Jag har läst en sammanställning från presskonferensen med Gary Bettman efter mötet med NHLPA och kan konstatera att det verkar som det 50/50 att det blir något spel i år.
Bl a så säger Bettman att ägarnas krav på lönetak ligger fast samtidigt som de inte verkar gilla NHLPA:s förslag om en lyxskatt. Samtidigt ser han det som positivt att spelarfacket vill sänka lönerna men att det är bara ett steg i rätt riktning.
"Ivärsta fall får vi inrikta oss på nästa säsong med nya förutsättningar för spelarlöner" Närmare besked väntas på tisdag 14/12...
Så, då har jag äntligen fått tummen ur och beställt lite matchtröjor. Som guldmedlem beställde jag den signerade av årets och passade på att beställa en signerad av fjolårets (barn). Kan rekommendera framförallt fjolårets då de säljs ... | Läs mer
efter mötet med NHLPA och kan konstatera att det verkar som det 50/50 att det blir något spel i år.
Bl a så säger Bettman att ägarnas krav på lönetak ligger fast samtidigt som de inte verkar gilla NHLPA:s förslag om en lyxskatt. Samtidigt ser han det som positivt att spelarfacket vill sänka lönerna men att det är bara ett steg i rätt riktning.
"Ivärsta fall får vi inrikta oss på nästa säsong med nya förutsättningar för spelarlöner" Närmare besked väntas på tisdag 14/12...
Hämtat från NHL.com/news
FORZA TIK - hur det än går med NHL