1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602065 inlägg · 6213 ämnen

Mer hjärta önskas!

Mer hjärta önskas!
Serien är ännu inte färdigspelad. Men den är betydelselös och saknar direkt intresse.
Jag sitter och funderar på vad som gick fel? För fel gick det- eller hur? Var det inte vi som skulle nå slutspel? Det fanns i alla fall supportrar som trodde detsamma. Och det var "mång".

Nåväl: Vad är det som gått så jäkla illa? Man tänker och tänker. Det kan ju inte vara backarnas fel, bara. Det kan heller inte vara målvaktens fel, heller. Inte centrarnas heller. Coachen då? Ja kanske. Men i det stora hela är laget, hela Timrå IK inte bättre än de uppvisat trots att de tog sig samman i en sista kraftansamling inför och i kvalserien. Men jag är helt säker på att man inte kan lägga skulden på en person, en lagdel. Det är/var helheten som saknades i årets upplaga. Det får mig raskt att tänka på laget året innan. Fullt av s.k halvdana TIK- spelare som inte platsade i laget.

Se på Sjöberg, som i någon diskussion med Peo hamnade i konflikt och valde( självmant eller inte) att dra till Rögle av alla ställen??
Se på Nänze´n som verkat hamnat i samma konflikt redan året innan.
Två riktiga krigare ställde man åt sidan framför bla Nordgren och Simons. Detta är ju magiskt.

Dessutom ville man ha tillbaka Putte Uhlin ( Mora), i utbyte av Simons, men man tackade nej ( eller fick nobben) i allra sista stund? Varför kan man fråga sig? Ytterligare en kille med TIK- power. Dessa "oviktiga" spelare i sammanhanget är guld värd för ett Timrå IK! Det glömde man fullständigt bort till årets serie.

Nu tänker man förhoppningsvis om. OCH utan Zetterberg och Dahle´n i fokus!! Det är dags att bygga ett lag som motsvarar supportrarnas krav. Inte på en massa sillysnack. Jag som supporter förväntar mig så mycket mer kommande säsong än det laget har visat!

TIMRÅ IK- det räcker!

« · 79833