1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599051 inlägg · 6213 ämnen

Retro 157620

401801 · » Till forumet

Sv: Retro 157620
gud: Jag är ju nyinflyttad sedan 83. Så man hade inga känningar innan.
Så det var ST som gällde.

SMÅLAND: Du vet vad kanon betyder men det var ingen lucköppning så jag vet att det var satan så fint. Men jag saknade Anna som serverade där för några år sedan.

renis: Stället var kanon när jag var där i höstas......Kanon liksom jag!

gud: Det vet jag inte men om han körde upp oss hoppas jag att det tillfaller TIK031. Stället är kanon och jag kommer att besöka er när jag inte får vara hemma och se vårat gäng.

renis:
Grabbarna i baren har blivit medlemmar i TIK031
så det är lite ordning på dom...Visst är "vårat" nya
ställe trevligt..Jag hoppas att ni fick Timrå IK priser i baren??

gud: Killen som serverade oss vår jäger var oxå TIKare, han frågade om jag kände Tomas, vilket jag inte gör men kanske får till vintern.

renis:
Du är så välkommen att joina oss i vinter när du är i stan...

Friman SR: Jag kommer ihåg dessa djävulska bortamartcher då man var tvungen att ringa för att få veta hur det låg till. Jag var in på er sport bar på KarlJohansgatan i går, den blir perfekt att besöka när jag skall på mina månadsmöten i vinter.

Friman SR och Helg Ernest...
Själv så ringde man vaktmästeriet inne i Ladan..

Friman SR: Jo då ! Ringde också ST, enda tills det var en kille som svara. Det jävliga va att han svarde de 3 nästkommande sammtalen inom en kvart. Han var måttligt road när han kände igen min röst.
Efter det todes jag knappt ringa nått mer.
Måste ha varit Mighty Tony, faan va han skällde.

Retro 157620
Eftersom jag uppenbarligen har samlat hockeybilder 1967....

Hur som idrottsidiot fick man på den "gamla tiden" reda på resultatet för sitt ÄLSKADE Timrå IK? Det fanns ingen text-tv, sportradion startade 21.00. Hade man tur kunde XYZ-kvarten ge en hint hur det gick, men sade dom något så sade dom knappt något och det som dom oftast sade gav dem namnet Radio Vänsternorrland sedemera...

Men, hur går det då för ÄLSKADE Timrå IK???? Jag ringde och uppenbarligen många fler vetgiriga TIK älskare, vi ringde ST´s automatiska telefonsvarare på telefon 157620. Ibland kom man, med tur, kom man kronologiskt rätt i matchen och fick ett svar som orsakade glädje, nagelbitande eller förtvivlan... Men oftast så var det upptaget, upptaget, upptaget eller kronologiskt helt fel........ Ofta blev jag så desperat att jag ringde 123306?, minnet sviker på sista siffrorna... Men jag ringde rätt in på ST´s sportredaktion.... Hoppas, hoppas, hoppas att det är Per-Roger som svarar och inte Mighty Tony.... Svarade Per-Roger då var det lugnt men det var mycket urskuldande från min sida innan Mighty Tony Pettersson gav mig periodresultat från ÄLSKADE Timrå IK's matcher... Dom blev nog jävligt less på sådana som mig...för jag var nog inte den enda som terrade dem....?

157620 och 1233?? är för mig retro så det skriker.......

FORZA TIK............alltid, alltid................

401801 · »