1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598665 inlägg · 6213 ämnen

Micke Lindholm

Sv: Micke Lindholm
Farsor på plan!

Möbelhandlare!
Medellös?
Micke Lindholm...
en elak liten jävel.
En lagfarsa för små Crippar och Zätor.
Köp karln!

Och icke att förglömma är Malmö som också många här inne säkerligen skiter i fullständigt,
men där har vi också ett lag som måste ta tillvara på situationen men dom har säkert också en svagare trupp än Linköping!! Vad vet väl jag....

Patrick Polly:
Micke Lindholm är en spelartyp som Timrå behöver. Att värva honom är oerhört genomtänkt och även fantasifullt.
TIK har centerbrist och behöver en ledare på isen. Är nog svårt att hitta en bättre lämpad EU-medborgare till rimligt pris, som dessutom känner laget.

"Vilken verklighet??? Din verkar vara tämligen begränsad!
Begränsad till gamla Timrå föredettingar."
Ovanstående anser du pga att jag föreslår en värvning av Lindholm. Du är blåst, jätteblåst.

Visst vore det fint om TIK kunde bygga sitt lag runt duktiga svenskar av landslagsklass. Säg den sportsupporter som inte skulle vilja att ens lag skulle göra det.
Men det dröjer - i bästa fall. I alla fall i min verklighet, Patrick P.

(Jag tycker att Timrå ska bli bäst och bygga laget kring landslagsmässiga medelpadingar och ha en jättrebra hall med jättemycket publik.)

LHC och Luleå skiter dom flesta härinne i på så sett att man inte sett deras utsatta läge..
Galna kossor i panik på de brända slätterna flyr halsöverhuvud från skräcken att dras ned i ett arton år djupt hål när vi äntligen vädrat morgonluft.
Perspektiv på tillvaron gynnar hälsan har någon sagt så inte är loppet kört ännu om man ska lyssna till en coolare erfarenhet.
Varför skulle LHC t.ex vara bättre än Timrå på att ta tillvara på situationen, har de en så mycket starkare trupp?
Zäta ja, hans uppvisning igår visar bara att man kan vara lycklig över att förstå vilken fantastisk lirare vi har tur att ha i vår trupp.

dr Dängroth:
Både LHC och Luleå har legat precis lika taskigt till som Timrå. LHC hade efter 8 omgångar 7 poäng upp till slutspels strecket likaså Luleå!!!!

Så nu när Timrå bara har 6 poäng upp till strecket så har det rådit full panik härinne. Faktiskt en av de lugnare dagarna på GB:n på länge idag, kanske har att göra med Z:as fantastiska kväll igår då han satte många krokben för en del kossor på de brända slätterna.

Forza TIMRÅ mot SLUTSPEL det bär.........

dr- nix: Jag är väl medveten om att vi inte kan plocka hit Jagr eller Hasek. Det är inte det jag snackar om. Men vi måste ju inte ta hit gamla TIK-spelare för det. Det finns faktiskt andra! Som både kan vara billigare och bättre.

Som ordspråket säger "Man ska inte rota i gamla sopor".

Kongo: Vilken verklighet??? Din verkar vara tämligen begränsad!
Begränsad till gamla Timrå föredettingar. Hur många gånger har inte karln lagt skridskorna på hyllan 2 gånger?? 3 gånger?? Det du säger är alltså att vi ska ta hit en kille som lagt av ett flertal gånger. Snacka om fantasilöst och ogenomtänkt. Kontraktlös?? javisst han spelar ju inte längre hockey!!

Jag anser inte att det är naivt att tycka att man ska bygga upp ett lag runt duktiga svenskar. Snarare vettigt! Att bygga laget runt utlänningar som inte stannar är väl ingen bra idé.

Nostalgi och gamla beprövade favoriter är klart underskattade framgångsrecept i mångas ögon eftersom man har erfarenheter som är förhållandevis goda av dem. Det är inget konstigt i sig, men visst ser jag din poäng Patrick..
Micke Lindholm klev in under fjolåret och gav energi och djävlaranamma i form av ett mindre kärnkraftverk, trots sin ålder.
Han hade erfarenheten och hjälpte till att visa vägen enligt många, när han kom konstaterade han hur många poäng det var till slutspel istället för att få nedflyttningsfrossa.

mm det är bra att fler än jag är irriterad på folk som tror att timrå ik har extremt mycket pengar att röra sig med...timrå ik är än så länge inte en stor klubb. om vi ger den ett par år så växer den säkerligen men just nu har vi som kongo säger inte råd att välja och vraka mellan alla världens spelare.. t.ex jag skulle inte tro att timrå skulle ha råd med en klass målvakt som myllys ...

Patrick Polly:
Välkommen till verkligheten.
Om du inte har fattat det så är det inte bara att välja och vraka på spelarmarknaden. Särskilt inte för en liten förening som Timrå IK, som rör sig med små ekonomiska medel.
Mitt förslag, Micke Lindholm, visade ifjol att han hade mycket att tillföra TIK, ledarskap, lugn, rutin - en spelare som står upp och visar vägen när det blåser snålt. Samma egenskaper som han skulle kunna tillföra i år.
Att han dessutom mig veterligen är kontraktslös gör honom till en potentiell klockren värvning.

"jag skulle föredra att TIK byggde upp sin verksamhet runt duktiga svenskar, helst landslagsklass ... "
Kan man kalla dig naiv, eller rentav jävligt naiv, Patrick Polly?

Kongo: Hur kan du kalla Micke Lindholm en klockren värvning?? Ibland undrar jag om majoriteten på den här sidan inte känner till fler spelare än de som spelat i Timrå. Om man går igenom inläggen så är det samma namn som återkommer, igen och igen och igen... Huss, Lindholm, Ahl, Pasi, Schnabel, Starostenko, Sjöberg.
Löjlig att läsa!
Ahl: Håller inte elitserieklass, gammal.
Lindholm: Håller inte elitserieklass, gammal.
Starostenko: Undrar just hur många på den här sidan som är gamla nog att komma ihåg honom.
Huss: Kämpe, men har för mkt skavanker i kroppen för att orka.
Schnabel: Stor och långsam, ingen kvalitets spelare.
Pasi: den ende som platsar i TIK.
Sjöberg: Höll inte elitserie kvalitet, men om man jämför med Simons är det förstås ett nedköp att slopa honom....

Det finns andra spelare!! Att dra hit gamla föredettingar är väl inget att sträva efter. De har gjort sitt i Timrå, glöm dem! Titta istället på andra intressanta spelare som vi skulle kunna dra hit. Juhlin, Witehall eller andra svenkar ute i europa. Tjeckiska ligan har mkt bra folk.

Fast jag skulle föredra att TIK byggde upp sin verksamhet runt duktiga svenskar, helst landslagsklass för att få upp nån långsiktighet i det hela. FBK har ju en drömsits med spelare som Jönsson, Johansson & Rhodin som stannar år efter år. Det är en liknande stomme som TIK oxå skulle behöva. Jag tror det är svårt att bygga upp ett slagkfraftig lag av en kärna av utländska stjärnor som är här på 1-2 års kontrakt.

det tyckte jag var väldigt konstigt...för mig verkar renberg som den solklare ledaren...om man går efter vm så kan man lungt säga att han ger 150% varje match ...jag diggar honom och på det sättet är han bättre än någon annan svensk "stjärna" jag tror att han skulle bli en väldigt lyckad lagkapten i tre kronor....skulle inte vara helt fel i ledar positionen i timrå...en position som han med enkelhet skulle fylla

Micke Renberg tycker jag skulle vara kapten i Tre Kronor. Där har vi en med bra inställning. Men han är aldrig ens med i diskussionen, konstigt.

menade att säga att mike renberg skulle sitta fint :)

mike renberg

Jag vet inte jag. En rinkräv är han ju, men han har inte blivit yngre med åren som det brukar heta.

Micke Lindholm
...tycker jag skulle vara en klockren värvning.

« · 24977