tror att hans funderingar låg i Timrå IK's målvaksval.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01 Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Nu kör vi över malmoe!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Idag vill vi se ryssen peppra från blå!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Timrågogogo: Viktig match idag! Fortsätt spela som de senaste matcherna så finns stora chanser till vinst. Vaska inte om mer i kedjorna. Dpela med hjärta och driv. Sätt ryssen på skott ofta. Lycka till Timrå IK!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Timrågogogo: Dem måste fan ha insett att får Ryssen puck i PP så kommer skottet flyga på mål, och då måste även dem inse att ha någon nära för returen som garanterat kommer att släppas.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Zäta75: Håller med, ryssen ska skjuta. Går pucken inte in lär det bli en del returer. Kanske Alvarez gör ett pp-mål i kväll på en Paiginretur om han står och bökar framför mål? Jag vill gärna se två backar i första pp. LaLeggia och Paigin. Lalle är grym att sätta upp Rattie i skottläge så det ska vi inte rucka på, men att även ha ett skotthot från blå i Paigin gör oss mer svårlästa! De kan inte hårdbevaka både Rattie och Paigin samtidigt.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
tjobba: Bottenstriden av SHL går in i ett minst sagt avgörande läge.
Laget som verkligen har chansen att påverka den närmsta tiden är Timrå.
Spelschemat för TIK är väldigt intressant.
Under de fem kommande matcherna möter man lag 10, 11, 12 och 14.
Man är själva placerade på plats 13.
Och vad kommer egentligen att krävas för att klara sig? Vi tar en titt på lite olika faktorer, scenarion och liknande.

"Timrå har dessutom väldigt många hemmamatcher kvar att spela. Om det är så att man kommer ur bortamatcherna mot Malmö och Linköping under den här veckan med goda resultat, så finns det en mycket mycket stor chans för Timrå att undvika kval.
Då kan det mycket väl vara så att dubbelmötet mellan Linköping och Malmö kommer avgöra vilket av de lagen som hamnar i kvalspel."
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
tjobba: härligt scenario du målar upp! Jag har dock en stark känsla av att vi kommer åka på storstryk ikväll. Det kommer stå 5-2 till Malmö på resultat-tavlan efter att vi tagit ut målvakten vid 4-2. Och ikväll kommer all positiv energi i laget pysa ut och vi förlorar resterande matcher denna vecka. Jag hoppas verkligen att jag har fel och vi verkligen vinner så många matcher det bara går. Jag vågar inte vara optimist längre. Har en sån jävla ångest..
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
DenRöda: Bra att antijinxa lite :) Jag är också nervös såklart. Men spelar vi som de senaste matcherna ska Malmö få jobba hårt för att slå oss.

Forza Timrå IK!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
DenRöda: Jadu. Kvällens match kommer helt klart sätta tonen för Timrås kommande 8 dagar. Spelar de bra även ikväll och kan vinna, då får de verkligen en boost in i denna vecka samt att Malmö kan säcka ihop. De har då tappat avståndet och fördelen, för då sitter Timrå på leken och har allt i egna händer.
Min magkänsla säger att det är harmoni och att Timrå njuter av läget medan det är riktigt skitnödigt i Malmö. Det tror jag kommer bli talande för matchbilden. Tror Timrå kommer gasa i början och kanske får ta ledningen och spela på det.
Jag säger: Malmö-Timrå 1-4!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
tjobba: 1. Vi måste vara iskall i psyket denna match. Sylvegårdarna är experter på att reta upp motståndarna, men samtidigt kan man reta upp dom också väldigt enkelt.
2. Som du säger, vi måste göra första målet i början och fortsätta gå för mål.
3. Få bort dom från vårat mål, för det är det enda sättet dom kan göra mål på i princip. Deras mål består nästan bara av grisgöra framför mål.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
tjobba: 3 poäng har aldrig känts viktigare, men jag är glad även om vi "bara" tar en poäng. Skulle vara skönt med vinst för då hamnar läget helt i våra egna händer för att undvika kval. tar vi en eller två poäng behöver vi att malmö torskar någon match mer än oss.

Hoppas på seger, förbered mig på torsk!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Grismalmö lär ju grisa in en och annan puck ikväll om vi inte är benhårda framför egen kasse och det blir inte helt lätt med tanke på att målområdes-griseri är deras främasta styrka samt vår största svaghet...
Jävlar vad jag känner saknad efter Didde en match som denna. Hoppas Paigin kan axla hans roll och kliva in och städa undan alla kvasidanskar.

Man är ju inte lite nervig redan nu.
Eller som SMÅLAND brukar säga, "dä rinn lätt i brallan"
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Öndulat:

En pinne ikväll skulle vara oerhört viktigt. Då är vi med i racet och tappar bara en poäng. Däremot får vi inte tappa 3. Så en poäng ikväll och jag jublar.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
The great one: Varför bara en poäng? Vi ska köra över Rödhökarna och ta alla tre pinnar.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
The great one: Hoppas Tik tar tre pinnar idag 😁
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Kuken ballen Kempehallen!!
Ikväll vi VINN i Malmoe Isstadion rabbuslingar!!!
Låt dä rinna lätt redan nu 💦💦💦🥳🥳🥳🥳🙏🙏🙏
VÅGA VÄGRA ALLSVENSKAN!!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Som den pessimist man är, så tror jag på en tung 4-2 förlust idag tyvärr... hoppas såklart jag har fel❤🤍
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
tror på en sten säker 3-1 vinst idag för er.

Mål av Alvarez , Lundin , Rattie
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Nooky: Fick upp hoppet tills jag läste vem som skulle göra de första målet.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Dubbeld: nja han kommer göra mål ikväll!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Nooky: Hoppas att Åberg får skriva in sig i målprotokollet idag. Behöver hans självförtroende framöver!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
DenRöda: tror de blir 2 assister från hans håll💪
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Charliejfz: nu kommer farbror negativ här och säger att en seger i OT/straffar skulle fan vara guld. 3 pinnar vågar jag inte ens drömma om. Sitter på Arlanda nu å 75 cl ölen flödar men så jävla full att jag skulle tro på 3 poäng är jag fan inte... än
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
palleparling: 3 poäng i kväll ger ju även arbetsro inför torsdagen mot LHC. Tar vi 3 poäng i kväll så har vi, om allt grinar emot på torsdag, maximalt fyra poäng upp till säker mark. Vilket inte är ett helt bedrövligt läge. Går allt vår väg dessa två matcher har vi lämnat kvalplatsen på torsdagskvällen.
Våga vinna i kväll, Timrå!!!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Hoppas tränartrojkan vågar toppa laget och att man matchar Ryssen hårt ikväll. Sen om sista matchen blir betydelselös kanske man kan låta spelare som behöver "utvecklas" spela då.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
thorwald: Ryssen lär spela mycket i kväll. Sedan tror jag JJ och Rajan kommer stå en match var lör/sön. Frågan är om det även blir varsin nu tis/tor eller om det blir JJ båda matcherna.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
palleparling: vi kommer ta ännu en blytung seger ikväll. Jag har en bra känsla.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
snushane: good for you. Själv börjar jag ångra att jag inte köpte på mig ett pack vuxenblöjor på väg till jobbet. Jävvlar, så nerverna dallrar.

Känns upplagt för en riktig käftsmäll. Bra vibbar, på uppgång, Pagge såg fantastico ut, Lundin är i zonen...kan det vara annat än små godbitar utslängda av en sadistisk hockeygud?

Hoppet står väl till att Malmö darrar ordentligt nu. Det ä r jobbigare att ligga före med krympande avstånd än det är att tugga på bakom och se ryggen växa. Men samtidigt är varje matchjävel ett eget universum. Gäller att komma in i det rätt, och inte agera i övertändning eller tveksamhet. Malmö kommer att smälla på och vara allmänt jobbiga, gäller att inte låta det få fäste. Och: JJ kommer att behöva clutcha.

Hualigen.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Bragd-Birger: Nervöst ja . Malmö-matchen är klart viktigast men vinns den kan det nog lossna . LHC har vi bra chans mot och iaf hemma bör vi slå djurgården , Brynäs är ju ... Brynäs
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Bragd-Birger: Ja visst är det nervigt, så förbannat. Men det spel vi visat sedan Leksandsmatchen har varit ett rejält kliv upp, och jag ber till högre makter att vi fortsätter så.

Som många är inne på så hoppas även jag på att vi använder ryssens skott från blå och bökar in några returer ikväll, såna där mål som vi inte gjort så mycket av i år och såna mål som vinner matcher. Känslan hos mig är god ändå, vi har spets, vi har fysik, vi har sammanhållning och vi har ett bra lag när vi tar jobbet. KOM IGEN NU!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
jhnd91: Böka , kämpa och slå in returer = spela som malmö
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Lauridsen och Pääjärvi spelar icke ikväll.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Dubbeld: Frestande värre, men jag väljer att inte gilla när spelare av någon anledning saknas 👍🙈
Karma is a bitch och allt annat brukar höra till!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Laguppställningen inför ikväll
Skadelistan
#3 Tim Erixon - Skadekänning
#9 Didrik Strömberg - Skadad
#14 Albin Carlson - Sjukdom
#52 Christopher Liljewall - Skadad
#81 Jens Lööke - Sjukdom

5 Backar gott folk
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Andersson: Världen är ju inte svart eller vit :) Det kan ge oss en ytterligare nivå i vårt spel, samtidigt som vi bibehåller vår fundamentala spelidé!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Dubbeld: Lööke ? Sjuk ? = (
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Dubbeld: o vi kommer till start med 5 backar... Erixon o Carlson saknas. Även Lööke.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Dubbeld: Inte bra... Då tvivlar jag på att vi får se Ryssen på blå i PP. Hans speltid kommer nog i större utsträckning få landa i Boxplay eftersom alternativen LaLeggia/Zajac är direkt dålliga i den spelformen.

Jävla fan av pissigt att både AC och Erixon är borta...
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
palleparling:

Nya formationer igen alltså. Sjukstuga? SAIK smittade oss...
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
The great one: Exakt min tanke. Ansvarslösa SAIK spelade medvetet med förmodat covid i laget så nu har vi det i truppen igen
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
mikenomad:

Ja och inför säsongens viktigaste matcher. TACK SAIK!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Dubbeld: Sjukdom från Skellefteå matchen som börjat spöka? Hoppas innerligt att det håller sig till "bara" 2 att sjuka och att dom tillfrisknar fortare än kvickt!! Va det inte nog nervigt inför ikväll så blev det ju knappast bättre nu när man fick se laguppställningen..
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
Wtf detta var inte bra. Kaos i formationerna och 5 backar. Kämpa
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-03-01
mikenomad: Sa ju det. Kan sluta med dyrköpta 2 poäng..
Låst ämne

« · 2300656