1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581771 inlägg · 6215 ämnen

NHL lockout 2012

« · 1508603 Till forumet


NHL lockout 2012
Förra lockouten, hur tidigt/sent fick vi veta att det skulle bli lockout? när kom dödsdomen för nordamerika?
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
KORITFW: Eftersom många av spelarna fanns med redan från säsongsstarten så var det nog i början av september 2004 som det blev på allvar. Snacket hade ju pågått som nu under hela den försäsongen och sommaren. 
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
Dream Team: Det var någon dag innan premiären bara. Minns att Kimmo Kapanen tvingats till time-out från hockeyn p g a reumatiska besvär typ en vecka innan. Vi tog in Antti Jokela som skulle kampera med Jimmy Danielsson. Det kanske sämsta mv-paret Elitserien sett. Vi var aningen dystra.

Så kom beslut om lockout några dagar senare. Nu var tongången en annan.. Skulle vi ta Kiprusoff eller skulle vi ta Luongo? Världstjärnor ville spela gratis i Elitserien.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
JimmyH: Så sent? Ja, nu när du nämner det så minns jag. Var vi inte helt chanslösa och utspelade (0-5?) uppe i Luleå i premiären? 
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
JimmyH: Raycroft var väl i princip klar innan det blev definitivt med Kiprusoff? Med facit i hand så kanske vi skulle ha valt den förstnämnda.
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
Ambroo: Ja, precis. Nils jävla Ekman kom just upp i minnet också. Där snackar vi ärthjärna av stora mått.
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012

Lite nattläsning om ni vill. Här diskuterar Nordamerikanska fans NHLs förslag till NHLPA (spelarna) som säger att spelarna ska ha 46% av inkomsterna hela 11%(!!) mindre. Samt att kontrakt inte ska kunna skrivas längre än 5 år, och att entry level kontrakten ska vara på 5 år. Inga signing bonusar m.m.

Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
Tänk vilken jäkla skänk från ovan om vi skulle få Zäta, och Lander (+Pääjärvi?, Gustafsson?, Regin?) tills Januari eller så, vi såg ju vad Zäta kan göra på egen hand under VM, det är många poäng i tabellen det!
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012

Zäta skulle garanterat ta fram sin slutspelsform till varenda match han hinner spela med tanke på läget. Han har ju hjärtat på rätt plats. 

– Vi får se om det blir en lockout och i så fall hur lång den blir. Men är det så att den blir lite längre och jag ska åka hem och spela i Sverige är det bara Timrå som gäller. Det skulle vara omöjligt för mig att ta på mig en annan tröja än den, säger Zetterberg. 

Kommentera

Sv: NHL lockout 2012

Ambroo: Jag tror inte vi vunnit mot DIF med Raycroft istället för Kiprusoff. Vi hade spelövertaget men kunde ju inte göra mål. Då vinner oftast det andra laget.
Wikegård vann coach-matchen överlägset och DIF kändes mer rutinerat på nåt sätt. Självklart borde Kenta ha matchat Kapanen igen efter hans storartade insats på bortaplan. Men han ville ju inte stå, eller hur det nu var.

Jag tror att det blir lockout. Dock en kort sådan denna gång.

Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
KORITFW: Z:a är helt klart en fantastisk lirare och ledare å är naturligtvis välkommen i precis vilken klubb som helst i världen!
Men tänk även att om det blir lock out så får ju varenda lag i es grymma förstärkningar så även om z:a anländer till er så skulle iaf jag inte räkna med allt för många poäng extra bara för att han anländer.

Men herregud vad kul det skulle få vara å se en sån stor svensk lirare spela så nära där man bor :)
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
Berka: Så är det ju. Z:a är den absolut bästa förstärkningen mågot svenskt lag skulle kunna få vid en l.o. Men precis som du skriver är det inga skitförstärkningar övriga lag skulle få heller och Z:a skulle nog bli lite för ensam för att göra Timrå så mycket bättre än övriga lag. Vi skulle antagligen fortfarande på papperet vara det svagaste laget.
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
mikenomad: Som du skriver å jag håller med 100% z:a är nog förmodligen den viktigaste spelaren för sitt lag i sverige, ja om nu inte lidas skulle återvända till Västerås eller vart han började sin karriär för han är väl den som skulle kunna utmana om den platsen!

Nu hoppas jag att det inte blir någon lockOut för det skulle nog bara bli märkligt att när vi får in våra förstärkningar då kommer juniorer och många andra få sitta på läktaren för att sen få hoppa in när lockOuten är över, klart kul att få se alla stjärnor men mindre bra för själva spelarna och hockeyn när stjärnorna återvänder till nhl.
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
Berka: Ja och om Sedinarna mfl kommer tvingas ni bänka alla importer.. Blir ju inge bra
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
Berka: Fast jag hoppas på en l.o, för vår del vore det ändå mumma. Såväl sportsligt som ekonomiskt.
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
Mackelito: Sedinarna blir fina att ha i boxplay. Ingen får låna pucken på 2 min.
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012

Icing-Ove: Själv är jag lite osäker på vem som går in och pyntar försäkringarna om de inte är säkra på att det blir lo hela säsongen.

Om kostnaden för försäkringarna är den samma som förra gången så tar de ut 1-5% (beroende på ålder) av kvarvarande lön i aktivit kontrakt.

18-20 år 1 %
21-23 år 2 %
24-26 år 3 %
27-29 år 4 %
30- 5 %

Det kan göra vissa spelare ganska dyra för en väldigt kort tid.

Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
Icing-Ove: För att dom är så grymma på rören:)
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
MorganaLefaey: $2,500,000 för Zäta alltså. 
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
Icing-Ove: Blir det inte mer? Var ju inte så farligt....
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012

mikenomad: Fixa en insamling bland TIKare till försäkringspremien, vetja ;)

Åfan, finns det autokorrekt i gästboken. Skrev ordet tikare med små bokstäver.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
Icing-Ove: Har inte räknat ut vad det blir, men det kanske stämmer. Finns väl en del svenskar med långa kontrakt och höga löner som Kronwall, Franzen, Hedman, Karlsson, Bäckström och Z.
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
Paddan: Ja den där skiten gör ju att modo blir felstavat varje gång med ett litet d.
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012

mikenomad: Skit i Zäta. Jag menar, senast ni hade Zäta, Nordgren, Hallin och Söderström i laget blev ni ju ändå tolva ;-)

Fel av mig, 3:a 04-05 med Hagos!!! Då är det ju bara att satsa!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: NHL lockout 2012

Att andra lag skulle få förstärkningar är givet, men alla? i klass med Zäta? nja. Inte med dagens KHL.

 

AIK:  Henrik Tallinder, Patrik Nemeth, Viktor Fasth, Daniel Bång.

Brynäs: Nicklas Bäckström, Anders Lindbäck, Jacob Markström, Mattias Ekholm, Niklas Svedberg, Johan Larsson, Jakob Silfverberg.

HV71: Andre Petersson, Mattias ­Tedenby, Niklas Hjalmarsson, David Ullström.

Frölunda: Erik Karlsson, Henrik Lundqvist, Viktor Stålberg, Daniel Alfredsson, Alexander Steen, Kristian Huselius, Joakim Andersson, Robin Lehner, Johan Sundström, Carl Klingberg, Loui Eriksson.

Färjestad: Jonas Gustavsson, Mattias Sjögren, Marcus Johansson, Jonas Brodin, Christopher Nihlstorp, Fabian Brunnström.

Linköping: Johan Franzén, Carl ­Gunnarsson.

Luleå: Tomas Holmström, Anders Nilsson.

Modo: Henrik Sedin, Daniel Sedin, Tobias Enström, Victor Hedman, Alexander Edler, Alexander Steen.

Skellefteå: David Rundblad, Adam Larsson, Tim Erixon.

Timrå: Peter Regin, Magnus Pääjärvi, Anton Lander, Anton Strålman, Tom Wandell, Henrik Zetterberg, Erik Gustafsson. 

Rögle: ?

Växjö: ? 

 

Kopiera och editera gärna listan. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
JimmyH: Du som vet allt. Hur skulle det funka ekonomiskt för oss om det blev lockout. Har vi råd med försäkringarna?
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
Paddan: Jag tycker det är rörande vilket engagemang det är för Sveriges Viktigaste Lag bland modoiter. De spelare från NHL som vod en l.o vill spela med Timrå kommer naturligtvis få göra det. Under förutsättning att Timrå tycker de håller måttet.
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
hubbenorlen: Jag vet inte hur avtal etc ser ut nu men senast (04/05) tecknade spelarna egna försäkringar i andra bolag i USA för betydligt mindre peng för den enskilda säsongen i Sverige.
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
 JimmyH: Jaså? Så vi betalade inte en spänn för varken löner eller försäkringar?
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
JimmyH: Om det blir lockout blir det ju jävligt synd att vi inte har kvar Murley. Han har ju en hel del kompisar där borta. Bland annat en viss Sidney Crosby.
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
hubbenorlen: Min gissning är att Crosby inte spelar någonstans om det blir lockout, med tanke på de problem han haft med hjärnskakningar.
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
hubbenorlen: självaste Zäta känner nog en och annan
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
KORITFW: Tveksamt. Jag har hört att han inte känner en enda person.
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
hubbenorlen: Vi har ju en nice fördel iaf eftersom vi har 1 transatlantplats kvar att fylla, några av ES-lagen har ej den lyxen om det skulle bli lockout.
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
Berglund: Just det ja. Det hade jag glömt bort!
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
Berglund: Agera Nubben!
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012

KORITFW:Jag må vara dum nåt alldeles inåt helvete. Jag har funderat, funderat och funderat på vad ditt nick står för men kan inte lista ut det.

Det firar vi med en gammal goding.

www.youtube.com/watch?v=PdiCJUysIT0

Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
Berglund: Fast är det inte som så att du egentligen kan ha obegränsat med transatlanter i truppen, men det är bara två som får vara uttagna i matchdagens lag... eller har jag fattat helt fel.
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
hubbenorlen: Hur det betalades vet jag inte.
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
ÖstrandsNisse: haha så här 1.5 år senare! 
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012

Nu har jag det!!!!! KORITWF...Keep O Rocking In The Free World.

:-)

Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
ÖstrandsNisse: Jimmy ska ju dock alltid va värst, han kläckte det nån månad sedan i bloggens kommentarer..
Kommentera


Sv: NHL lockout 2012
Hahl Bundy: Brynäsjävlar, lägg er inte i. 
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
KORITFW: Nu har dom ju ändå mest att tjäna på en lockout..ijentligen.
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
Hahl Bundy: Lite väl uppenbart hur alla klubbar ser saken ur sitt perspektiv. Linköping som inte har några NHL-spelare (eller möjligtvis Franzén) vill inte ha några lockoutspelare alls, Brynäs som har ett par spelare av klass vill överraskande nog tillåta just ett par spelare och MoDo som kan plocka in en ny förstafemma vill inte ha någon begränsning.
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
Måste nog instämma med Brynäs. Hoppas vi slipper lockout-kaoset. Självklart vill man se Sedinarna och Zäta, men det är inte värt konsekvenserna för serien.
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012

Wayne Gresky: Jag vill gärna se att mellan 3-5 lockoutspelare tillåts.

Jag ser det enbart ur en hockeyälskares synpunkt.

Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
Hahl Bundy: Håller med brynäsarna i sak. Blir det lock out är det förmodligen smart att införa en begränsning av någon sort. Hur exakt den ska se ut är svårt att se.

Antingen kör man på ett antal nhl-proffs eller så förbehåller man ES för dom svenska nhl-proffsen helt och hållet. Mest realistiskt är dock en begränsning av antalet.
Kommentera

Sv: NHL lockout 2012

Hahl Bundy: Det ska bli intressant att se, OM det blir lockout, hur många spelare från andra länder som är intresserade av elitserien när det finns höglöneligor i andra delar av Europa att välja på.

Kommentera

Sv: NHL lockout 2012
Paddan: Brynäs, Modo o Timrå plockar svenskar...det kan vi ju iallafall vara överens om :)
Kommentera

« · 1508603